muilla....?
onko teillä kokemusta samasta.. eli istuessa tuntuu kipua (joskus jopa ihan polttavaa sellaista) kyljen oikealla puolella.. siis tarkemmin alimpien kylkiluiden kohdalla. Kipu menee hetkeksi ohi, kun menee lepäämään.. mutta istuminen onkin sitte asia erikseen=) vasemmalla puolella en ole kipua huomannut.....
painaako vauva jotenkin niihin kylkiluihin, johtuuko kipu siitä? viikkoja on nyt takana 30..
Kommentit (3)
mulla itsellä just oikealla puolella kipua jos istun lytyssä. selittynee sillä että vauvan peppu on just siinä. peppu välillä ollut vasemmalla puolella, sama juttu. pitää vaan miettiä miten istuu ja pitää ryhti mahdollisimman hyvänä. kyllä mulla ainakin helpottanut sitten..
ootellaan 36+6
Minä synnytin kesäkuussa tyttäreni ja tunsin loppuraskaudesta kovaa kipua oikealla puolella, juuri alimman kylkiluun kohdalla!
Kipu johtuu juurikin siitä että vauvan peppu painaa äitiä kylkiluuhun.
Teki kipeää esim. istua autossa. Oma vauvani painoi syntyessään 2530g, eli ei ollut edes suuri kokoinen, mutta vei ilmeisesti niin suuren tilan vatsassani! Tosin en itsekkään ole kuin 163cm pitkä.
noin viikoilla 38-42. Siis yliaikaiseksi meni. Kipu oli tosi rajua riipuen vauvan asennosta. Kyyneleet tuli silmiin. En kuitenkaan muista, että se olisi tuntunut aina samasssa asennossa esim. istuessa. Useimmiten helpotti kun sai suoristettua itsensä. Olen itse aika pieni, vauvan kokoarvio oli 3 kg ja poika syntyi nelikiloisena.
Auttaa en kummemmin osaa, kerroinpa vaan oman kokemukseni. Onnea loppuraskauteen. Toivottavasti vielä helpottaa.