Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaisella on keskimäärin 10 726,59e tilillään (linkki)

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa mun tili näyttää satasta.. Kenellä teistä on mun rahat? 

Vierailija
22/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuommoisella tiedolla tekee?

Näillä on tarkoitus pehmitellä suomalaisia seuraaviin hinnankorotuksiin (ruoka, polttoaine jne.) Koska onhan meillä 10 000€ ihan vaan käyttötileillä. Eli olkaa hiljaa ja maksakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa mun tili näyttää satasta.. Kenellä teistä on mun rahat? 

Sharing is caring =D

Vierailija
24/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötili on kyllä outo valinta. Eihän siellä isoja rahoja pidetä. Meillä on aikuisilla ja lapsilla käyttötilit, joissa on usein max 2000 euroa, ja jokaisella, lapset mukaan lukien, muita tilejä ja rahastoja, joissa on sitten isommat rahat.

Vierailija
25/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötili on kyllä outo valinta. Eihän siellä isoja rahoja pidetä. Meillä on aikuisilla ja lapsilla käyttötilit, joissa on usein max 2000 euroa, ja jokaisella, lapset mukaan lukien, muita tilejä ja rahastoja, joissa on sitten isommat rahat.

Miksei siellä voisi pitää isoja summia?

Vierailija
26/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se antaa kuitenkin parhaan kuvan siitä, minkälaisia käyttövaroja ihmisillä on ns. päivittäiseen käyttöön. Rahastot on sitten asia ihan erikseen.

Vierailija
27/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on "rikas"

Suomalaiset on köyhiä!

Vierailija
28/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa ei kannata tilillä pitää, koska inflaatio syö sen.

Joko kuluttaa tai sijoittaa johonkin.

Vierailija
29/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko vääntää rautalangasta inflaatio? Mikä vttu se on?

Vierailija
30/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se antaa kuitenkin parhaan kuvan siitä, minkälaisia käyttövaroja ihmisillä on ns. päivittäiseen käyttöön. Rahastot on sitten asia ihan erikseen.

Mulla on käyttötilillä 600 euroa, säästötilillä 47 000 (tulossa kaksi isoa remonttia) ja rahastoissa vähän päälle 60 tuhatta. Eli käyttötili mediaanin alapuolella. Eihän tuollainen anna oikein kunnon käsitystä mistään.

Vierailija
31/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos ei halua kuluttaa eikä uskalla sijoittaa koska ei halua menetää rahojaan?

Vierailija
32/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käyttötilillä on tasan 0 euroa, säästötilillä saman verran, käteistä 9 euroa ja luottokortti 1900 euroa miinuksella. Aika kauas jäädään keskiarvosta.

Vierailija
33/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut tileillä + rahastossa yhteensä tuollaisia summia. Oon tilastojen mukaan köyhä mutta silti oon saanut omistusasunnon hankittua...

Vierailija
34/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Tilillä paljon vähemmän, silti kuulun Suomen rikkaimpaan 10%.

Mun mies kuuluu rikkaimpaan 2% ja silti sillä on tilillä enemmän kuin 10 000 e. Kaikkea ei kannata sijoittaa.

Vierailija
35/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa googlettaa tai suoraan katsoa Wikipediasta ?

Vierailija
36/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole ikinä ollut 10 000 euroa tilillä vaikka työtä tehnyt viimeiset 20 vuotta koulujen jälkeen. Eikä ole säästöönkään jäänyt. Säästössä taitaa olla noin pari tuhatta. Eläminen on sen verran kallista tässä maassa että ei säästämiseen ole mahdollisuuutta. Rahaa ei mene viinaan eikä röökiin. Eikä matkusteluun. Mutta silti sanotaan että ollaan rikas maa ja varaa on antaa miljardeja muualle. Ei se ainakaan tavalliselle kansalaiselle näy se rikkaus

Vierailija
37/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö osaa googlettaa tai suoraan katsoa Wikipediasta ?

En osaa.

Vierailija
38/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käyttötilillä 600 euroa, säästötilillä 47 000 (tulossa kaksi isoa remonttia) ja rahastoissa vähän päälle 60 tuhatta. Eli käyttötili mediaanin alapuolella. Eihän tuollainen anna oikein kunnon käsitystä mistään.

On tuossa vähän saivartelun makua, että puhutaan erikseen käyttötilistä ja säästötilistä. Ainakin minulla näkyy molemmat verkkopankissa päällekkäin ja molempien korko on pyöreä nolla. Se vain erottaa pikkuostokset ja laskut eri tileille, jos laskuja joskus pitää selvittää. 

Kaukana on ajat, kun säästötilille oli eri ehdot ja vähän parempi korko.

Vierailija
39/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mulla ole ikinä ollut 10 000 euroa tilillä vaikka työtä tehnyt viimeiset 20 vuotta koulujen jälkeen. Eikä ole säästöönkään jäänyt. Säästössä taitaa olla noin pari tuhatta. Eläminen on sen verran kallista tässä maassa että ei säästämiseen ole mahdollisuuutta. Rahaa ei mene viinaan eikä röökiin. Eikä matkusteluun. Mutta silti sanotaan että ollaan rikas maa ja varaa on antaa miljardeja muualle. Ei se ainakaan tavalliselle kansalaiselle näy se rikkaus

Usein tuntuu että täällä pitäisi olla jokin oman elämänsä optimoija että onnistuu vaurastumisessa. Ei ne yhdysvalloissa syö hernekeittoa 30 vuotta putkeen että saavat talot, autot ja lasten koulutukset maksettua. Palkatkin on jotain ihan muuta. Mutta Suomessa saa kuulla vaan siitä iänikuisesta vyönkiristämisestä. Että hernekeittoa, kirpparia ja lappuruokia. Autot pois jne. Ei ne jenkeissä ole tuolla tavalla vaurastuneet :D

Vierailija
40/67 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On tuossa vähän saivartelun makua, että puhutaan erikseen käyttötilistä ja säästötilistä. Ainakin minulla näkyy molemmat verkkopankissa päällekkäin ja molempien korko on pyöreä nolla. Se vain erottaa pikkuostokset ja laskut eri tileille, jos laskuja joskus pitää selvittää. 

Kaukana on ajat, kun säästötilille oli eri ehdot ja vähän parempi korko.

Varmaan on saivartelua, mutta jos minä olisin osallistunut kyselyyn, olisin ilmoittanut sen käyttötilin. Joku toinen ehkä sitten sen kokonaissumman. Eli mitä tuon kyselyn tuloksesta voi lopulta päätellä? Ei kertakaikkiaan mitään muuta kuin että tällaisia summia kyselyyn vastanneet sattuivat itse ilmoittamaan.