Mikä oli sun teiniajan ykkösbiisi minkä muistat ekana ?
Itselleni tuli ekaksi mielee Coco Jambo , vaikka ei se nyt ehkä suosikki ollutkaan.
Kommentit (617)
Gwen Stefanin Hollaback Girl tai Gorillazin Feel Good Inc. Mun syvimpään teiniangstiaikaan julkaistiin nämä :)
No niitähän on ihan järjetön määrä, kun varhaisteini-ikä osui juuri Suomirockin todellisiin syntyvuosiin 1970-luvulla (60-luvun suomirokki vielä lähes pelkästään covereita) ja etenkin vuoteen 1974. Tuolloin siis saman vuoden aikana julkaistiin Hectorin Hectorock 1, Juicen Pervers Runoilija ja Hurriganesin Roadrunner, eli kolme Suomirockin ehdotonta kulmakiveä.
Juicen Marilyn, Hectorin Ake Make Pera ja mä, sekä Hurriganesin Tallahassee Lassie tulee ihan ekana mieleen, mutta kun yksi pitää valita, niin valitsen Tallahassee Lassien, koska sen rumpuintro räjäytti rumpujensoitosta haaveilevan nuoren mieleni kerta toisensa jälkeen. No tulihan ne rummutkin sitten myöhemmin hankittua.
Terry Jacks, Seasons in the sun
Eternal flamenco ja Dingon Autiotalo
Vierailija kirjoitti:
Moonlight shadow
Niin ihana 💕
Dont you want me babe ja Look of love
Paul Ankan Diana, vuonna 1957 tai 58.
Biisejä on sadoittain, mutta se merkityksellisin on Ultravoxin Vienna.
Kaija Koo: Kuka keksi rakkauden, Kaija Kärkinen: Yksi hullu yö, Dingo: Nahkatakkinen tyttö.
Yazoo oli loistava. "Nobody's diary" on minun ykkössuosikki. Sekä Alison Moyet että Vince Clarke (Erasure) on hyvässä vedossa edelleen.
Oh Lord, won't you buy me a Mercedes Benz.
Janis Joplin
Melkein kaikki Abban kappaleet. Ja oli myös tämä määkijä Demis Roussos, en vaan nyt tajua, miksi oli niin suosittu, tänään en kuuntelisi.
ABBA: The Winner Takes It All.
Billy Joel: Honesty.
En osaa tähän hätään päättää, kumpi. Ne tulee yhtä aikaa mieleen eräiden tapahtumien takia.
I am a woman in love