Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyviä vinkkejä ahdistuskohtauksen katkaisuun?

Vierailija
24.05.2022 |

Minä aloitan, paina kieltä alaspäin ja keskity siihen painamiseen. Pää tyhjenee hyvin ajatuksista.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyräily.

Vierailija
2/6 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengityksen tasaaminen. Rauhallinen, pitkä uloshengitys.

Vierailija
4/6 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei ehkä auta akuutisti, mutta voi auttaa kuitenkin kun muistaa sen faktan, että ahdistus syntyy tilanteen/asian väärinarvioinnin seurauksena. Kun ihminen yliarvioi vaarallisen tapahtuman todennäköisyyden ja tilanteen vakavuuden ja toisaalta aliarvioi oman selviytymiskykynsä sekä avun, jota on mahdollista saada muilta ihmisiltä. (Kognitiivinen selitysmalli)

Itse yritän tätä aina itselleni muistuttaa.

Vierailija
5/6 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt sellaista mindfund harjoitusta, jossa ensin nimetään mielessä viisi asiaa, jotka näkee, sitten viisi asiaa, jotka kuulee ja viisi asiaa, jotka tuntee. Sen jälkeen nimeteään neljä asiaa, jotka näkee, kuulee ja tuntee, sitten kolme, kaksi ja yksi. Sen aikana ainakin hetkeksi unohtaa sen ahdistavan asian. 

Vierailija
6/6 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vaan siirtänyt ajatukset muualle. Tunnistan pyörtymiseen johtavat paniikkiajatukset jo ihan ensi sekunneilla, sen verran on maattu lattioilla kaupassa, messuilla, bussissa ja konserteissa ihmisten töllisteltävänä.

Jos mahdollista, hakeudun valmiiksi lähelle lattiaa kyykkyn, laitan vaikka kengän nauhoja paremmin tai tutkin kaupoissa alahyllyjen tarjontaa. Sitten vain alan muistella jotain kivaa tapahtumaa tai hätätilassa jotain reseptiä ja mitä siihen tarvitsisi vielä ostaa. Menee ohi, kun ei päästä paniikkiajatusta mieleensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan