Jos lento lähtee 8.05, niin mihin aikaan ois hyvä olla viimeistään lentokentällä?
Oon autoton enkä varmaan saa kyytiä.
Jos lähden ekalla junalla, oisin perillä kentällä ehkä seiskan maissa. Onko liian myöhään?
Pitää varmaan olla yötä jossain edellinen yö...
Kommentit (16)
Jos kotimaan lento niin seiskalta ehdit, jos on vaan käsimatkatavarat. Jos Eurooppaan meno niin mä olisin kuudelta kentällä.
Riippuu myös vähän lennosta. Kotimaan lennolle tuossa ihan hyvin aikaa, mutta non-schengen alueelle saattaa olla tiukka. Myös päivä vaikuttaa, viikon keskipaikkeilla vähemmän ruuhkaa.
Viimeistään 6.30 olisi hyvä olla kentällä.
Tuossa tulee tosi kiire, ja juna voi olla myöhässä. Mene edellisenä iltana.
Lento eurooppaan olisi.
Eli yöpaikkaa buukkaamaan.
Viime viikolla turvatarkastukseen oli satojen metrien jono heti aamulennolle mennessä ja tähdätessä 2 h ennen kentälle ei jäänyt yhtään ylimääräistä aikaa.
Jos maksaa turvatarkastuksen jonon ohi pikatietä niin voi mennä myöhemmin?
Seiska riittää, jos on pelkät käsimatkatavarat. Jos jotain ruumaan menevää niin kuudelta.
Tunti ennen lähtöä kentällä ei riitä, kun koneeseen noustaan sisään 30 min ennen nousua.
Silloin kun kone nousee niin siellä ollaan turvavöissä koko kone paikallaan. Se ei ole juna mihin voi vain nousta juuri ennen lähtöä.
Kentällä välimatkat on myös tosi pitkät ja jonot turvatarkastuksiin yms pitkät riippuen koska menee
Kannattaa mennä ajoissa eli 6 aikoihin, aamuisin aina ruuhka HEL-kentällä.
Vierailija kirjoitti:
Seiska riittää, jos on pelkät käsimatkatavarat. Jos jotain ruumaan menevää niin kuudelta.
Joo jos sulla on fast pass turvatarkastukseen, silloinkin siinä ja siinä. Hki- Vantaan turvatarkastukset on TAAS ollut aivan jumissa aamulennoilla, just ja just ehtinyt koneeseen 2h aikasemmin mennessä.
Menisin illan viimeisellä junalla ja olisin yötä lentokenttähotellissa, check-in netissä ja kuudelta kentällä.
Hyvä nyrkkisääntö on 2 tuntia ennen lentoa.
45 minuuttia riittää mainiosti kun checkkaat etukäteen etkä hölmöile nesteitä käsimatkatavaroihin
Vierailija kirjoitti:
45 minuuttia riittää mainiosti kun checkkaat etukäteen etkä hölmöile nesteitä käsimatkatavaroihin
Et näköjään ole lennellyt viimeaikoina aamulennoilla. Minä olen. Lennän paljon, joten tarkastukset jne. ovat rutiinia. Silti meni hieman yli 2 tuntia ennen kuin viime viikolla olin koneeseen valmis. Ihan siitä yksinkertaisesta syystä, että "muutama" muukin oli siellä jonottamassa. Jos ap ei ole rutinoitunut lentelijä suosittelen saapumaan 3 tuntia ennen, muussa tapauksessa 2 tuntia voi juuri ja juuri riittää. Missään nimessä ei alle 2 tuntia ellet mene jotain yksityisväylää pitkin yksityiskoneeseen.
No on liian myöhään seiskalta.