Paras mansikkalajike?
Kommentit (21)
Rehellisessä maassa kasvanut eikä lannoitettu versio
Kaikki maistuu. Kasvatan usein parvekkeella mansikkaa.
Sama lajike voi maistua erilaiselta eri kasvupaikassa kasvaneena. ja eri sääolosuhteissa.
Loppujen lopuksi tuo on makuasia mikä on paras lajike.
Ikävä, että Ruotsista ei tuoda, suomalaiset ovat asiassa luulosairaita. Totuus on, että sokkotesteissä käy usein, että marja, jota luullaan suomalaiseksi, koska maistuu hyvältä, onkin ulkomaalainen.
Miten sattuikin, otin juuri pakastimesta Polkaa jugurtin kyytipojaksi. Äänestän siis sitä.
Myös käyttötarkoitus vaikuttaa. Mihin mansikat tulevat? Tuorekäyttöön, pakastukseen, hilloksi? Esim. jokin lajike menettää värinsä hillossa kun taas jokin säilyy punaisena.
Rugen. On kuukausimansikka. Ei tee rönsyjä, mutta vuosi vuoden perään saa pitkin kesää syödä kourakaupalla jo muutamasta tupsaleesta. Tietty jos pakasteeseen/hilloihin etsii sitä parasta, tämä ei ilmeisesti niihin kovin hyvin sovi.
Tarpeeksi kun sokeria laittaa kaikki käy.
Polka on hyvä. Kiinteä, isokokoinen ja maukas. Kasvusto talvehtii hyvin.
Saiko kasarilla muutakin kuin Polkaa? En edes tiedä muita lajikkeita. Joskus Ostin talvella kakkuun ulkomaisia ja ne oli happamia. Eli ääni Polkalle.
Vierailija kirjoitti:
Saiko kasarilla muutakin kuin Polkaa? En edes tiedä muita lajikkeita. Joskus Ostin talvella kakkuun ulkomaisia ja ne oli happamia. Eli ääni Polkalle.
Kasarilla syötiin senga senganaa ja polka tuli sen tilalle
Polka on minun mielestäni aivan ylivoimainen.
Luomu. Pakastaminen pilaa lajin kuin lajin.
tuontimarjat kirjoitti:
Ikävä, että Ruotsista ei tuoda, suomalaiset ovat asiassa luulosairaita. Totuus on, että sokkotesteissä käy usein, että marja, jota luullaan suomalaiseksi, koska maistuu hyvältä, onkin ulkomaalainen.
Miten niin ei tuoda? Itse ainakin olen yleensä ruotsalaisia ostanut.
Semmonen olis kiva kun jotkut jalostaisi jonku jättilajikkeen, maailman isoin mansikkahan painoi melkein 300g joten potentiaalia isompien lajikkeiden luontiin löytyy ihan mukavasti.
Honeye on hyvä valinta, ne ovat isokokoisia mansikoita.
Ulkomainen ja yli puolet halvempi.