Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saanko silittää sinun koiraa vs. saanko silittää sun vauvan poskea?

pieni mutta viaton ärsytys
25.05.2022 |

Vanhemmat, opettakaa lapsillenne että on typerää kysyä. Koirakko kyllä pysähtyy siliteltäväksi ja juttelemaan jos haluaa.

Koira ja omistaja haluaa kulkea rauhassa ulkona. Kaikki koirat (ja omistajat) ei pidä siitä että lapsilauma ryntää kimppuun.

Mitä tykkäisit jos kaikki hyökkäisi lastenvaunujen ympärille kyselemään, saanko silittää sun vauvan poskea, saanko ottaa sinun lapsen syliin?

Kokemuksia?

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiraa saa kyllä tulla lapset silittelemään. Koirani tykkää tosi paljon lapsista. Koirani ei ole vauvani, eikä vieraiden ihmisten käsistä voi tarttua koiraan vaikkapa norovirusta. Koirani ottaa mielellään vastaan rapsutuksia vierailtakin ihmisiltä, koska se tykkää kaikista.

Vierailija
2/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja myös jos liikun hevosella tai hevosen kanssa, saa kysyessä tulla tervehtimään hevosta, jos hevonen on sellainen, joka siitä tykkää. 

nro 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei saa kysyä saako silittää, eikä saa rynnätä kimppuun kysymättä?

Kaikille lapsille pitää opettaa, että aina kysytään ennen kuin lähestytään mitään eläintä. Helppo tapa selvittää ovatko sekä koira että sen omistaja juonessa mukana, vai onko parempi jättää tervehtiminen sikseen.

Vierailija
4/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinua noin asia pänii? Etkö voisi esimerkiksi painataa T-paitas ja koirasi ulkoilu takiin: CStop.Vihainen koira? Jos lapsi ? Stop! Korona virus!

Vierailija
5/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on juuri hyvä, että lapset osaavat kysyä ensin. Joku koira voi olla vihainenkin. Oma koirani rakastaa ihmisiä ja lapsia ja nauttii, kun joku pysähtyy silittämään. Koira on ihan eri asia kuin lapsi, joten vertaus oli kummallinen.

Vierailija
6/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan mitenkään erityisesti halua kulkea rauhassa. Juttelen mielelläni ihmisille. Ja koirani tykkää kovasti nimenomaan lapsista, ja mieluusti ottaa vastaan rapsutuksia. Ei kaikkien vanhempien sinun takiasi tarvitse opettaa lapsille, ettei pidä kysyä saako silittää. 

Vierailija
7/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan kysymällä saa tulla silittämään. Jos vaan rynnätään, niin pidän asiasta swllaisen puhuttelun, että varmasti ymmärtää seuraavalla kerralla. Ei minun vauvaakaan rynnätä tuosta vaan klähmimään ja voi olla, että automaattinen reaktio on pois tönäisy kirosanojen saattelemana, jos hyökätään vaunujen lähelle.

Vierailija
8/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun koiraa saa yleensä silittää jos kysyy luvan. Ei siitä ole mitään haittaa. Osaan kyllä sanoa jos ei sovi jostain syystä, mutta harvoin kukaan tulee mitään kysymäänkään jos itse näyttää kiireiseltä tai muuten torjuvalta. Vauvaan koskeminen on aivan eri asia, vauvaan ei tosiaankaan mennä koskemaan infektioriskin vuoksi. Terveisin, äiti ja koiranomistaja.

Vierailija
9/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en anna tulla silittelemään. Koirani pelkäävät lapsia, koska niillä on huonoja kokemuksia levottomista ja härnäävistä naapurin lapsista, joten en halua tahallani viedä niitä tilanteeseen josta ne eivät pidä. Ei ole koiranomistajan velvollisuus antaa ihmisten tulla silittelemään koiria, vaikka jotkut niin näkyvät luulevankin. Me ainakin olemme ulkona, koska lenkkeilemme ja haluan tehdä sen aivan rauhassa. On olemassa kotieläinpihoja ym. mihin lapset voivat mennä silittelemään kaikenlaisia eläimiä.

Vierailija
10/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneni kirjoitti:

En minä ainakaan mitenkään erityisesti halua kulkea rauhassa. Juttelen mielelläni ihmisille. Ja koirani tykkää kovasti nimenomaan lapsista, ja mieluusti ottaa vastaan rapsutuksia. Ei kaikkien vanhempien sinun takiasi tarvitse opettaa lapsille, ettei pidä kysyä saako silittää. 

Tiedätkö, että voi tulla vielä se päivä, kun sinun koirasi ei jostain syystä tykkääkään, että rynnätään lähelle ja käy haaveri. Vieraita koiria EI KOSKAAN lähestytä ilman lupaa.

Vierailija
11/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille lapsille pitää opettaa, että aina kysytään ennen kuin lähestytään mitään eläintä. Helppo tapa selvittää ovatko sekä koira että sen omistaja juonessa mukana, vai onko parempi jättää tervehtiminen sikseen.

Mutta joka kerta (4 x vrk!!!!!!!!!!!) kun astun ulos koiran kanssa on sama lapsilauma juoksemassa ja kyselemässä samaa. Muistisairaita tai jotain adhd kakaroita. eivät usko kun kerran kielletty. 

Mun koira on todella iso ja nuori. Koulutus vielä kesken ja tarkoitus saada siitä yhteiskuntakelpoinen ja ihmisiin, toisiin koiriin jne välinpitämättömästi suhtautuva lemmikki. 

Luokse hyökkäilevät lapset ovat saaneet koirani jännittyneeksi, riehaantuu. Kun kasvaa aikuiseksi ja puolustusvaisto kehittyy entisestään, suhtautuuko lapsiin varautuneesti. 

Vierailija
12/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minulle on erinomaisen ok, jos joku tuossa kadulla kysyy saako silittää teidän koiraa. Aina oon antanut, toki johtuen siitä, että meidän koira on ihan älyttömän ihmisystävällinen tapaus. Vaikka pieniä lapsia olisi monta, ei kertaakaan ole ollut mitään "päälle ryntäystä". Ihan kauniisti jokainen on osannut odottaa vuoroaan ja silittänyt nätisti, yleensä vielä takapäästä, että silmät ja korvat ovat olleet ihan turvassa. 

Vierailija
13/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anneni kirjoitti:

Tiedätkö, että voi tulla vielä se päivä, kun sinun koirasi ei jostain syystä tykkääkään, että rynnätään lähelle ja käy haaveri. Vieraita koiria EI KOSKAAN lähestytä ilman lupaa.

Niin, ei kai kukaan ole väittänytkään että saisi ilman lupaa lähestyä? Tietenkin pitää kysyä lupa ja uskoa jos sanotaan ettei sovi. On kuitenkin paljon koiria ja koiranomistajia jotka sen luvan antaa, ja kysymällähän se selviää. En ymmärrä miksi ei saisi kysyä saako silittää, mitä pahaa siinä on?

Vierailija
14/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitää mennä toisten elukoita lääppimään.

Hankkikaa oma.

Vierailija
15/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on kerran yksi mamma alkanut valittaa, kun en antanut lapsen silittää koiraani. Syynä oli se, että vaikka kysyi saako silittää, ryntäsi koiraa kohti rääkyen ja kovalla vauhdilla mitä koira jo pelästyi. Vähän opettelemista vielä - niin mammalla kuin sillä lapsellakin.

Vierailija
16/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa oma.

Tiesithän, että lapset eivät voi itsenäisesti hankkia koiraa?

Vierailija
17/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneni kirjoitti:

Niin, ei kai kukaan ole väittänytkään että saisi ilman lupaa lähestyä? Tietenkin pitää kysyä lupa ja uskoa jos sanotaan ettei sovi. On kuitenkin paljon koiria ja koiranomistajia jotka sen luvan antaa, ja kysymällähän se selviää. En ymmärrä miksi ei saisi kysyä saako silittää, mitä pahaa siinä on?

Pahoittelut, ymmärsin juuri päinvastoin tuon loppulauseen. En tiedä koko tämä aloitus on niin sekava.

Vierailija
18/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa oma.

Ääliö. Ei kaikki voi hankkia omaa, syitä on monia. Ja parempi onkin ettei hanki jos ei ole resursseja hoitaa. Silti voi pitää eläimistä ja oikeastaan vaan parempi jos lapset saa jo pienenä hyviä kokemuksia eläimistä, pienempi todennäköisyys että heistä kasvaa koiranvihaajia. Sinun ei tarvitse antaa kenenkään koskea koiraasi jos et halua, mutta mitä jos antaisit muitten toimia omalla tavallaan?

Vierailija
19/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anneni kirjoitti:

Pahoittelut, ymmärsin juuri päinvastoin tuon loppulauseen. En tiedä koko tämä aloitus on niin sekava.

Aloittaja kertoo, ettei saa kysyä lupaa, vaan lapsen pitää päätellä, milloin koiraa saa tulla silittämään.

Vierailija
20/63 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joka kerta (4 x vrk!!!!!!!!!!!) kun astun ulos koiran kanssa on sama lapsilauma juoksemassa ja kyselemässä samaa. Muistisairaita tai jotain adhd kakaroita. eivät usko kun kerran kielletty. 

Mun koira on todella iso ja nuori. Koulutus vielä kesken ja tarkoitus saada siitä yhteiskuntakelpoinen ja ihmisiin, toisiin koiriin jne välinpitämättömästi suhtautuva lemmikki. 

Luokse hyökkäilevät lapset ovat saaneet koirani jännittyneeksi, riehaantuu. Kun kasvaa aikuiseksi ja puolustusvaisto kehittyy entisestään, suhtautuuko lapsiin varautuneesti. 

No se on toki poikkeuksellista, että asuntosi ympäristössä asuu jotain erityislapsia kokonainen lauma.

Tiukka ei riittää normaaleille lapsille.