Saanko silittää sinun koiraa vs. saanko silittää sun vauvan poskea?
Vanhemmat, opettakaa lapsillenne että on typerää kysyä. Koirakko kyllä pysähtyy siliteltäväksi ja juttelemaan jos haluaa.
Koira ja omistaja haluaa kulkea rauhassa ulkona. Kaikki koirat (ja omistajat) ei pidä siitä että lapsilauma ryntää kimppuun.
Mitä tykkäisit jos kaikki hyökkäisi lastenvaunujen ympärille kyselemään, saanko silittää sun vauvan poskea, saanko ottaa sinun lapsen syliin?
Kokemuksia?
Kommentit (63)
Sinulla olisi nyt erinomainen tilaisuus sosiaalistaa ja totuttaa nuorta koiraasi yllättäviin tilanteisiin ja erilaisiin ihmisiin. Ei tietenkään onnistu, jos olet kireänä vihaa täynnä. Koira tietää tunnetilasi ja tulkitsee nämä tavanomaiset ja vilpittömät lähestymiset uhkatilanteiksi. Koiranomistajana kaupunkialueella joudut kohtaamaan jatkuvasti muita, etkä voi kokoajan hallita ympäristöäsi. Joten sinun ja koirasi tulee sopeutua erilaisiin "häiriötekijöihin". Nosta omaakin ärsytyskynnystäsi ja suhtaudu kontakteihin positiivisesti, niin on helpompaa. Tai siirry harrastamaan vaikka kissoja.
Minun koiraani saa silittää, kunhan kysyy luvan, koska koirani pitää kaikista ihmisistä, myös lapsista, ja tulee iloiseksi ihmiskohtaamisista. Minä tulen onnelliseksi koirani ilosta ja siitä, että koirani voi tuoda iloa myös muille kuin minulle. Silityspyyntöjä tulee vain harvoin, joten useimmat lenkit saadaan mennä ihan rauhassa.
En ole koskaan häiriintynyt työpaikan koirasta, vaikka omaa en olekaan vienyt. Päinvastoin moni sanoo, että tuo koira sinne. Yleensä näin toimivat yrittäjät tms pienten toimistojen henk.kunta, jossa niistä yleisesti on ollut enemmän iloa kuin haittaa. Mutta toki näitä koiravihaajia löytyy, jotka sitten vertaa koiraansa aistiyliherkkään Timi- Matiakseen.