Keskiverto kansalaisella on tilillä 10726 euroa.
Yllätkö samaan?
Miltä pankkitilisi näyttää?
https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000008835709.html
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kenelläkään kertoa tätä julkisesti, mutta minulla on tilillä yli 200k. Eikä ole mitään asunnonmyyntirahoja vaan ne lojuvat siellä vuodesta toiseen hitaasti lisääntyen. Ennen kuin joku alkaa puhua inflaatiosta ja sijoittamisesta, voin kertoa että osakesalkku on noin 100k eli sinnekin on varallisuutta hajauttettu. Ja asun velattomassa asunnossa. Tämä kaikki hankittu rehellisellä työllä :) ikää 38v
Idioottimaisuudesta se minun mielestäni kertoo. Jos ennustettu 5 % inflaatio tälle vuodelle toteutuu niin menetät rahan arvosta 5000 €. Jokainen vuosi kun raha lojuu tuottamattomana pankkitilillä heität tuhansien eurojen edestä ostovoimaa hukkaan! Luultavasti olet säästänyt ainakin kymmenen vuotta joten olet suunnilleen yhden uuden henkilöauton verran menettänyt rahaa. Plus tietysti menetetyt tuotot jotka olisit voinut saada sijoittamalla rahat tuottavasti.
Kaikilla vauvapalstailijoilla on kyllä rutkasti enemmän + linna Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rautalangasta: A:lla tilillä 110500 euroa, B:llä 278 euroa, C:llä 16 euroa. Keskiarvo 36931,33 euroa, mutta mediaani 278 euroa.
Tyypillistä roskalehtien (ja ap:n) huuhaata.
Luultavasti iso osa näistä valtavan suurista summista on jotain ihan kertaluontoisia juttuja. Jos on vaikka myynyt asunnon ja tilillä on 100 000 € siihen saakka kunnes se käytetään uuden asunnon ostamiseen.
Eihän kovin monella ole tuollaisia rahoja tilillä, mutta jos on suuri ihmisjoukko niin aina joukosta löytyy muutama kenellä on juuri nyt se asuntokauppa meneillään. Silloin se vääristää tämänlaista tilastoa keskiarvosta. Yksi valtavan iso summa vääristää keskiarvoa tosi voimakkaasti.
Ei tuo ole vielä mikään valtavan suuri summa. Iltalehden jutussa kerrotaan, että Monacoon ei pääse edes vuokralle asumaan ellei ole tilillä puolta miljoonaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa kenelläkään kertoa tätä julkisesti, mutta minulla on tilillä yli 200k. Eikä ole mitään asunnonmyyntirahoja vaan ne lojuvat siellä vuodesta toiseen hitaasti lisääntyen. Ennen kuin joku alkaa puhua inflaatiosta ja sijoittamisesta, voin kertoa että osakesalkku on noin 100k eli sinnekin on varallisuutta hajauttettu. Ja asun velattomassa asunnossa. Tämä kaikki hankittu rehellisellä työllä :) ikää 38v
Idioottimaisuudesta se minun mielestäni kertoo. Jos ennustettu 5 % inflaatio tälle vuodelle toteutuu niin menetät rahan arvosta 5000 €. Jokainen vuosi kun raha lojuu tuottamattomana pankkitilillä heität tuhansien eurojen edestä ostovoimaa hukkaan! Luultavasti olet säästänyt ainakin kymmenen vuotta joten olet suunnilleen yhden uuden henkilöauton verran menettänyt rahaa. Plus tietysti menetetyt tuotot jotka olisit voinut saada sijoittamalla rahat tuottavasti.
Tuossa luki myös, että osa varoista on sijoitettu. Vaikka rahan arvo laskisi, ei se sieltä tililtä mihinkään katoa. Mihin hän tarvitsisi lisää rahaa, kun sitä on jo nyt enemmän kuin tarvitsee? Sitäpaitsi sijoituksista ei rahoja saa käyttöönsä käden käänteessä. Elämme niin epävarmoja aikoja, että kaikki säästetty raha on luo turvaa.
Ainoa mitä itse mietin, onko nuo varat sijoitettu kahteen tai useampaan pankkiin? Kun talletussuoja on vain 100 000.
30 000 euroa löytyy.
Myin osakkeet pois ennen tätä nykyromahdusta.
Toki oma okt on jo velaton.
390 000 velkaa asunnosta. Säästötilillä 47 000, osakkeina ja rahastoina n. 30 000.
vajaat 50 donaa tilillä josta ei tänä päivänä saa Euroakaan korkoa. Sijoituksia jotka hädin tuskin plussalla on reilut 300 donaa. Sijoitusasunto ja rivarin pätkä. Parivuotta vanha BMW pihassa.
Velkaa ei ole eikä tule.
Näillä mennään.