Au pairit Panamassa official
Uusi au pair -kausi julkaistaan areenassa huomenna klo 20.
Tässä au pairien esittely:
https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000008791896.html
Kommentit (826)
Vierailija kirjoitti:
Tiia on samaa settiä kuin 90% tämän päivän nuorista: ei kunnioitusta mitään tai ketään kohtaan,joka toinen sana kirosana,itsekäs,röyhkeä, lellitty, naama norsun v"t"lla, sellaisia on suurin osa tämän päivän nuorista,rajat puuttuu, ei haluta tehdä fyysistä työtä pitäis aina olla helppoa,mukavaa, ja että koko ajan kehuu palautteesta ja kritiikistä heti sortuu ja seuraa mt ongelmat.
Et taida kauheasti olla nuorten kanssa tekemisissä, jos ajattelet, että 90% olisi huonokäytöksisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi au pairit tällä kaudella tulevat keskenään toimeen.
Silti itselleni jäi todella vahvasti sellainen olo, että hemmotellut nuoret lähtevät au pairiksi väärien syiden takia. Itsekin olen ollut au pairina ja tiedän, että se on kovaa työtä. Mutta osa tytöistä ei ymmärrä, miten etuoikeutettuja ovat suomalaisina ja Suomessa asuneina. Oli suorastaan noloa katsoa ohjelmaa, kun nuoret valittivat host-perheille heidän kodeistaan. Nämä nuoret antavat itsestään vaikutelman, että eivät ole matkustelleet tai nähneet maailmaa, kun olettavat että asiat ovat joka paikassa kuin Suomessa.
Näköalattomuuden huomaa myös näiden nuorten valtavista ja mauttomista ripsipidennyksistä, kulttuuriin sopimattomista vaatteista, ilmeettömästä olemuksesta ja kuoreensa vetäytymisestä. Tuollaisessa kulttuurissa sellainen "meh" "-__-" olemus ei anna hyvää vaikutelmaa toiselle ihmiselle. Kaikki eivät edes yrittäneet esittää kiinnostunutta kun keskustelivat hostperheiden kanssa -- ihan käsittämätöntä junttia käyttäytymistä.
Ekoissa au pair -kausissa näkyi vielä niitä fiksuja ja huomaavaisia nuoria.
En kyllä huomannut tuota kuvailemaasi käytöstä muuta kuin Tiialla. Miksi annat vaikutelman, että kaikki tytöt olisivat valittaneet host-perheiden kodista ja näyttänyt nyrpeää naamaa, kun vain yksi teki niin?
Kodista valitti vain Tiia ja olihan se eka talo aika kamala. Ja kaukana.
Iida oli aluksi tyytymätön siihen että asui niin kaukana muista, kotia ei haukkunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan Tiialla jokin persoonallisuushäiriö joka aiheuttaa tuon käytöksen, sen puhekin kuulosti jotenkin omituiselta. Ihmettelin jo heti ekassa jaksossa kun kertoi miten muutti helsinkiin kun halusi uusiin piireihin, mutta siellä sitten ei saanutkaan kavereita koska se on oma kuplansa jossa muualta tulleita katsotaan vinoon? En itse ole ikinä asunut helsingissä joten korjatkaa jos olen väärässä, mutta vaikea kuvitella että siellä kaikki jotenkin sulkisi muualta tulleet pois. Eikö se kaupunki ole täynnä uushelsinkiläisiä?
Kyllä se on ihmisestä itsestään kiinni jos ei saa kavereita.
Juu kyllä se on varmasti ollut ihan Tiian omasta asenteestaan kiinni, ettei saanut kavereita. Hän on aika negatiivinen ja riidanhaluinen ja näyttää koko ajan kyllästyneeltä.
Jennihän ihan itki jossain vaiheessa, että pelkää Tiiaa.
Hah..
Tiian unelmapaikka olla aupairina olis ollu siellä alkuasukaskylässä, kun siellä olis saanu kulkea liian pienessä paidassa ilman, että kukaan valittaa 🤣
-- liekö tämä se kohta, josta Tiia ja se ensimmäinen mama olivat eri mieltä, kun oli Tiian mielestä "arvostellut" hänen ulkonäköään.. herranjumala ettäkö ihanko pitäis paidan peittää sekä tissit että tursuavat läskit..??! KAUHEITA vaatimuksia!
Vierailija kirjoitti:
Hah..
Tiian unelmapaikka olla aupairina olis ollu siellä alkuasukaskylässä, kun siellä olis saanu kulkea liian pienessä paidassa ilman, että kukaan valittaa 🤣
-- liekö tämä se kohta, josta Tiia ja se ensimmäinen mama olivat eri mieltä, kun oli Tiian mielestä "arvostellut" hänen ulkonäköään.. herranjumala ettäkö ihanko pitäis paidan peittää sekä tissit että tursuavat läskit..??! KAUHEITA vaatimuksia!
En menis ketään läskiksi haukkumaan, mutta se on totta, että lasten kanssa työskennellessä vaaditaan yleensä normaalin peittävät ja neutraalit vaatteet. Myös Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15v osaa käyttäytyä huomattavasti paremmin kuin Tiia. Tiia vaikuttaa ikäänsä huomattavasti epäkypsemmältä, tunnekylmätä, epävarmalta ja lienee todella kehnolla itsetunnolla varustettu. Voiko hänellä olla joku kehitysviivästymä/ autismin kirjo kun puhekin on tuollaista laahaavaa ja silmiin katsominen ei tunnu luonnistuvan laisinkaan. Toivottavasti ymmärtää hävetä ja ottaa opikseen.
Ei ole todellakaan mikään kehitysviivästymä tai autismin kirjo. Ei ne ihmiset tuollaisia ole. Ennemmin kannattaa etsiä syytä sieltä persoonallisuushäiriöiden puolelta.
Itse olen kyllä ollut muutaman autismikirjolaisen kanssa tekemisissä ja ongelmia on nimenomaan sosiaalisissa suhteissa. Kavereita on hankala saada, kun kaikki pitäisi mennä oman mielen ja näkemyksen mukaan. Kuva itsestä on ihan erilainen kuin se kuva, jonka käytöksellään antaa toisille ihmisille. Käytös on usein hallitsematonta ja räjähtävää, ainakin omasta kokemuksesta voin näin sanoa. Ja aina tuntuu jotain ristiriitaa olevan muiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä oli ihana kausi ja oli kiva huomata, että tytöt tuli toimeen keskenään 😍 repesin sille Iinan host äidin kommentilla kun hän luuli että porkkanalaatikko on laatikollinen porkkanoita 🤣🤣
niin minäkin luulisin, jos sanottaisiin, että carrot box. Sen voi kääntää vaikka carrot casserole:ksi, kuten perheen isä fiksusti teki. Ei ole ihan casserole kuitenkaan, mutta kertoo asian paremmin kuin "carrot box"
Se on carrot casserole. Casserole on uunissa vuuassa valmistettava joku mössö.
Että suomalaiset on kyllä vähän juntteja.. Carrot box.. Onkohan näin puhuvien mielestä vaikka tietokone info machine? :D Oisko ollut helpompi selittää, että uunissa valmistettava ruoka johon tulee sitä tätä ja tota. Ihan hauska kohtaus oli, mutta aiheutti aika paljon myötähäpeää :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun 15v osaa käyttäytyä huomattavasti paremmin kuin Tiia. Tiia vaikuttaa ikäänsä huomattavasti epäkypsemmältä, tunnekylmätä, epävarmalta ja lienee todella kehnolla itsetunnolla varustettu. Voiko hänellä olla joku kehitysviivästymä/ autismin kirjo kun puhekin on tuollaista laahaavaa ja silmiin katsominen ei tunnu luonnistuvan laisinkaan. Toivottavasti ymmärtää hävetä ja ottaa opikseen.
Ei ole todellakaan mikään kehitysviivästymä tai autismin kirjo. Ei ne ihmiset tuollaisia ole. Ennemmin kannattaa etsiä syytä sieltä persoonallisuushäiriöiden puolelta.
Itse olen kyllä ollut muutaman autismikirjolaisen kanssa tekemisissä ja ongelmia on nimenomaan sosiaalisissa suhteissa. Kavereita on hankala saada, kun kaikki pitäisi mennä oman mielen ja näkemyksen mukaan. Kuva itsestä on ihan erilainen kuin se kuva, jonka käytöksellään antaa toisille ihmisille. Käytös on usein hallitsematonta ja räjähtävää, ainakin omasta kokemuksesta voin näin sanoa. Ja aina tuntuu jotain ristiriitaa olevan muiden kanssa.
Autismi on minusta mahdollinen, mutta lähtisin ennemmin siitä, että on huonosti kasvatettu tai siis rajattomasti. Temperamenttinen ihminen+kasvatuksen puute = kiukutteleva ikiteini
Vierailija kirjoitti:
Joka kaudella on vissiin joku vaihtanut ovet paukkuen perhettä, jos muistan oikein.
tietenkin kantsii vaihtaa perhettä jos ei tykkää jostain syystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan järkyttävä toi Tiia. Mitä hittoa......
Pliis sanokaa että toi oli käsikirjoitettua. Eihän tommosii ihmisiä voi ollakaan 😶😶😶Valitettavasti moni nykyajan 20 likat on just tuollaisia ,näkeehän sen pukeutumisesta ja käytöksestä,pelkkää itsekeskeisyyttä ja minä keskeisiä suurin osa ja aina vaan ryyppäämistä ja jatkuvaa draamaa.
noihan on nuoria, kyllä ne vanhenee ja viisastuu
Kiva ohjelma, rohkeita ja ennakkoluulottomia mimmejä. :)
Vierailija kirjoitti:
Että suomalaiset on kyllä vähän juntteja.. Carrot box.. Onkohan näin puhuvien mielestä vaikka tietokone info machine? :D Oisko ollut helpompi selittää, että uunissa valmistettava ruoka johon tulee sitä tätä ja tota. Ihan hauska kohtaus oli, mutta aiheutti aika paljon myötähäpeää :D
Sultan. Se vaan jormaan, niin ei tarte kesken pois ottaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin lihavia ovat suomalaiset nuoret tytöt nykyään. Jos tämä sarja olisi tehty 20 vuotta sitten, olisivat kaikki neljä olleet hyvin suurella todennäköisyydellä langanlaihoja.
So what? Ihan samaa voisi varmaan sanoa nuorista pojistakin. Onko langanlaihuus jotenkin tavoiteltavaa? Hirveää kuulla, miten Iina kertoo, kun häntä on haukuttu jo pienenä läskiksi ja miten se on vaikuttanut häneen. Miksi pitää ylipäänsä sanoa mitään ääneen kenenkään painosta?
Perheen asperger-poikakin nälvi Iinaa pullukaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mulla oli sympatiat Tiian puolella tossa ekassa perheessä. Perheen äiti vaikutti aika erikoiselle. Kylmä suihku, sotkuinen asunto ja host-mama joka kommentoi ulkonäköä. Tuskinpa tuolla kovin moni viihtyisi
nuo ovat kulttuurieroja. Latinokulttuureissa on normaalia kommentoida toisten ulkonäköä. Jos kuviteltaisiin, että sarjassa olisi joku päästä varpaisiin tatuitoitu aupair, jolta kyseltäisiin, että oletkos joku rikollinen, kun olet noin tatutoitu, tai sanottaisiin, että minusta tatuoinnit on rumia, niin ottaa sen vain mielipiteenä. Ei siinä sanota, että "sinä olet ruma". Jos kysytään, että oletko rikollinen, kun olt tatuoitu, niin ottaa sen vain kysymyksenä, joka kertoo kysyjänsä tietotasosta tatuoinnin - ja vaikka suomalaisen kulttuurin suhteen ja sitten vastaa siihen vaikka, että ei, en olisi päässyt aupairiksi, jos olisin rikollinen, minä vain pidän tatuoinneista ja minusta ne ovat kauniita ja tyylikkäitä ja suomessa monella on tatuointeja. Ei kaikesta tarvitse vetää hirveitä kilareita, etenkään, jos on toisessa kulttuurissa ja siellä vieraan omaisuudessa. Ja jos tuntuu, että ulkonäköpuheet loukkaavat, niin sitten pitää avata suu ja sanoa kohteliaasti, että pahoittaa mielensä ulkonäön kommentoinnista. Maassa maan tavalla. Sen pitää suomiaupairienkin oppia.
Tiian perheen host äiti kuitenkin taisi tällä kaudella ainoa ulkonäöstä ilkeä kommentoija olla, kukaan muu au paireista ei valittanut aiheesta tai kulttuurieroista. Vaikka muutkin perheet oli samasta kulttuurista lähtöisin olihan asenne aivan eri, vertaa vaikka Iidan iloiseen ja lämpimään perheeseen jossa ei vastaavia kommentteja tainnut kuulua.
Perheen mummi taisi ainakin kuvailla Iidaa nuken näköiseksi.
Jenni oli mun lemppari. Mä niin nauroin kun se tanssi siellä baarissa, hyvät muuvit ja oli jotenkin tosi upee 😂 Ekasta jaksosta arvasi jo et Tiia on kauden "perheetön".
Onko tolla Iinalla huulitäytteitä?
Vierailija kirjoitti:
Jenni oli mun lemppari. Mä niin nauroin kun se tanssi siellä baarissa, hyvät muuvit ja oli jotenkin tosi upee 😂 Ekasta jaksosta arvasi jo et Tiia on kauden "perheetön".
Jenni oli kyl hauska. Jotenkin ihan Lena Dunhamin näköinen:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka kaudella on vissiin joku vaihtanut ovet paukkuen perhettä, jos muistan oikein.
tietenkin kantsii vaihtaa perhettä jos ei tykkää jostain syystä
Joo mutta ei ovet paukkuen ja toisia haukkuen. Osa host-perheistäkin on olleet yhtä törkeitä ja lapsellisia heittäessään au pairin ulos.
Häh? Olihan nuokin sellaisia, ol se Tiia. Esim Jenni on auttanut host äidin sukulaisen Ukrainasta sodan jaloista pois Slovakiaan. Mielestäni he saavuttivat älyllisen yhteyden.