Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanotteko vieraille lapsille käytöstavoista?

kyllästynyt
24.05.2022 |

Töykeät kommentit tai rajaton käytös, miten suoraan sanotte ja minkä ikäisiltä täytyy voidakin odottaa jo jotain käytöstapoja kylässä? Meillä toisen lapsen kavereissa on pari sellaista. Olen sanonut mm siitä, kun alkoi penkomaan meidän laatikoita läpi. Vain yksi esimerkki, muitakin todellakin löytyy. Iät on 9-10 vuotta.
Välillä tulee sellaista kommenttia, joihin ei voisi vastata muuta kuin että "on epäkohteliasta kysyä/sanoa tuollaista, se on yksityisasia". Sanotteko vieraille lapsille suoraan näin? Ihmisillä on varmasti erilaiset käsitykset, mitä voi kysyä ja mitä ei. Sinällään ei kyllä ole väliksi vaikka tämän äiti loukkaantuisi eikä tenavaa hetkeen näkyisi meillä. Enemmän ärsyttää että ihan käytöstavaton lapsi päästetään kyläilemään ilman kotiintuloaikoja tai ei edes kysytä voiko tulla. Tuntuu että annetaan muiden kasvattaa kun itse ei viitsi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annan huomiota, lapsille ja aikuisille, vain hyvästä käytöksestä.

Vierailija
2/3 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kylässä ei saa penkoa laatikoita tms. Koskee myös anoppeja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olen sanonut lasten kavereille, jos he ovat tehneet tai sanoneet jotain. 95% kaikki on kyllä sujunut ongelmitta, vaikka aika paljon kavereita on vuosien aikana kolmella lapsellamme täällä käynyt.

Yksi unohti kotiin menemisen melkein ja kun kännykästäkin oli akku loppunut repussa, niin eihän hänelle kukaan pystynyt soittaakaan. Heitin pojan kuitenkin kotiinsa kasin jälkeen ja kerroin äidille, että poika on syötetty, juotettu ja ulkoilutettu perusteellisen hyvin, koska pojat olivat ulkona tuntikausia lumileikeissä. Tämä poika ei ollut aikaisemmin meillä käynyt ja en tuntenut hänen äitiään. Poika oli ollut kuulema aika pahasuinen joillakin kavereillaan, mutta meillä hän oli todella mukava. Vaikka poika ei enää poikamme kavereihin kuulukkaan, kun on eri koulussa, niin hän tulee juttelemaan minun kanssani, jos vastaan tulee. Pojat ovat nyt 17 vuotiaita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä