Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä lähteä 3-vuotiaan kanssa risteilylle?

Vierailija
24.05.2022 |

Noin niinkuin aikuisen näkökulmasta. Pystyykö laivallaolosta nauttimaan tuon ikäisen kanssa? Vai onko lähinnä jumissa hytissä? Alkoa en itse käytä muutenkaan, niin sen perään en laivalla olisi.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Ei se nyt niin hauskaa ole.

Vierailija
2/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestäni! Kävin 2v kanssa ennen koronaa (helsinki-tukholma) ja tykkäsi paljon leikkipaikoista, erityisesti pallomerestä. Pystyin itse nauttimaan eikä oltu kovinkaan paljoa hytissä. Silloin kun oltiin, niin ikkuna promenadelle päin oli kyllä hitti kun lapsi pystyi seurailemaan ihmisten liikkeitä ja pysyi kiinnostuneena koko reissun. 

Suosittelen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on. 

Vierailija
4/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotelkaa lapsen kanssa, niin toinen voi käydä katselemassa laivaa rauhassa aina vuorollaan.

Vierailija
5/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi jumissa hytissä? Onhan siellä vaikka mitä mielenkiintoista 3v:lle. Kiertelee laivan sisä- ja ulkokansia ja rappusia, ihmettelee kovaa tuulta ja maisemia ulkona, käy laivan leikkipaikalla, käy lapsille järjestettyjä ohjelmanumeroita katsomassa ja muitakin esityksiä katsomassa yms.

Vierailija
6/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotelkaa lapsen kanssa, niin toinen voi käydä katselemassa laivaa rauhassa aina vuorollaan.

Ei noin pieni lapsi oikein yksin voi siellä vielä kulkea. Ja mitä järkeä minun olisi olla yksin hytissä? Syömässä salaa suklaata vai?

Ap

Vierailija
7/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, millaisesta laivalla olosta nautit. Itse olen aina inhonnut laivan baareja (huonoa musiikkia, juntteja ihmisiä saapunut lasteittain maakunnista) ja shoppailu tax freessä ei kiinnosta. Olen yleensä siis aina matkustanut laivalla vain paikasta A paikkaan B ja pääasiassa joko ollut hytissä tai sitten tappanut aikaa pöydässä istuen, jos olen kansipaikoilla ollessa sattunut saamaan pöydän. Mutta lasten kanssa matkustaminen olikin ihan leppoisaa ja jopa hauskaa: oli kiva katsoa lasten viihtymistä leikkihuoneessa, ja laivojen buffetit ovat lasten kanssa helppoja. Samalla kun syödään voi katsella merelle.  Tosin itse käyn vain sellaisilla risteilyillä, jossa on maihinnousu myös ja aikaa olla joko Tukholmassa tai Tallinnassa. Mutta nimenomaan pienten lasten kanssa nämä olivat helppoja matkoja.

Suosittelen kokeilemaan! Sen verran helppoa, vaivatonta ja kohtuuhintaista se kuitenkin on, ettei sen testaamisessa mitään häviäkään. Sittenhän sen vasta tietää, miten itse viihtyy, mutta toisaalta lapsellekin on kiva tarjota elämyksiä ja uusia kokemuksia. Jos menette Tukholman risteilylle, on esim. Skansen kiva paikka viettää päivä lapsen kanssa.

Vierailija
8/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valjaat mukaan niin lapsi ei katoa väkimassaan eikä lennä selälleen ulkokannella.

Vierailija
9/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kaupungin parhaaseen (ulko)leikkipuistoon, ajaa saman asian. Ton ikänen innostuu vielä pallostakin.

Vierailija
10/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Kouluikäisen on helpompaa.

Vierailija
11/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, kyllä 3v. osaa iloita monesta asiasta laivalla.Koettu on , matkaan vaan reippaasti ilman ennakkoluuloja.7

Vierailija
12/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Ihan oikeasti, rehellisesti vastattuna, ei ole järkeä.

Vierailija
13/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pelkkä risteily vai onko aikomus käydä maissa perillä? Nukkumistahan ainakin Tukholman-risteily pitkälti on.

Vierailija
14/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten yllä moni jo sanoikin risteilyllä on kivaa lapsiperheohjelmaa ja sen lisäksi lastenleikkipaikat. Varmasti elämys lapselle. Ikkunallinen hytti, josta näkee ulos.

Siihen kannattaa varautua, että ruokapaikoissa on jonoa, joten pientä välipalaa esim. Hedelmäsose kannattaa olla mukana ettei nälkäkiukku iske ruokailua odotellessa.

Helsingistä risteillessä kannattaa tehdä ravintolaan pöytävaraus.

Risteily on helppo. Me kävimme 3-vuotiaan kanssa ekan kerran Tukholmassa niin, että oltiin kaksi yötä hotellissa siellä.

Vierailija
15/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pelkkä risteily vai onko aikomus käydä maissa perillä? Nukkumistahan ainakin Tukholman-risteily pitkälti on.

Otsikossa puhuttiin risteilystä. 24 h risteily ei varmaan 3-vuotiaallakaan pelkkää nukkumista ole.

Vierailija
16/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai, kyllä 3v. osaa iloita monesta asiasta laivalla.Koettu on , matkaan vaan reippaasti ilman ennakkoluuloja.7

Ap kai kysyi asiaa aikuisen näkökulmasta. Ei sitä että viihtyykö lapsi.

Vierailija
17/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu kysymys. Lasten kanssahan siellä just kannattaa käydä. Tukholmassa sitten Junibackenille päiväksi.

Vierailija
18/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä. Meidän 3v rakasti kylpylässä oloa, siellä oli lasten allas missä pieni liukumäki. Ei olis millään lähtenyt sieltä pois. 🥰

Vierailija
19/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaan kanssa risteilylle lähteminen on sama asia kuin mihin tahansa muualle meneminen. Eli lapsen ehdoilla koko ajan. Tuonikäinen vielä voi nukkua rattaissa, eli hyttiä ei välttämättä tarvitse. Oma lapsi oli ihan innoissaan tuon ikäisenä laivan leikkipaikasta, mutta tiedä häntä, onko näinä aikoina lapsirajoituksia koronan takia, eli voi olla että puolityhjän laivan leikkipaikkaan ei silti voi mennä. Vaatii siis yhden aikuisen kokoaikaisen seurannan.

Vierailija
20/36 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on että ton ikänen viihtyy ihan yhtä hyvin lähimetsässä juomassa pillimehua, mutta mua kyllä himottais lähteä risteilylle. Ihan sen takia kun on nyt 2,5v kökkinyt kotons tai siellä lähipuistossa/metsässä/tms niin saisi vähän jotain mielenvirikettä. Mies ei vaan ole kovin innostunut. Meillä on lisäksi vielä vauva.