Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En halua miestäni, hän vaan lähinnä ärsyttää, mikä avuksi?

Vierailija
23.05.2022 |

Hän on tylsä, laiska, eikä osaa huomioida minua, pitää lähinnä itsestäänselvyytenä.

Tuntuu et jatkuvasti on jotain pientä, joka ei vaan mene oikein ja ärsyttää kokoajan lisää. Nytkin vaihtoi työpaikkaa ennen kesälomia, ja silloin kun oli vaihtamassa sitä sanoi pitävänsä kyllä lomaa, kun asiasta juteltiin. Nyt kuitenkin ilmoitti vaan ettei hänellä nyt sitten olekaan lomia ja olettaa vaan että itse hoidan lastenhoidon koko kesän osalta. Ei siis edes kysynyt minulta onko tämä ok tai ajatellut mitä lapset tekevät kesän tai saanko omat työni järjestettyä siten että voin olla mahdollisimman paljon heidän kanssaan.

Kaksi edellistä kesää on auttanut vanhempiaan heidän talon remontissa, siis lähes koko kesälomansa ja nyt sitten vihdoin remontti on valmis niin taas joudun koko kesän olemaan käytännössä yksin lasten kanssa. Itselläni olisi myös ollut mahdollisuus työskennellä kesällä ja näin ansaita vähän ylimääräistä mutta nyt se ei ole mahdollista tietenkään, koska ei pieni koululainen voi olla yksin jatkuvasti tai päiväkoti-ikäinenkään koko kesää hoidossa..

Tämä oli vain yksi esimerkki. Mutta tällaista se on jatkuvasti. Eikä mies ymmärrä mikä tässäkään nyt sit muka on pielessä

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mitä jos sanoisit miehelle, että et saakaan lomaa kesäksi, että pidät ne syksyllä ja lähdet yksin reissuun?

Vierailija
22/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että miestä ärsyttää katsella kotona homehtuvaa kotirouvaa. Mene vaikka töihin ja hanki jotain tekemistä.

Juu olen kuule töissä ja tienaan jopa paremmin kuin mieheni! Olen aina omat rahani tienannut ja isommat hankinnat perheessä tehnyt, koska mies on sellainen kädestä suuhun eläjä, ettei mitään koskaan jää säästöön. Tämäkin muuten ärsyttää tosi paljon! T. Ap

Olet selvästi aggressiivinen. Oletko sitä myös miehellesi? Ei ihme että pakenee muijaa töihin. Tyypillinen miesmäinen akka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies lomailee jonkun tindernaisen kanssa kun ei jaksa katsella omaa vaimoa?

Vierailija
24/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raahaa hänet parisuhdeleirille???

Kuinka oikein rakastuit häneen? Eikö mies silloinkaan välittänyt ulkonäöstään? Vai oliko hän sinusta vain ihanan boheemi?

Nalkuttaminen harvoin tehoaa mieheen, mutta lasten suhteen on ehkä pakko. Jos laittaisit ison lapun pöydälle joka päivä lasten ruokailusta.

Hyvät neuvot olisivat nyt tarpeen.

Lasten takia tarvitsee ehkä tyytyä parisuhteeseen, joka ei tuo iloa.

Vierailija
25/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla että miestä ärsyttää katsella kotona homehtuvaa kotirouvaa. Mene vaikka töihin ja hanki jotain tekemistä.

Juu olen kuule töissä ja tienaan jopa paremmin kuin mieheni! Olen aina omat rahani tienannut ja isommat hankinnat perheessä tehnyt, koska mies on sellainen kädestä suuhun eläjä, ettei mitään koskaan jää säästöön. Tämäkin muuten ärsyttää tosi paljon! T. Ap

Olet selvästi aggressiivinen. Oletko sitä myös miehellesi? Ei ihme että pakenee muijaa töihin. Tyypillinen miesmäinen akka.

No mutta tottakai se on naisen syytä, että mies on itsekäs, kuinkas muutenkaan 😂

Vierailija
26/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa uraihmiseltä(?), joka ei ehdi tai jaksa oikein työn ulkopuolella mitään erikoista tai parisuhdejuttuja. Kenties haluaa harrastaakin itsekseen jotain. Tylsä, harmaa, mahdollisesti - suomessa se tyyppi on yleinen kuten joku lintulaji. Mutta miksi olette yhdessä jos parisuhde ei matchaa tai toimi, sinua vaan ärsyttää ja saat ikäänkuin "ihottumaa". Vai ajattelet että mies muuttuu, vaikkei muutu mitenkään ja pitää itsestäänselvyytenä (ei kannata syyttää itseä tuosta kuitenkaan). Toisaalta jos pidät toista "laiskana", se ei rakenna parisuhdetta kauheasti. Pariterapia yksityisellä, ero, muu ratkaisu vai jatkaa samaa? Mitä mies tuumaa asiaan, ei mitään ilmeisesti. 

Vierailija
27/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nykyään jatkuvasti kommentteja joissa mitätöidään aloittajan kirjoitus ja huudetaan provoksi. Sama ihminen varmaan tekee tätä, mutta kenellä oikeasti on aikaa moiseen ?

Alkaa vaan ärsyttää tämän palstan lukeminen kun jatkuvasti vaan kommentoidaan ihan typeriä, turhia ja asiaankuulumattomia kommentteja, vaikka joku voi oikeasti kaivata neuvoa ja tukea.

Ja ap:lle, voitko kertoa miehellesi tunteistasi ? Kuulostaa itsekkäältä tyypiltä. Itsellä hieman samankaltainen tilanne, mies ei millään ymmärrä asioita minun näkökulmastani.

Vierailija
28/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon perheneuvonta on ilmaista, jos ei halua yksityiselle. Sinne voi kai mennä yksinkin eivätkä varmaan kysele jäsenyyttä.

Vierailija
29/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies kuulostaa uraihmiseltä(?), joka ei ehdi tai jaksa oikein työn ulkopuolella mitään erikoista tai parisuhdejuttuja. Kenties haluaa harrastaakin itsekseen jotain. Tylsä, harmaa, mahdollisesti - suomessa se tyyppi on yleinen kuten joku lintulaji. Mutta miksi olette yhdessä jos parisuhde ei matchaa tai toimi, sinua vaan ärsyttää ja saat ikäänkuin "ihottumaa". Vai ajattelet että mies muuttuu, vaikkei muutu mitenkään ja pitää itsestäänselvyytenä (ei kannata syyttää itseä tuosta kuitenkaan). Toisaalta jos pidät toista "laiskana", se ei rakenna parisuhdetta kauheasti. Pariterapia yksityisellä, ero, muu ratkaisu vai jatkaa samaa? Mitä mies tuumaa asiaan, ei mitään ilmeisesti. 

Jos olisikin uraihminen, niin ymmärtäisin paremmin. Mutta ei ole, ihan perusduunari, joka tienaa vielä huonosti. Voisin olla lasten kanssa ilomielin kesän, jos ei tarvisi huolehtia jatkuvasti menoista, mies vaikka kustantaisi tai edes osallistuisi meidän lomamatkaan, mutta eihän hän sellaista tietenkään tee. Sen tietää taas että itse maksan lasten ruoat ja kaikki huvit mitä nyt ikinä tehdäänkään. Miehellä ei vaan ikinä ole rahaa, kaikki on kallista, mitä tulee lapsiin. Toki itselleen ostaa kalleimmat MacBookit ja puhelimet ym. On vaan oikeasti tosi itsekäs, enkä jaksa enää katsella, kun ei hän taas ollenkaan halua nähdä tätä asiaa. Se että valitan siitä kun joudun maksamaan lasten lintsireissut jne kesällä on hänen mielestään vaan turhaa napinaa, vaikka reilu, ajattelevainen ja epäitsekäs ihminen tarjoutuisi itse maksamaan isänä tietenkin osan ihan pyytämättäkin!

Vierailija
30/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta tottakai se on naisen syytä, että mies on itsekäs, kuinkas muutenkaan 😂

Jep itsekkyys on seurausta naisen marmatuksesta

Vierailija
31/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap:n ja miehen pitäisi ottaa rehellinen nyrkkitappelu, huomaa vuosien patoumat tänne asti. Se voisi puhdistaa ilmapiiriä kun kunnolla pieksätte toisianne.

Vierailija
32/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muutat asumuseroon, mies varmaan ottaa lapset edes välillä ja saat vapaata. Kuulostaa kyllä aika surkimusmieheltä. Ehkä se asumusero herättäisi hänet ja tapahtuisi joku ryhdistäytyminen ja voisittekin palata vielä yhteen.

Vierailija
33/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että elämäsi paranisi eroamalla.

Vierailija
34/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt budjetti! Kun miehellä on palkkapäivä, pyydä tai vaadi häneltä tietty summa omalle tilillesi (jos teillä on eri tilit), lasten menoja varten. Miehellä on velvollisuus, joskin pienempi, koska pienempi palkka, myös osallistua perheen elättämiseen.

Vierailija
35/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt budjetti! Kun miehellä on palkkapäivä, pyydä tai vaadi häneltä tietty summa omalle tilillesi (jos teillä on eri tilit), lasten menoja varten. Miehellä on velvollisuus, joskin pienempi, koska pienempi palkka, myös osallistua perheen elättämiseen.

Meillä on yhteinen tili asuntoa ja muita kiinteitä kuluja varten. Minä saan lapsilisät joten ostan lasten vaatteet ja ostan kyllä ruoankin pääsääntöisesti, toki lapsilisät eivät sitä mitenkään kata. Mies käy omasta mielestään myös kaupassa yhtälailla, kun käy kerran 2-3 viikossa ja ostaa parin päivän tarpeet. Joinakin vuosina olen tosiaan tienannut paremmin, mutta välillä olen myös ollut siinä käsityksessä että olen tienannut paremmin, mutta sitten kun olen miehen verotiedot jälkikäteen nähnyt, niin tulot ovat olleet aika lailla samat?! Silti olen maksanut perheen yhteisiä lomia, suurimman osan ruokamenoista ym ym. Minne miehen rahat menevät??

Kaikki nämä asiat ärsyttävät, eikä mies muka tajua ollenkaan miksi T. Ap

Vierailija
36/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekäs menee siitä, mistä aita on matalin, mutta itsekäs ei ole onnellinen.

Vierailija
37/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö nyrkki pöytään ja sano, että miehen pitää kustantaa lapsen menoja enemmän.

38/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisikin uraihminen, niin ymmärtäisin paremmin. Mutta ei ole, ihan perusduunari, joka tienaa vielä huonosti. Voisin olla lasten kanssa ilomielin kesän, jos ei tarvisi huolehtia jatkuvasti menoista, mies vaikka kustantaisi tai edes osallistuisi meidän lomamatkaan, mutta eihän hän sellaista tietenkään tee. Sen tietää taas että itse maksan lasten ruoat ja kaikki huvit mitä nyt ikinä tehdäänkään. Miehellä ei vaan ikinä ole rahaa, kaikki on kallista, mitä tulee lapsiin. Toki itselleen ostaa kalleimmat MacBookit ja puhelimet ym. On vaan oikeasti tosi itsekäs, enkä jaksa enää katsella, kun ei hän taas ollenkaan halua nähdä tätä asiaa. Se että valitan siitä kun joudun maksamaan lasten lintsireissut jne kesällä on hänen mielestään vaan turhaa napinaa, vaikka reilu, ajattelevainen ja epäitsekäs ihminen tarjoutuisi itse maksamaan isänä tietenkin osan ihan pyytämättäkin!

Ja menit tällaisen helmen kanssa naimisiin, koska?

Vierailija
39/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekäs menee siitä, mistä aita on matalin, mutta itsekäs ei ole onnellinen.

Itsekäs on onnellinen mitä enemmän saa ilmaiseksi.

Vierailija
40/70 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä4749 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja menit tällaisen helmen kanssa naimisiin, koska?

No niinpä. Oli nuorempana komea ja luulin hauskaksi, mielenkiintoiseksi tyypiksi, vaikka olikin umpitylsä. T. Ap