Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Akateemiset perheet mitä teette kesällä?

Vierailija
25.05.2022 |

Minkälaisia kesälomasuunnitelmia? Yritän keksiä perheellemme (minä, mies ja kaksi kouluikäistä lasta) jotain kivaa kesäksi, mutta pää lyö tyhjää. Varmaan pandemia-ajan seuraus.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä kesänä meidän perheen teemana historia ja runous, eli jokainen tutustuu omillaan johonkin tunnettuun runoilijaan ja illalla sitten keskustellaan yhdessä siitä. Siis minä + aviomies ja kaksi lasta .

Otetaan myös aikakauden vaatteita  mukaan ja pukeudutaan niihin kun vieraat tulevat.

t.akateeminen,(väitellyt)  ,miehellä myös akateeminen tutkinto, (vaativa),

Vierailija
42/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän röplätään ja höhöhö, tehhää pikkuse kiljua ja sit mennää munasillee juoksemmaa kadunlaetaa 😂😂😅😅😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työttömänä :D.

Olen siis peruskoulun opettaja ja nuorille opettajille tehdään paljon sitä, että saat määräaikaisen työn lukukaudeksi ja sitten kun alkaa kesälomat, työsuhteesi on jo kerennyt loppua eli olet työtön. Ja sitten syksyllä otetaan taas yhteyttä että täällä ois töitä.

Tämä myös iso osasyy siihen, miksi opettajat lakkoilee mutta toki se on nyt aiheen vierestä.

Eli mitä kesällä teen: taistelen kelan kanssa

Tuu tänne, ni voidaan pitää kivaa kahestaan ja voisin rahoittaa työttömyysjaksosi, niin ei tarvi Kelan kanssa viettää kesälomaa 😉😘

Vierailija
44/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemikko kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Akateeminen perhe on sellainen, jossa molemmat vanhemmat ovat vähintään yliopistosta valmistuneita maistereita. Mikään amk ei käy, eikä mitkään kandit. Okei lääketieteen kandi voi just ja just mennä. Mieluiten toki tohtorin tutkinnot molemmilla. Toki joku somesta väikkärin tehnyt on niin ja näin.

Ovatko sellaisen perheen lapset ja koira myös akateemisia?

Olisi koirallalkin hyvä olla akateemista sivistystä, että sopeutuu perheeseen.

Monet koirat on jo valmiiksi hyvin älykkään näköisiä.

Vierailija
45/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan tietenkin mökillä

Vierailija
46/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissataan asuntoautolla Euroopassa.

Vierailija
47/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käydään mummolassa, uidaan rannalla, käydään museoissa, grillataan, lapset leikkii kavereiden kanssa, löhötään sohvalla tai parvekkeella, tavataan sukulaisia, syödään mansikoita, toivottavasti matkustetaan vähän kotimaassa ta äi ehkä pohjois-Ruotsisaa. Puutarhaa vähän hoidan, jos jaksan. Luultavasti en jaksa. 😁

Vierailija
48/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen merkonomi, evp. Aijon juua viiniä retassilla, ja jos kävis paikallisessa kerran ja kesälavalla pari kertaa. Naimaan (panemaan toim.huom.) en vitsi enää alkaa kun ei jaksa kiinnostaa, tarjontaa kyllä olisi, jota suunnattomasti itse ihmettelen, olen 66 v ja nainen.

Vierailija
49/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen akateeminen merkonomi, evp. Aijon juua viiniä retassilla, ja jos kävis paikallisessa kerran ja kesälavalla pari kertaa. Naimaan (panemaan toim.huom.) en vitsi enää alkaa kun ei jaksa kiinnostaa, tarjontaa kyllä olisi, jota suunnattomasti itse ihmettelen, olen 66 v ja nainen.

Mä oon akateeminen siivooja ja monesti töissä muut työntekijät haluaa päästä panemaan mua. Se on vaan jotenki tosi seksikästä, kun on tiukka siivoushame ja luuta kädessä ja sit siivouskomerossa salaa vähäsen 🤭 Panettaa tosi paljon, kun tietää ettei muut pysty vastustaa mua ja sitten panevat mua useasti päivän aikana

Vierailija
50/89 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella on kaksi partioleiriä, toisella yksi ja rippikoulu. Ekkoilta leireiltä palattuaan lähtevät isovanhempien huvilale Italiaan pariksi viikoksi, tutustuvat etruskiraunioihin ja ruokakulttuuriin. Sieltä palattuaan Kajo finjamboree eli partio jatkuu.

Kesän lopuksi lähdetään koko perhe konferenssimatkalle USAan. Eka vähän tutustumista Chicagoon, sitten mantereen kauneimmaksi kehuttu junamatka ensimmäistä mantereen ja kalliovuoret läpäissyttä rautatietä San Franciscoon ja tutustumista kaupunkiin. Ehkä käydään Yosemitessa, jos ehditään. Lopuksi Los Angelesiin, tutustuminen Hollywoodiin ja paikallisiin nähtävyyksiin, ainakin Universal Studios, ehkä avaruussukkula, 2 maailmansodan aluksia, tervakuopat. Lopuksi konferenssi paikallisessa yliopistossa. Olin varautunut maksamaan koko matkan etukäteen itse, mutta sain monta tonnia apurahaa, joten säästöt voi laittaa omaan kivaan :)

Vierailija
51/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisella on kaksi partioleiriä, toisella yksi ja rippikoulu. Ekkoilta leireiltä palattuaan lähtevät isovanhempien huvilale Italiaan pariksi viikoksi, tutustuvat etruskiraunioihin ja ruokakulttuuriin. Sieltä palattuaan Kajo finjamboree eli partio jatkuu.

Kesän lopuksi lähdetään koko perhe konferenssimatkalle USAan. Eka vähän tutustumista Chicagoon, sitten mantereen kauneimmaksi kehuttu junamatka ensimmäistä mantereen ja kalliovuoret läpäissyttä rautatietä San Franciscoon ja tutustumista kaupunkiin. Ehkä käydään Yosemitessa, jos ehditään. Lopuksi Los Angelesiin, tutustuminen Hollywoodiin ja paikallisiin nähtävyyksiin, ainakin Universal Studios, ehkä avaruussukkula, 2 maailmansodan aluksia, tervakuopat. Lopuksi konferenssi paikallisessa yliopistossa. Olin varautunut maksamaan koko matkan etukäteen itse, mutta sain monta tonnia apurahaa, joten säästöt voi laittaa omaan kivaan :)

Tämä kuulostaa ihan mahtavalta! Missä päin Italiaa huvila sijaitsee?

Vierailija
52/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haha!

Tuli tästä mieleen kesälomareissu Upsalaan. Hotellin aamupalalla joku vieraileva brittiproffa (ehkä kuuluisakin, mistä näistä tietää) alkoi jutella haltioituneena lapsemme nimestä (joka erikoisempi ja jolla on suora merkitys latinaksi). Siinä meni pitkä tovi, kun kertoi etymologiasta.

Aivan huippu akateeminen kohtaaminen kesällä.

Eli vanhoissa yliopistokaupungeissa akateemikon on hyvä lomailla.

Tiedätkö, mitä akateemikko tarkoittaa?

Toki, se on arvonimi. Mutta sitä käytetään myös vitsinä. Ainakin akateemisten piireissä. Ainakin omissani. Unohdin kohderyhmän. Sori siitä.

Mahtaa olla melkoiset piirit sinulla. Varo etteivät mene oikosulkuun noin hulvattomasta huumorista.

Tuo puhe "kohderyhmästä" halventavassa tarkoituksessa ei mielestäni osoita oikein minkäänlaista sivistystä. Tällä kertaa se ei myöskään osunut tarkoittamaasi ja halveksimaasi kohteeseen, koska olen yhteiskuntatieteen tohtori ja oikeustieteen maisteri, mutta yhtä ala-arvoinen se on silti. Sivistyneet ihmiset eivät ylenkatso ketään, eivätkä varsinkaan niin triviaalin seikan kuin tutkinnon perusteella.

Vierailija
53/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa ihan mahtavalta! Missä päin Italiaa huvila sijaitsee?

Roomasta n. 100 km pohjoiseen Viterbon maakunnassa. Ei me joka vuosi tällaisia reissuja tehdä, mutta kun nyt on oman alan johtava, 5 v välein järjestettävä, konferenssi ja sinne mennään niin pitää kehittää vähän jotain muuta siihen ympärillekin. Ensi kerralla ainakin toinen lapsi on jo liian vanha.

Vierailija
54/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin lapsille mahtava kokemus ja kielten oppimismatka

Vierailija
55/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostamme pian mökin !!

56/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juovat viiniä ja yhtyvät serkkuihinsa ja jalostavat geenejään.

Vierailija
57/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luemme tietosanakirjoja ja korkeakirjallisuutta. Tietysti. Olipas typerä kysymys.

Minä annan aurinkoni paistaa niin hyville kuin huonoillekin ja sateeni sataa niin akateemisille kuin rupusakillekkin.

Te voitte siellä Turun Ruskeassa Talossa ruputella ihan keskenänne, mutta tähän ketjuun ette tule!

Vierailija
58/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, höh! Tietysti tehdään suunnitelmia, jotta voidaan taas tulevana syksynä kiusata amiksia. Ikävä, että palstan amissit on jo yli 20 vuotta paljastanut MEIDÄN AKATEEMISTAN HUIPPUSALAISEN SUUNNITELMAN. Amiksien mollaaminen on meidän akateemisten päätehtävä maailmassa!

Vierailija
59/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö arvosta yhtään akateemisuutta ja sivistystä? Vaikka kysymys on ehkä hassu, niin kyllä meidän kesänvietossa näkyy elämäntyylimme ja koulutustausta.

Kesään kuuluu kulttuuri, eli muutama tasokas taidenäyttely käydään katsomassa koko perheen voimin. Ollaan otettu tavaksi tehdä Keski-Eurooppaan viikon loma, jossa tutustutaan johonkin kiinnostavaan teemaan kuten nykytanssi, ooppera, jokin kirjailija tai tiedemies. Sitten ihan perusjuttuna pari kulttuuriin tai lasten harrastuksiin liittyvää

festivaalia.

Ihmettelen suomalaista tapaa lytätä ja naureskella kulttuurin harrastamista. Esim Italiassa tai Ranskassa on tuikitavallista että kahvilla tai illallispöydässä puhutaan pitkään ja syvällisesti taiteesta ja historiasta. Täällä pitää ikäänkuin hävetä sitä että arvostaa ja haluaa ylläpitää sivistystä.

Vierailija
60/89 |
26.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö arvosta yhtään akateemisuutta ja sivistystä? Vaikka kysymys on ehkä hassu, niin kyllä meidän kesänvietossa näkyy elämäntyylimme ja koulutustausta.

Kesään kuuluu kulttuuri, eli muutama tasokas taidenäyttely käydään katsomassa koko perheen voimin. Ollaan otettu tavaksi tehdä Keski-Eurooppaan viikon loma, jossa tutustutaan johonkin kiinnostavaan teemaan kuten nykytanssi, ooppera, jokin kirjailija tai tiedemies. Sitten ihan perusjuttuna pari kulttuuriin tai lasten harrastuksiin liittyvää

festivaalia.

Ihmettelen suomalaista tapaa lytätä ja naureskella kulttuurin harrastamista. Esim Italiassa tai Ranskassa on tuikitavallista että kahvilla tai illallispöydässä puhutaan pitkään ja syvällisesti taiteesta ja historiasta. Täällä pitää ikäänkuin hävetä sitä että arvostaa ja haluaa ylläpitää sivistystä.

Kukaan ei naureskele ja lyttää kulttuurin harrastamista. Kyse on siitä, ettei se kulttuurin harrastaminen ole mitenkään sidoksissa koulutustasoon. Sitä tässä irvaillaan, että mukamas vain akateemiset perheet voivat sivistää itseään kesällä. Aloitus olisi yhtä hyvin voinut olla tyyliä: "Mitä sivistävää ja kultturellia tekemistä voisi keksiä kesän ajaksi?" Mutta ei, pakko on päästä mainostamaan, että mepäs olemme akateemisia niin me teemme parempia ja sivistyneempiä asioita kuin muut! Todella ala-arvoista, eikä ainakaan anna sivistynyttä kuvaa apsta.

T. Akateemisen perheen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän