Itkettaa. Tein suurella vaivalla kummilapselle kasan vaatteita todella laadukkaista kankaista ja langoista eika lapsen aiti arvosta patkaakaan. Nayttaa myyvan huutiksessa ;,,,(
Kommentit (44)
Miten huomasit asian ap? Sattumaltako? Jos tekee jotain noin törkeää, kannattaisi ainakin varmistaa, ettei jää kiinni!
Jos olisin sinun tilallasi niin huutaisin vaatteet kyllä itselleni. Kyllä tuommoisesta saa pahoittaa mielensä. Olet ne suurella työllä tehnyt ja lahjansaaja on heti myymässä eteenpäi, ihan kamalaa! Huuda vaan ne vaateet itsellesi. Kun huuto päätyy niin sitten voitte jutella kummilapsesi äidin kanssa. Älä missään nimessä anna ison työsi valua hukkaan niin että joku ventovieras vie isolla työllä ja rakkaudella tehdyt vaatteet. Toivottavasti saatte asian sitten sovittua kummilapsesi vanhempien kanssa. Itse kysyisin myös suoraan että mitä sovitaan jatkosta, millaisia lahjoja kummilapsellesi annat jatkossa, jos vanhemmat käyttäytyvät näin? Ehkä esim voisit avata pankkitilin johon ei vanhemmilla ole käyttöoikeutta, laittaisit sinne vaikka 10 euroa juhlapäiviänä tms. Tuommoisen jäökeen ei kyllä varmasti tee mieli antaa lapselle lahjoja joihin vanhemmat pääsevät käsiksi, kun eivät kerran ollenkaan osaa arvostaa saamaansa lahjaa! Ihan kauheaa!
astaan siinä tapauksessa, että niillä on rahat täysin loppu, ja kauhea paniikki saada jostain käteistä
..kun on maksun aika niin sanot vaan että maksat sit kun se maksaa sulle niistä kankaista. musta väärin rahastaa kun toinen kerran on nähny vaivaa. olis nyt mielummin antanu ne pois jos ei haluu lapselleen niitä pukee.
Törkeää sanon minä!
oisit pitänyt itsellä, kai nyt saa tehdä mitä haluaa jos on lahjaksi annettu
ymmärrän pahastumisesi. Kyllä on typerä äiti kummilapsellasi.
Voithan tietysti huutaa vaatteet itsellesi, mutta eikö suora puhekin olisi kokeilemisen arvoinen? Sanoisit että näit vaatteet huudettavina ja pahoitit todella mielesi. Kysy mitä lapselle jatkossa voi antaa lahjaksi vai eivätkö he halua sitten mitään kun ei kelpaa.
vaatteet? Entä jos joku muu on tehnyt samanlaiset ja myy niitä?
joillekin kun käsityönä tehty vaate on nollan arvoinen.
Vierailija:
vaatteet? Entä jos joku muu on tehnyt samanlaiset ja myy niitä?
1) Sovitko vanhempien kanssa etukäteen, että sinä teet heille vaatteita?
2) Onko vaatteet heidän tyylisiään? (ei siis sen tyylisiä, jotka sinusta sopivat lapselle, vaan sen tyylisiä, jotka vanhempien mielestä sopivat lapselle)
3) Miksi teit vaatteita lapselle? (oliko joku juhla, halusitko vaan muistaa vai ovatko he esim vähävaraisia ja tahdoit auttaa?)
Ymmärrän toisaalta, että loukkaannuit ja turha työ harmittaa, mutta toisaalta taas... Meillä on sukulainen, joka pyytämättä (kieltää en ole kehdannut) tuo tyttärellemme usein kaikkia kudottuja juttuja. Osa on ihan hienoja, joskin epäkäytännöllisiä vilkkaalla uhmaikäisellä. Ja osa on sitten ihan hänen tyylisiään, jotka eivät miellytä lainkaan meitä... :(
Meillä ei ole mahdollisuutta eikä halua säilyttää vanhoja lastenvaatteita, joita ihmiset meille laahaavat, joten ne laitetaan kaikki kiertoon; osa lahjoituksina tutuille, osa uffiin, osa kirppikselle. Rumia vaatteita en lapsella suostu käyttämään vain miellyttääkseni sukulaisia. (Toki jos lapsi itse rakastuisi kyseiseen vaatteeseen, hän saisi sitä käyttää joissakin tilanteissa)
Helpoimmalla pääsevät kaikki, jos lahjan antaja selvittäisi aina hiukan mitä lahjan saaja toivoo/tarvii, eikä vain olettaisi että lahjan saajan on pidettävä antajan maun mukaisista lahjoista... Näin me ainakin toimimme, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia!
On varmaan hemmetin tyytyväinen lapsi, kun tajuaa että aikuisten riitojen takia hän ei saa ikinä lahjaa... Vie vaikka karkkipussi seuraavalla kerralla!
...näyttänyt kuvia vaatteista joita aikoi lapselle tehdä. Ja äiti oli sanonut pitävänsä niistä...
TÖRKEÄÄ KÄYTÖSTÄ LAPSEN ÄIDILTÄ.
Ota ap asia puheeksi tai huuda vaatteet itsellesi!!
Mä jopa maksaisin hieman siitä, että joku tekisi mun lapsilleni itse vaatteita!!
Vihjaa vähän niin tiedämme ainakin olla huutamatta.
Ja huuda ihmeessä ne itsellesi!
Ja minkä tyylisiä vaatteita? Siis tytölle hameita, mekkoja jne?
Lähinnä ajattelen, että jos lapsi itse ei tykännytkään vaatteista. Itselläni tyttö, joka ei suostu käyttämään hametta/mekkoa vaikka kuinka yrittäisi lahjoa. Ikää vasta 3v, tahtoa sitäkin enemmän.
Kerran meinasi mullakin tulla tippa silmään, kun Huutiksessa joku myi todella kauniita neuleita tekstillä " käyttämättömät neuletakit, sukulaisten neulomia" . Itse en harrasta käsitöitä, mutta tiedän kuinka suuri vaiva neuletakin tekemisessä on.
Vierailija:
joillekin kun käsityönä tehty vaate on nollan arvoinen.
Meillä tytön kummitädin tekemät vaatteet on aarteita, ei tulisi mieleenkään myydä niitä edes sitten pieniksi jääneinä, henkkamaukat kyllä laitan myyntiin. Ja vaikka lapsi ei nyt pitäisikään niistä, niin saattaa sitten isompana arvostaa ja haluta omille lapsilleen.
Mutta tosiaan, toisille (useimmiten vähävarasista oloista tulleille) vain kaupasta ostettu on jonkin arvoista...
Mä en mistään hinnasta suostuis myymään sitä. Tuolla se on nyt vakuumeissa pakattuna, ja joskus annan sen lapselleni. Hän sitten tehkään sillä mitä haluaa, mutta toivoisin kuitenkin että säästäisi, eikä antaisi tai myisi pois.
eroon, niin sen verran täytyy ihmisessä olla järkeä että myy ne jossain missä tietää ettei antaja niitä löydä! Olisi vienyt UFF:lle tai Fidalle, tai myynyt jossain muualla. Ja meillä on annetut tavarat jemmattu vähäksi aikaa jos ei olla niistä tykätty, ja sitä sattuu tosi harvoin. Lahja tulee kuitenkin toisen sydämestä :)