Avoin suhde, kokemuksia?
Pitkässä parisuhteessa (oltu ihan pennuista asti) ollaan nyt siinä tilanteessa että mulla on kauhea elämänpalo ja tarve katsastella/kokeilla myös muita uroksia. Heitin tämän ajatuksen joskus miehelle ja nyt kun taas kävimme vakavamielistä keskustelua siitä että vieläkö jatkamme samalla lusikkalaatikolla käymistä niin mies yllättäen näyttikin vihreää valoa avoimelle suhteelle. Olin hämmästynyt, en ollut koskaan uskonut sen istuvan hänen parisuhdekarttaansa. Nyt olen ajatusta pikkuhiljaa sulatellut ja haluankin kuulla onko muut saaneet hommaa toimimaan? Millaisilla säännöillä? Ja ehkä vaikein homma minulle, mistä hemmetistä niitä "panokumppaneita" löytää? Käyn kyllä baareissa ja muilla omilla menoilla, mutta tuntuu tosi vieraalta että sieltä lähtisin ketään iskemään mukaani saati jostain Tinderistä 😝 Oon siis ihan pihalla nykymaailman deittailusta, enkä mä nyt ole todellakaan vailla mitään muuta seuraa kuin peitonheiluttelua tai ihan vaikka kuumaa rantapanoa hikisen baari-illan päälle 🤗
Ja saa kertoa huonojakin kokemuksia että menikö ne lusikat sitten lopulta kuitenkin jakoon 🤔
Kommentit (19)
Kyllä ne lusikat menee jakoon avoin suhde-kokeilun seurauksena yli yhdeksän kertaa kymmenestä. Mistään tuulesta en tätä prosenttiosuutta tempaa, näitä on ns. nähty omassa tuttavapiirissä reilusti.
Musta Ourhotwives -sivuilta löytyy kv.verrokkeja. Ajatusta on myös käsitelty jonkin verran Suhteellisen vapaa -kirjassa.
On paljon onnistuneita tapauksia, mutta keskustelu ja luottamus ovat tosi tärkeitä.
Meillä muutti suhteenmme erittäin mukavaksi. Olemme vanhempi uusiopari. Molemmilla aikuiset lapset tahoillaan edellisestä suhteesta. Parisuhteestamme loppui hellyys ja läheisyyden tunne ja olimme eronpartaalla kun kokeilimme avointa suhdetta. Aiemmin vaimo antoi vain perus seksiä ja oli aina vastaan imemistä ja ei halunnut kokeilla seksin eri variaatioita, molemmin puolin. Kun aloitimme avoimen suhteen niin molemmat olivat vaitonaisia asiasta, mutta kun oli kulunut noin vuosi ja molemmille löytyi "Mökki" viikonloppuja tahollaan, niin aloimme keskustelemaan kokemuksista. Etenkin vaimo sai uuden kiinnostuksen panemiseen ja usein keskustelut päätyi sänkyyn. Vaimo on oppinut estottomaksi rakastelijaksi ja on kotonakin himokas antaja. Itse teen pajon reissutöitä ja kotiin palaaminen on kuin treffeille meno. Viimeksi kun tulin reissusta ja illalla aloin työntymään vaimoon niin vaimo kuiskasi korvaani, "Varovasti se on arka". Tuli aika villi yö......
Meillä eletään lapsiperhearkea koululaisten ja pienten kanssa. On oltu yhdessä teinistä lähtien ja keskinäinen seksielämä on ollut hyvää ja runsasta. Avattiin suhde aika tiukoilla säännöillä viitisen vuotta sitten ja on ollut kuumaa ja hauskaa kuin myös välillä helvetin vaikeaa. Harrastuksena tämä on antoisa ja haastava. Jos omassa parisuhteessa on jotain selviä ongelmia joita suhteen avaamalla aikoo ratkaista niin ennustan ettei tule toimimaan. Ja voi nämä jutut valmiiksi hyvänkin parisuhteen kaataa. Mutta me on saatu tästä paljon hyvää, itsetuntemusta, kommunikointitaitoja ja toki myös sitä seksiä. Luulin aiemmin että me voidaan puhua keskenämme ihan kaikesta ja sitten tämän myötä valkeni, että ei me muuten puhuttukaan eikä osattukaan. Mutta opeteltiin. Avoin suhde/ parinvaihto tms on toimiessaan oikeasti 95% puhumista ja varsin vähän panemista. Ihan vaan varoituksen sanana.
Varottaisin siitä, että toinen lähtee puolipakolla mukaan. Tämä kiihottanee niitä, joilla on aisurifantasioita, mutta ei sovi kovinkaan monille loppupeleissä kuitenkaan.
Mutta jos suhteeseen on kyllästynyt, niin varmaan osoittaa sen onko parista enää yhdessä olemaan eli tuo olemassaolevat ongelmat kyllä varmasti pintaan.
En lähtisi tuohon itse, parempi on vaihtaa kumppania sellaiseen, missä seksi toimii. Siitähän se kiikastaa, kun vierasta haetaan. Sopivamman seksikumppanin löytäminen on kuitenkin mahdollista ja se voi tapahtua myös avoimessa suhteessa, joillekin voi olla selkärangaton muoto vaihtaa lennossa.
Kaverisuhteeksi muuttunut tai sitä alun perinkin ollut voi muuttua kuumemmaksi eli takaisin seksisuhteeksi kun huomaa, että muillekin kelpaa puoliso tai sitten se loppuu, kun huomaa, ettei puolisoon enää ole sellaista suhdetta kuin kuuluisi. Näin naisten kohdalla kohdalla.
Miesten kohdalla itsetunto nousee (jos ei ole mustasukkainen), jolloin voi huomata, ettei puoliso enää samalla tavalla kiinnosta kun parempaakin saisi. Jos on mustasukkainen, niin suhde muuttuu tosi huonoksi tai sitten opitaan tulemaan toimeen mustasukkaisuuden takia, jolloin toimii hyvin. Jotkut miehet nauttivat aisurijutuista erityisesti, jolloin he ovat aloitteentekijöinä avoimeen suhteeseen.
Tinderissä nuo avoimessa suhteessa olevat tuskin muuta etsii kuin seksiä ? ei varmaan moni avoimessa suhteessa pyörivä lähde kavereita etsimään tinderistä ?
Oma pitkä parisuhteeni alkoi aikonaan tilanteesta, missä nainen halusi elää avoimessa suhteessa ja mies myöntyi siihen. Ei kuitenkaan itse harrastanut ennen kuin minun kanssani ja ollaan oltu yhdessä jo pitkään. Kertoi asiasta kihlatulleen ja parin viikon miettimisajan jälkeen jätti hänet ja muutimme yhteen.
Meistä kumpikaan ei ole halunnut avoimeen suhteeseen ryhtyä, mutta tuo miehen exä ehkä jatkoi samalla linjalla myöhemmissä suhteissaan, joita on ollut useita. Hän on ilmeisen tyytyväinen elämäänsä eli sopii hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisuhteeksi muuttunut tai sitä alun perinkin ollut voi muuttua kuumemmaksi eli takaisin seksisuhteeksi kun huomaa, että muillekin kelpaa puoliso tai sitten se loppuu, kun huomaa, ettei puolisoon enää ole sellaista suhdetta kuin kuuluisi. Näin naisten kohdalla kohdalla.
Miesten kohdalla itsetunto nousee (jos ei ole mustasukkainen), jolloin voi huomata, ettei puoliso enää samalla tavalla kiinnosta kun parempaakin saisi. Jos on mustasukkainen, niin suhde muuttuu tosi huonoksi tai sitten opitaan tulemaan toimeen mustasukkaisuuden takia, jolloin toimii hyvin. Jotkut miehet nauttivat aisurijutuista erityisesti, jolloin he ovat aloitteentekijöinä avoimeen suhteeseen.
Minun mieheni ei ollut mustasukkainen eikä ole edelleenkään, vaikka eli avoimessa suhteessa, mutta luulisin, että avoimessa suhteessa eläminen oli yksi syistä, mihin rakkaus lopahti. Eli olivat liian erilaisia elämään yhdessä, mistä avoimen suhteen haluaminen osaltaan kertoi.
Just kuuntelen tota kirjaa 🤩 Loppupuolella jo.
Mahtavaa että olette vastailleet.
Ap:lle
Netistä löytyy monenlaisia paikkoja seksisuhteiden muodostamiseen. Jos haluu swingertyyliin niin FS. AS on monipuolisin mutta naisille ruuhkaisin eli viestejä satelee sadoittain päivässä.
Pelisäännöt kannattaa puolisosi kanssa puhua ja sopia suhteellisen tarkasti. Tiedä mihin oot ryhtymässä, niin saatte pitää tulevaisuudessa paremmin toimivan parisuhteen. Luottamuksellisia hetkiä sinulle ja teille.
M47
Useamman vuoden kokemus. Olemme huomanneet että rajoituksia ei kannata olla liikaa. Siksi ainoa sääntö on että mitään ei tehdä salassa vaan ulkopuolisista suhteista kerrotaan avoimesti. Eli käytännössä kaikki on sallittua. Myös polyamoria, eli ihastua ja rakastua saa. Välillä ollut ulkopuolisissa suhteissa vilkkaampaa ja välillä hiljaisempaa. Keskinäiseen parisuhteeseen ollut vain myönteinen ja lujittava vaikutus.
Onko miehelläkin oikeus käydä tutustumassa vieraaseen lihaan?
Vai onko suhde sillä lailla avoin, että oikeus on vain sulla?
Jos mun naiseni ehdottaisi tollasta, niin vastaus olisi 100% yksiselitteinen.
Saat mennä, mutta en ole odottelemassa kun tulet takaisin.
Ap. Deittaa muita samanhenkisiä, ei tarvitse miettiä liikaa vaan mennä selvin sävelin. Löytyy helposti esim Victoria Milan.
Kuulostaa minun korvaani että miehesi suostuu siksi, että rakastaa sinua eikä halua menettää joten näyttää vihreää valoa sinulle. En usko että tulee onnistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko miehelläkin oikeus käydä tutustumassa vieraaseen lihaan?
Vai onko suhde sillä lailla avoin, että oikeus on vain sulla?
Jos mun naiseni ehdottaisi tollasta, niin vastaus olisi 100% yksiselitteinen.
Saat mennä, mutta en ole odottelemassa kun tulet takaisin.
No AP, miten asia on?
Saako miehesi maistaa tuoretta lihaa halutessaan?
meillä on vaimon kanssa tämä edellä mainittu "avoin suhde"
naimisissa 25 vuotta, lapset maailmalla.
olin "kolmen naisen loukussa" kun suhde siirtyi silloin vasta tulevan vaimoni kanssa vakavalle asteelle ja jätin ne kaksi muuta. tuleva vaimoni tiesi tilanteen kyllä. kymmenisen vuotta olimme omistautuneet vain toisillemme kunnes vastaan tuli eräs pariskunta jonka kanssa iltaa istuessamme tilanne johti parin vaihtoon.
aamulla asiasta kun vaimon kanssa keskusteltiin todettiin molemmat että kokemus oli miellyttävä ja uudelleen koettava.
sovimme siis että jos jommalle kummalle sattuu vastaan partneri jonka kanssa seksi tuntuu sillä hetkellä houkuttelevalta on sitä lupa harrastaa. kunhan asiasta kertoo viimeistää seuraavana päivänä rehellisesti. näin olemme tehneetkin.
mielenkiintoista on ollut huomata että itse miehenä olen melko varmasti harrastanut seksiä useamman kumppanin, joista valta osa on ollut vaimon tuttuja, kanssa kuin vaimoni muitten miesten kanssa. ja lähinnä siksi ettei miehistä sitten loppujen lopuksi kovien puheitten jälkeen olekkaan toimintaan
Siis ei kellään kokemuksia???