Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuin teinin huostaanottoon

Vierailija
26.05.2022 |

Oma maailman rakkain lapseni on nyt huostaanotettuna laitoksessa. Hänellä on pahempi olo laitoksessa, kun kotona. Olen YH ja lapsi kipuilee isänsä hylkäämistä ja olen koittanut taistella hänelle apua vuosia ihan kaikella mitä minulla on. Olen ollut pois töistä kuukausia, olen asettanut rajoja, ottanut turpaan, valvonut, valvonut ja valvonut. Puhunut, selittänyt järkeillyt ja yrittänyt. Teini ei ymmärrettävästi näe itselleen tulevaisuutta.

Vertaistukea?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ikävä tilanne, voimia.

Vierailija
2/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäksi et voi muuttua, joten siitä ei kannata kantaa syyllisyyttä. Kasvatus ja miehen mallin saaminen olisi pitänyt tapahtua jo lapsena, nyt on monesti liian myöhäistä.

Ikävää on, mutta se että rakastat ei vain riitä. Lapsi tarvitsee rajoja ja pettymyksiä eikä vain ymmärrystä ja helppoutta.

Muille isättöminä kasvaville vinkiksi, että sukulaisista, kummeista tai kavereista olisi hyvä löytää joku mieshahmo myös lapselle. Voi joidenkin kohdalla helpottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia.

Vierailija
4/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus melkein hengittämättä elän, toivon parasta ja pelkään pahinta oman teinin kohdalla. Ajattele että vastuu on edes hetken jollain muulla.

Vierailija
5/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hänellä on pahempi olo laitoksessa, kun kotona."

Miksi sit laitoit laitokseen?

Vierailija
6/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin kaverin tyttäret ovat olleet vuoden laitoksessa, normaaleja aikuisia ovat nyt. Molemmat lähtivät hoitoalalla osittain omien hyvien kokemusten vuoksi, toinen on töissä samassa paikassa nyt.

Vierailija
7/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea ratkaisu. Tulet huomaamaan sen, kunhan aikaa vähän kuluu. Sama ratkaisu täällä.

Vierailija
8/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIkös sellaisia vara-isiä ole jossain järjestössä? Jotka siis ovat ikään kuin isän korvikkeina pojille, joilla ei isää ole ja viettävät välillä heidän kanssaan aikaa? Olisiko tällaisesta tukihenkilöstä apua? Minkä ikäinen nuori on?

Vierailija
9/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tilanne. Lapsi on ymmärrettävästi vihainen ja surullinen, kun isä hylkäsi. Koska hän on purkanut tunteitaan ääneen, rankaiset häntä tavallaan itsekin hylkäämällä hänet. Lapselle ei tule koskaan jäämään tässä elämässä muuta vaihtoehtoa kuin niellä tunteensa ja hyväksyä epäoikeudenmukainen kohtelu. Muussa tapauksessa kaikki hylkäävät hänet ja hänet laitetaan laitokseen. Tuosta olemänopista ei tule seuraamaan mitään hyvää.

En syytä sinua, tilanne oli kohdallasi varmasti jo mahdoton. Mutta tämä on malliesimerkki tilanteesta, jossa ei ole oikeaita  ratkaisuja, on vain sellaisia, jotka johtavat tavalla tai toisella perikatoon.

Kaikissa tarinoissa ei ole onnellista loppua.

Vierailija
10/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tilanne. Lapsi on ymmärrettävästi vihainen ja surullinen, kun isä hylkäsi. Koska hän on purkanut tunteitaan ääneen, rankaiset häntä tavallaan itsekin hylkäämällä hänet. Lapselle ei tule koskaan jäämään tässä elämässä muuta vaihtoehtoa kuin niellä tunteensa ja hyväksyä epäoikeudenmukainen kohtelu. Muussa tapauksessa kaikki hylkäävät hänet ja hänet laitetaan laitokseen. Tuosta olemänopista ei tule seuraamaan mitään hyvää.

En syytä sinua, tilanne oli kohdallasi varmasti jo mahdoton. Mutta tämä on malliesimerkki tilanteesta, jossa ei ole oikeaita  ratkaisuja, on vain sellaisia, jotka johtavat tavalla tai toisella perikatoon.

Kaikissa tarinoissa ei ole onnellista loppua.

Kiitos raatorehellisestä vastauksesta.

Kun kyse on omasta lapsesta joka on maailman mahtavin ja vaikka olet yrittänyt kaikkesi, niin tätä ei voi vaan hyväksyä. Vaikka se olisi kuinka kamalaa ja tuhoavaa itsellekin niin äitinä sitä tekee ihan hulluja asioita. Ilmeisesti. Koska luovuttaa ei ikinä voi.

Näin vinkkinä, niin lapsen sijoitus ei ole käytännöllisestikään helpompaa. Äitiys ja vastuu ei lopu siihen, että lapsi on muualla. Tähän päädytään kun et vaan keksi enää muuta.

-ap

Vierailija
11/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Sinulle. Olet fiksu ja rakastava vanhempi, kun ymmärrät etsiä apua lapsellesi.

Vierailija
12/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimit rakastavasti ja hyvin. Äitiytesi jatkuu edelleen, ei ole katkolla. Teillä on nyt paremmin tilaa hoitaa suhdettannen.

T: Sossu

Vierailija
13/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaita on usein vaikea auttaa kun he eivät suostu ottamaan vastaan apua. Parasta on vain luottaa asiantuntijoihin niin on jotain toivoa nousta sieltä hulluudesta.

Vierailija
14/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ole psykiatrisessa hoidossa?

Vierailija
15/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan teini hoidossa? Toivottavasti hänellä on hyvä psykiatri.

Vierailija
16/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti paras ratkaisu, kun ei ollut enää muuta. Silti olosi on kurja, en osaa edes kuvitella. Kunpa teini saisi jostain edes hipun valoa tunnelin päähän. 

Iso halaus sinulle.

Kun lapset olivat pieniä, jotkut sanoivat, että pieni laspi, pienet murheet, iso lapsi, isot murheet. Ärsytti silloin, mutta olen  huomannut että on kovin totta.

Vierailija
17/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjassa tilanteessa elätte, ja ei mikään ihme, että lapsesi voi nyt huonommin kuin kotona, mutta usein se on täysin normaalia. Ennen kuin tilanne tasoittuu ja lapsi saa apua, ja ennenkuin lapsi suostuu ottamaan apua vastaan.

Olemme yhden lapseni kanssa käyneet samanmoisen reitin matkalla parempaan. Vaikka alkuun epäilytti lapsen poismuutto, kävi lopulta niin kuin oli tarkoituskin. Tänä päivänä olemme molemmat ns, terveitä ja varsin tyytyväisiä elämäämme. Eikä lapseni vihaa minua, vaikka "annoin hänet pois".

Tsemppiä!

Vierailija
18/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan teini hoidossa? Toivottavasti hänellä on hyvä psykiatri.

Tämä on loistava kysymys. Lapsi jolla ei ikinä ollut mitään ongelmia ennen eroa, leimattiin moniongelmaiseksi häiriölapseksi kun vihdoin sain hänet taistelun jälkeen avun piiriin. Siinä vaiheessa viiltelyt ja joka öiset itsemurha yritykset olivat jo vaihtuneet uhmaan ja päihteisiin. Nuorten psykiatrinen hoito on ihan pelleilyä ja kolmas psykiatri meneillään ja taas aloitetaan alusta. Olen ihan rehellisesti harkinnut viiltäväni itse lapsen ranteet saadaksemme apua, olen valehdellut, liioitellut ja ollut rehellinen, mutta jos 13v on vapaaehtoisesti karkuteillä kuukauden niin hänellä on tähän maassamme oikeus.

Psykiatrista hoitoa ei saa, ellei itse nimenomaan halua ja pakkohoitoon ei pääse ellei ole tappanut itseään todistetusti ainakin kolmesti. Silloinkin osastohoidon pituus on pari päivää.

Vierailija
19/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIkös sellaisia vara-isiä ole jossain järjestössä? Jotka siis ovat ikään kuin isän korvikkeina pojille, joilla ei isää ole ja viettävät välillä heidän kanssaan aikaa? Olisiko tällaisesta tukihenkilöstä apua? Minkä ikäinen nuori on?

Mieskaveritoiminta ei ole mitään ongelmanuorien auttamistoimintaa.

Vierailija
20/74 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hylännyt ja nyt sitten äitikin hylkäsi. Laitoksessa pahempi olo. Mikähän logiikka taas...