Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te muut olette sopeutuneet työkyvyttömyyseläkkeelle

Vierailija
26.05.2022 |

Pari päivää sitten tuli päätös työkyvyttömyyseläkkeestä. On ollut jotenkin extra tyhjä olo, eikä tahdo oikein tajuta sitä . Tämä oli siis tässä. No siinä mielessä hyvä, että talous on turvattu, kun ei tuhlaile ja elelee nuukasti saan noin 2400 brutto siis eläkettä. No enpä ole muutenkaan enää niin menevää sorttia viime vuosina ollut. Jotain elämän sisältöä jaksamisen mukaan olisi toivottavaa löytää. Mitä te olette löytäneet säilyttääksenne mielenkiinnon elämiseen.

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sairaus? Onko hallinnassa?

Vierailija
2/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a kyllä tämä aika tylsäksi käy pitemmän päälle. Minä olen katsellut jos jotain osa-aika työtä löytyisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oneksi olkon hyvä eläke. Älä kuitenkan ryhdy saman kuin useimmat: Alkavat juopotelee ensin vähän ja sitten niin kauan kun rahat riitää viinin,kaljaa tupakkaan.Valvovat ammu yöhön ja ylös sängystä pääsevät puolelta päivin,Odotellen siten kärttysenä,seuraavan kun eläkepäivää. Valitellen kun ei saa unta paikat särkee ja ruuan syö illalla.Poltaa sitä pohjaan,Tuletaa sen käryn parvekkelle,ettei se tupakka parveke haise! Kun salaa tupakoi partsi lasitukset kiinni kaikkina vuoden päivinä!

Vierailija
4/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa vieressä yksi sanoo näin: en osaa sanoa kysyin olisitko mieluummin töissä vastasi en tiedä. Haluaisitko tienata enemmän vastasi olisihan se ihan kiva. Voisitko olla eläkkeellä lopun ikääsi vastasi kiinnostaisi jotakin tehdäkin mutta ei osaa sanoa mitä, koska ei tiedä mitä pystyy. Hänellä on nepsy diagnoosi ja fyysinen sairaus mutta ei masennusta tai muita mt- puolen ongelmia. Amiksen on käynyt normaalisti ilman tukea ja välillä on ollut kuntouttavassa alallaan. Kuntotustuella on tämän vuoden loppuun, ikä 31.

Vierailija
5/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bibolaarisuus ja viime vuodet kyllä ollut masennuksen puolella voimakkaastikin .

Vierailija
6/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oneksi olkon hyvä eläke. Älä kuitenkan ryhdy saman kuin useimmat: Alkavat juopotelee ensin vähän ja sitten niin kauan kun rahat riitää viinin,kaljaa tupakkaan.Valvovat ammu yöhön ja ylös sängystä pääsevät puolelta päivin,Odotellen siten kärttysenä,seuraavan kun eläkepäivää. Valitellen kun ei saa unta paikat särkee ja ruuan syö illalla.Poltaa sitä pohjaan,Tuletaa sen käryn parvekkelle,ettei se tupakka parveke haise! Kun salaa tupakoi partsi lasitukset kiinni kaikkina vuoden päivinä!

Juu nämä juopotteluhommat ei kiinnosta pätkääkään...tuli joskus parikymmentä vuotta sitten läträttyä tarpeeksi. Siihen ei ole rahaa palanut pitkiin aikoihin, eikä myös tupakkimiehiä oltu koskaan.

Vierailija
7/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bibolaarisuus ja viime vuodet kyllä ollut masennuksen puolella voimakkaastikin .

0/5 kun et edes bipolaarisuutta osaa kirjoittaa oikein.

Vierailija
8/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö......

Vierailija
9/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut! Kuinka kauan kesti eläkkeelle pääsy? Feikkasitko yhtään?

Vierailija
10/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

0/5 kun et edes bipolaarisuutta osaa kirjoittaa oikein.

Kiitos, kun huomasit ja anteeksi . Vaikka, mitäpä väliä tuolla on kokonaiskuvassa. Ennen olisin saattanut jopa suutahtaa, kun joku alkaa pilkkua nus...maan. Nyt lähinnä kai ihmetyttää vaan, mistä näitä aina löytyy. Tämä ihmistyyppihän on sitä ns koulutyöpaikkakiusaaja tyyppiä parraimmillaan.

Vierailija
11/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useimmat eivät ala juopottelemaan vaikka sinä väität niin.

Vierailija
12/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta olen ollut laakereillani ja onhan tämä vähän sellaista lopun odottelua. Toisaalta, eipä se olo töissäkään sen parempi ollut.

Vierailija
13/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a kyllä tämä aika tylsäksi käy pitemmän päälle. Minä olen katsellut jos jotain osa-aika työtä löytyisi.

muista sitten että toistuva työnteko vaikuttaa. samaten palkan suuruus..

Vierailija
14/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai työkyvyttömyyseläkkeelle on joku vielä päässyt. Luin jostain että työkyvyttömyyseläkkeet on lopetettu.

Vierailija
15/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä näkee tuon brutto työkyvyttömyyseläkkeen koska minulle kerrotaan vain netto eli se mikä tilille tulee ja se on kaikkineen takuueläkkeineen ja asumistukineen 1400€ 

miten ap voi olla 1000€ enemmän!!?

Vierailija
16/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fantastisesti! 13kk tulee juuri täyteen, ikää 62v.

Vaika kivut on edelleenkin 24/7 ei tarvitse murehtia sitä jos nukkuu tunnin kaksi yössä. Ei tarvitse sinnitellä veren maku suussa.

Rytmihäiriöt lähes täysin poissa. Elämä on pelkkää lomaa, tosin en ymmärrä miten ikinä ehdin käymään töissä aiemmin! Päivät on niin täynnä touhuaa.

Muuttamassa osaksi vuotta ulkomaille kunhan toisen kodin remppa valmistuu

Vierailija
17/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä näkee tuon brutto työkyvyttömyyseläkkeen koska minulle kerrotaan vain netto eli se mikä tilille tulee ja se on kaikkineen takuueläkkeineen ja asumistukineen 1400€ 

Mulle ainakin tammikuussa tuli vahvistus tämän vuoden brutosta ja näen sen myös maksavan vakuutusyhtiön sivulta.

N 3500 euron viimeisten vuosien bruttopalkasta tk eläke o 1947e brutto, käteen 1500e eli ei yhtään enempää! 38v sai tehdä töitä tuon eteen minkä toinen saa noin vain?? Ja näin Suomi kiittää työn raskaan raatajaa

Vierailija
18/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ainakin tammikuussa tuli vahvistus tämän vuoden brutosta ja näen sen myös maksavan vakuutusyhtiön sivulta.

N 3500 euron viimeisten vuosien bruttopalkasta tk eläke o 1947e brutto, käteen 1500e eli ei yhtään enempää! 38v sai tehdä töitä tuon eteen minkä toinen saa noin vain?? Ja näin Suomi kiittää työn raskaan raatajaa

vakuutusyhtiö? minulle maksaa kela.

Vierailija
19/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vakuutusyhtiö? minulle maksaa kela.

Jos on ollut töissä, niin eläkkeen maksaa työeläkeyhtiö. Kirjaudu Kelan sivuille, siellä pitäisi sinun tiedot näkyä.

Vierailija
20/102 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sopeuduin. Kun terveys ei salli työntekoa, niin kotona oleskelu on ainoa mahdollisuus.  Tässä ne päivät ja vuodet kuluu, elämä on pienimuotoista ja mennään päivä kerrallaan (parhaillaan kaksi, nukun siis usein jopa 24 h putkeen, monta sairautta jotka väsyttää ja vie voimat) ja nautitaan pienestä asioista, mm. luonnosta, saunasta, hyvästä ruuasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi viisi