Suomalaisella on keskimäärin 10 726,59e tilillään (linkki)
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
PIensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttötili on kyllä outo valinta. Eihän siellä isoja rahoja pidetä. Meillä on aikuisilla ja lapsilla käyttötilit, joissa on usein max 2000 euroa, ja jokaisella, lapset mukaan lukien, muita tilejä ja rahastoja, joissa on sitten isommat rahat.
Se antaa kuitenkin parhaan kuvan siitä, minkälaisia käyttövaroja ihmisillä on ns. päivittäiseen käyttöön. Rahastot on sitten asia ihan erikseen.
Mulla on käyttötilillä 600 euroa, säästötilillä 47 000 (tulossa kaksi isoa remonttia) ja rahastoissa vähän päälle 60 tuhatta. Eli käyttötili mediaanin alapuolella. Eihän tuollainen anna oikein kunnon käsitystä mistään.
On tuossa vähän saivartelun makua, että puhutaan erikseen käyttötilistä ja säästötilistä. Ainakin minulla näkyy molemmat verkkopankissa päällekkäin ja molempien korko on pyöreä nolla. Se vain erottaa pikkuostokset ja laskut eri tileille, jos laskuja joskus pitää selvittää.
Kaukana on ajat, kun säästötilille oli eri ehdot ja vähän parempi korko.
Varmaan on saivartelua, mutta jos minä olisin osallistunut kyselyyn, olisin ilmoittanut sen käyttötilin. Joku toinen ehkä sitten sen kokonaissumman. Eli mitä tuon kyselyn tuloksesta voi lopulta päätellä? Ei kertakaikkiaan mitään muuta kuin että tällaisia summia kyselyyn vastanneet sattuivat itse ilmoittamaan.
Olipa aihe mikä tahansa, saivartelijat ja besserwisseröijät aina pätevät. En oikein tiedä, onko tarkoituksellinen väärinymmärrys vai ymmärtämättömyys perisyntimme. Toki aloittajatkin voisivat tarkentaa kysymyksiään.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PIensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttötili on kyllä outo valinta. Eihän siellä isoja rahoja pidetä. Meillä on aikuisilla ja lapsilla käyttötilit, joissa on usein max 2000 euroa, ja jokaisella, lapset mukaan lukien, muita tilejä ja rahastoja, joissa on sitten isommat rahat.
Se antaa kuitenkin parhaan kuvan siitä, minkälaisia käyttövaroja ihmisillä on ns. päivittäiseen käyttöön. Rahastot on sitten asia ihan erikseen.
Mulla on käyttötilillä 600 euroa, säästötilillä 47 000 (tulossa kaksi isoa remonttia) ja rahastoissa vähän päälle 60 tuhatta. Eli käyttötili mediaanin alapuolella. Eihän tuollainen anna oikein kunnon käsitystä mistään.
On tuossa vähän saivartelun makua, että puhutaan erikseen käyttötilistä ja säästötilistä. Ainakin minulla näkyy molemmat verkkopankissa päällekkäin ja molempien korko on pyöreä nolla. Se vain erottaa pikkuostokset ja laskut eri tileille, jos laskuja joskus pitää selvittää.
Kaukana on ajat, kun säästötilille oli eri ehdot ja vähän parempi korko.
Varmaan on saivartelua, mutta jos minä olisin osallistunut kyselyyn, olisin ilmoittanut sen käyttötilin. Joku toinen ehkä sitten sen kokonaissumman. Eli mitä tuon kyselyn tuloksesta voi lopulta päätellä? Ei kertakaikkiaan mitään muuta kuin että tällaisia summia kyselyyn vastanneet sattuivat itse ilmoittamaan.
Olipa aihe mikä tahansa, saivartelijat ja besserwisseröijät aina pätevät. En oikein tiedä, onko tarkoituksellinen väärinymmärrys vai ymmärtämättömyys perisyntimme. Toki aloittajatkin voisivat tarkentaa kysymyksiään.
Niin. Jos kysymys on "Paljonko rahaa sinulla on käyttäjillä?" niin kyllä kai tarkoitus on sitten vastata se summa, joka on käyttötilillä?
Kuinka moni av mamma pääsee samaan sen elätettävän pentulauman kanssa? :D
itellä menee 90 000 taas rikki ens viikon palkkapäivänä. 4 vuotta sitten oli suht saman verran ennen kuin ostin asunnon.
Tehkääpä sama kysely KD-lehden, Kauppaehden tai Vihreä Lanka-lehden lukijoiden parissa pikkusievän keskiluokkaisen ämmäinlehden lukijakunnan sijaan niin saatte aivan mitä tuloksia haluatte.
Aivan täyttä BS:ää yleistää Me Naiset lehden lukijoiden vastaukset "suomalaisten kotitalouksien" säästöiksi.
Rahastoissa vähän päälle tuon. Millään tilillä en kyllä noin suuria summia pitäisi. Typerää hommaa kun inflaatio syö sitten kokoajan. Käyttötilillä vain välttämätön ja joku säästötili sivussa, jossa ehkä noin parin, kolmen kuukauden palkan verran rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tehkääpä sama kysely KD-lehden, Kauppaehden tai Vihreä Lanka-lehden lukijoiden parissa pikkusievän keskiluokkaisen ämmäinlehden lukijakunnan sijaan niin saatte aivan mitä tuloksia haluatte.
Aivan täyttä BS:ää yleistää Me Naiset lehden lukijoiden vastaukset "suomalaisten kotitalouksien" säästöiksi.
Aivan totta, todellisuudessa keskimääräinen talletusvarallisuus on melkein 20 000 euroa per nuppi.
https://www.suomenpankki.fi/fi/Tilastot/saastaminen-ja-sijoittaminen/ti…
Suomalaiset ovat älyttömän rikkaita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan. Käsityksen siitä paljonko ihmisillä on rahaa käyttötileillä. Säästöt on sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni av mamma pääsee samaan sen elätettävän pentulauman kanssa? :D
No en minä ainakaan! Ei ole kuin tuulen huuhtoma perse jäänyt kaikesta raatamisesta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaahan. Käsityksen siitä paljonko ihmisillä on rahaa käyttötileillä. Säästöt on sitten erikseen.
Antaa käsityksen siitä, mitä ihmiset itse vastaavat siellä käyttötilillä olevan. Mutta kuten tässäkin ketjussa on nähty, jollekin käyttötili on käyttötili, jollekin toiselle se on käyttötili ja säästötilit eli kaikki mitä on heti käytettävissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on, paljonko on pelkällä käyttötilillä? Mitä se kertoo minusta, jos siirrän kaikki rahani joko käyttötilille tai säästötilille?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomalaiset ovat persaukisia, katsoo millä mittarilla tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Suomalaiset ovat persaukisia, katsoo millä mittarilla tahansa.
Suomalaisilla on maailman mittakaavaassa paljon varallisuutta. Muihin teollisuusmaihinkin verrattuna pärjäämme kohtuullisesti. Joissain maissa tilastoja hämärtää, että ihmisten eläkevarat lasketaan henkilökohtaiseksi omaisuudeksi, kun Suomessa ne on eläkeyhtiöiden varoja.
Eläkkeellä olen.Tilin saldo on 13000-14000€.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 50 000 tilillä, mutta muuta omaisuutta minulla ei juuri olekaan. En kertakaikkiaan löydä näille tällä hetkellä sijoituskohdetta johon uskaltaisin laittaa rahani ennen seuraavia keskuspankkien koronnostoja ja niitä seuraavia reaktioita. Muuten suuri osa tuosta olisi sijoitettuna.
Osta Coca-Colaa. Osinko paukkuu pari kertaa vuodessa ja kurssi nousee hitaasti, mutta varmasti.
Hnh. Mulla on yli 20k. Vaikka olen melko pienipalkkaisessa työssä. Ei ne suuret tulot vaan pienet menot jne...
Neljäsosalla on korkeintaan satanen. Itsekin kuulun tähän porukkaan.