Varakkaan kaveriperheen poika valmistui lääkäriksi, ja minut on kutsuttu valmistujaisjuhliin
Olen pienipalkkainen yh, mitä ihmettä vien lahjaksi? Mietin jo keksiä jonkun tekosyyn olla menemättä, mutta luonto ei oikein anna periksi keksiä mitään valhetta. Vaikka tuskin mun poissaoloa edes huomattaisiin.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vie Maria Nordinin "Eroon oireista" - kirja
Jqa omena 😆
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on selvästi ihmisiä, joille on hyvin tärkeää kertoa että suvussa on maisteri.
Minun tytär on ja sai vakituisen hyväpalkkaisen työnkin vuotta ennen valmistumistaan. Opiskelikin nopeaan tahtiin ja nyt ollut töissä yli 10 v, palkka 7800 /kk, kesälomaa 2,5 kk, muut lomat päälle.
Ootteko te nyt MINULLE kateellisia? Hä?
Millä alalla tyttäresi on, kun noin hyvä palkka?
Voisin kuvitella hyvin pitäväni itselleni valmistujaisjuhlat, koska juhlia on kiva järjestää, mutta en kyllä odottaisi niihin keneltäkään mitään kukkakimppua tai viinipulloa arvokkaampaa lahjaa. Eikä nekään tietysti olisi mitenkään pakolliset. :) Eli eiköhän se kimppu ja kortti ole oikein riittävä, ei ole kuitenkaan kyseessä ylppärit tai rippijuhlat joihin on tapana antaa kalliimpi lahja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullutkaan, että kenenkään vanhemmat järjestäisi aikuisen lapsen lääkiksestä valmistujaiset.
Poika on varmaan umpinolo. Älä mene ollenkaan. Paitsi jos olet pojan kanssa tosi läheinen kummi tms. , silloin voit tietysti mennä onnittelemaan ja nauttimaan juhlistamisen hetkestä. Lahjaksi riittää yksi ruusu tai vaikka pihalta kerätty kimppu.
Terveisin lääkäri
Lässyn lässyn, olet trolli. Taatusti useimmat vanhemmat järjestevät valmistujaiset vielä sinkkuna olevalle tai seurustelevalle lapselleen valmistujaisjuhlat.
Milläs rahalla se opintovelkainen valmistunut järjestää valmitujaiset johon kutsutaan lähisukua ja ystäviä ja lähimpiä tuttuja, jossa kohotellaan maljoja ja nautitaan suolaista ja makeaa.
Ja missä tiloissa valmistunut ottaisi heidät vastaan, siinä pikkuruisessa opiskelijaboksissako, sillä siinähän hän on viimeksi asunut.
Kommentoija ei ole lääkäri tuskin on eläissään edes lääkäriä nähnyt.
Kukaan valmistunut lääkäri ei ole noin tollo, jotta tuollaisen kommentin tänne postailisi.
No kyllä mä kuule olen ihan lääkäri.
Kun valmistuin, kutsuin kahville vanhempani, appivanhemmat, oman veljeni vaimonsa kanssa ja puolisoni veljen perheensä kanssa. Harva kollega käsittääkseni mitenkään sen isommin juhli.
Taidat olla joku apuhoitaja jonka lapsi on selvinnut lääkikseen, ja se nyt on niin iso asia että koko maailman pitää moista juhlia.
Terveisin, edelleen lääkäri
Empatiakyvytön lääkäri taidat olla.
Osta palapeli tai afrikantähti peli.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän kukkakimppu riitä. Ehkä tietävät tilanteesi ja pääasia että menet paikalle.
Pojat ei taida paljon kukkakimpuista perustaa. Skumppa ja ruusu on parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö aikuinen pidä omat valmistujaisjuhlansa?
'
Jos on mennyt opiskelemaan heti lukiosta suoraan 18 vuotiaan, on valmistunut henkilö n 24-25 vuotias.
Käyttänyt kuusi vuotta opinstoihinsa.
Onko sen ikäisellä ihmisellä jo koti, johon hän voi kutsua vieraita ja johon järjestää juhlat.
Kyllä se on se pieni opiskelukämppä, jossa opiskeluaika asutaan.
Kaikki valmistujaisjuhlat yliopistosta valmistuneiden kohdalla, on minun sukulais-ja tuttavapiirissä pidetty valmistuneen vanhempien kodissa.
On tilaa runsaasti, omakotitalossa myös pihakäytössä juhlaan, ja vanhemmat myös maksaa juhlat.
Kommentoija vaikuttaa siltä, että on kasvanut ja elänyt tynnyrissä, jos noin suppea näkemys vastavalmistuneesta akateemisella alalla ja elämän realiteeteista yleensä.
Kyllä minulla oli yliopistosta valmistuessa kolmio, jossa myös pidin omat valmistujaiseni. En ole koskaan ollut valmistujaisissa, jotka olisi pidetty valmistujan vanhempien luona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Jos on mennyt opiskelemaan heti lukiosta suoraan 18 vuotiaan, on valmistunut henkilö n 24-25 vuotias.
Onko sen ikäisellä ihmisellä jo koti, johon hän voi kutsua vieraita ja johon järjestää juhlat.
Kaikki valmistujaisjuhlat yliopistosta valmistuneiden kohdalla, on minun sukulais-ja tuttavapiirissä pidetty valmistuneen vanhempien kodissa.
On tilaa runsaasti, omakotitalossa myös pihakäytössä juhlaan, ja vanhemmat myös maksaa juhlat.
Kommentoija vaikuttaa siltä, että on kasvanut ja elänyt tynnyrissä, jos noin suppea näkemys vastavalmistuneesta akateemisella alalla ja elämän realiteeteista yleensä.
Kyllä minulla oli yliopistosta valmistuessa kolmio, jossa myös pidin omat valmistujaiseni. En ole koskaan ollut valmistujaisissa, jotka olisi pidetty valmistujan vanhempien luona!
Trolli, mutta toistan; miksi ketään pitäisi kiinnostaa, miten sinä teit ja miten sinulla oli asiat. Se on mielipide, ei totuus. Sitäpaitsi, itse olen ollut yliopistosta valmistuneiden juhlissa, joista toiset oli vanhempien rivitaloasunnossa ja toisiin oli vuokrattu koko ravintola. Ja sitten kun joskus itse valmistun, niin varmasti juhlin isommin kuin surkeaa yo-riviäni. Koska sen muodollisen yo:n nyt pieraisee paperille kuka vaan haluaa (ällät on sitten asia erikseen ja olen toki huolissani korkealle tähtäävien nykynuorten jaksamisesta kirjoituksissa).
Tämä on provo.
Yliopistosta valmistuneille ei järjestetä mitään juhlia ja varsinkaan niitä eivät järjestä aikuisen ihmisen vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on provo.
Yliopistosta valmistuneille ei järjestetä mitään juhlia ja varsinkaan niitä eivät järjestä aikuisen ihmisen vanhemmat.
Mistä sinä tiedät, kuinka passiivinen tai aktiivinen esimerkkitapauksen poika on näiden juhlien järjestämisessä. AP vaan on läheisempi hänen vanhempiensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on provo.
Minä kyllä olen ollut yliopistosta valmistunern valmistujaisissa hänen vanhempiensa kotona vieraana. Revi siitä.
Jotkut ihmiset tykkäävät järjestää kutsuja, ja tuo on oikein hyvä teema kutsua vieraita käymään, siitä saa iloa arkeen.
Ja lahjaksi on hyvä ehdotus joko kukkia tai skumppapullo.
Ei kukaan fiksu ihminen pidä kirjaa siitä, kuka antaa lahjoja tuollaisissa juhlissa. Sama kun häät, en todellakaan tarkistanut lahjatililtä kuka maksoi, kuka ei ja kuinka paljon. Tärkeintä on, että kutsutut ihmiset pääsevät paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on provo.
Monella vastavalmistuneella ei ole esimerkiksi varaa järjestää kestejä missään vuokratilassa ja harvaan opiskelijan asuntoon mahtuu paljon porukkaa. Omatkin valmistujaiset järjestin siksi vanhempieni luona. Ihan normihomma, näin teki suurin osa ystävistänikin.
Vain köyhät kärkkyy lahjoja. Varakkaan perheen lapset eivät tarvitse mitään, koska on varaa istaa itse mitä haluaa/tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'
Sinulla ei taida paljoa valmistuneita kavereita tai sukulaisia sitten olla. Omissa opiskelupiireissä ja suvussa melkein kaikki ovat pitäneet juhlat vanhempiensa luona.
Omissa juhlissa vieraita oli lähemmäs sata. On minullakin kolmio, mutta tiukkaa olisi tehnyt kutsua heidät kaikki sinne. Vanhempieni omakotitalo ja puutarha oli myös paljon juhlavampi paikka verrattuna kerrostalokolmiooni.
Miksi ei voisi juhlia vanhempien luona? Jos heillä on kiva asunto? Omituinen ajattelutapa.
Minun tytär on ja sai vakituisen hyväpalkkaisen työnkin vuotta ennen valmistumistaan. Opiskelikin nopeaan tahtiin ja nyt ollut töissä yli 10 v, palkka 7800 /kk, kesälomaa 2,5 kk, muut lomat päälle.
Ootteko te nyt MINULLE kateellisia? Hä?