Mies määrää viestittelyn tahdin
Mies määrää viestittelyn tahdin jättämällä vastaamatta viestiini moneksi tunniksi, joskus jopa yön yli. Joskus vastaa nopeasti, mutta sitten aivan yllättäen pitkä tauko vastaamisessa. Raivostuttavaa, koska itse kuitenkin odotan vastausta ja olen valppaana, kun oletan vastauksen pian tulevan, kun aikaisempaankin viestiin vastasi nopeasti. Miten saisin viestittelyn hallinnan takaisin itselleni ettei mies pääse dominoimaan rytmiä vai mitä helvettiä tässä pitäisi tehdä?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin sikseen. Kertoo kiinnostuksen puutteesta.
Siis jos ei heti vastaa, vaan saattaa jopa muutama tuntikin mennä, niin ei ole kiinnostunut?
Jep. Jos ap olisi todella ihana upea nainen miehen mielestä, niin mies härräisi hänen ympärillään ihan koko ajan. Nyt ap ei ole selkeästi sellainen, vaan mies pitää häntä vanhana ja kuluneena tylsänä tyyppinä, jonka kanssa voi olla silloin, kun reikää tekee mieli.
Ap estä se ja jatka omaa elämääsi. Ei tosta tule mitään.
Uutta matoa vaan koukkuun.
Itse kun viestittelen, vastaan samantien. Ja sitten kun en enää ehdi/jaksa vastailla, laitan viestin, että pitää lopettaa, palataan taas huomenna. Tosi tökeröä vaan kadota kesken juttelun.
Vierailija kirjoitti:
Viestittely on turhaa. Soittamalla ja livenä hommat toimii just eikä melkein. M37
Naisen kanssa? Not gonna happen!
Vierailija kirjoitti:
Tuo viestittelyhomma on nykyään ihan älytöntä. Uuden tuttavuuden viestiin ei muka saisi vastata muutamaan tuntiin, ettei vaikuta liian innokkaalta. Kuitenkin tiedoissa näkyy, milloin se on luettu. Jätän tuollaiset tarkoituksella odotuttavat väliin, en jaksa mitään pelleilyä. Toki on eri asia, jollei ole viestiä edes nähnyt.
Juuri tuon takia mulla ei ole lukukuittaukset päällä.
Tttuako se kenellekään kuuluu, mihin kellonaikaan viestini luen.
Joku WA sovellus nyt muutenkin jättää välillä ilmoittamatta uudesta viestistä, siellä se saattaa roikkua pitkäänkin jos et erikseen käy katsomassa.
Eikä tapanani ole viiden minuutin välein selata "käynpä täällä kurkkaamassa, josko marjaleena olis viestiä laittanut - oho, eipä ollu!"
Ukko39 kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä että jos tulee viesti, se ei ole kiireellinen.
En käytä viestejä sellaiseen keskusteluun jossa edellytetään välitöntä vastausta. Sitä varten on puhelut.
Sama. Ja jos on asia, jonka voi hoitaa viestillä, niin se kirjoitetaan kerralla siihen viestiin eikä tipoittain niin, että pitää lähetellä useita viestejä puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse kun viestittelen, vastaan samantien. Ja sitten kun en enää ehdi/jaksa vastailla, laitan viestin, että pitää lopettaa, palataan taas huomenna. Tosi tökeröä vaan kadota kesken juttelun.
Eli istut sohvalla ja viestittelet. Kaikki eivät tee niin, vaan esimerkiksi iltaisin työpäivän jälkeen he käyvät kaupassa, tekevät ruokaa, syövät, hoitavat asioita, siivoavat ja tekevät muita kotihommia, käyvät koiran kanssa lenkillä, valmistelevat seuraavaa päivää, keskittyvät vaikka uutisiin jne. Eli jos viesti tulee vaikka juuri silloin, kun on aloittamassa imuroimaan ja viestissä ei ole oikeasti mitään erikoista, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi vastata? Tai sitten he eivät edes huomaa viestiä kuin myöhemmin ja silloinkin saattaa olla kuusi tärkeämpää tehtävää, jotka pitää muistaa, jolloin joutavanpäiväinen viesti unohtuu.
Jos ap soittaisi, niin mies saattaisi pystyä vastaamaan ja juttelemaan vaikka imuroimisen aikana. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo viestittelyhomma on nykyään ihan älytöntä. Uuden tuttavuuden viestiin ei muka saisi vastata muutamaan tuntiin, ettei vaikuta liian innokkaalta. Kuitenkin tiedoissa näkyy, milloin se on luettu. Jätän tuollaiset tarkoituksella odotuttavat väliin, en jaksa mitään pelleilyä. Toki on eri asia, jollei ole viestiä edes nähnyt.
Tttuako se kenellekään kuuluu, mihin kellonaikaan viestini luen.Joku WA sovellus nyt muutenkin jättää välillä ilmoittamatta uudesta viestistä, siellä se saattaa roikkua pitkäänkin jos et erikseen käy katsomassa.
Eikä tapanani ole viiden minuutin välein selata "käynpä täällä kurkkaamassa, josko marjaleena olis viestiä laittanut - oho, eipä ollu!"
Sama juttu. Kenenkään ei tarvitse kytätä minua. Jos laittaa viestiä, niin asia ei ole kovin tärkeä. Jos on tärkeää asiaa, niin soittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättäisin sikseen. Kertoo kiinnostuksen puutteesta.
Siis jos ei heti vastaa, vaan saattaa jopa muutama tuntikin mennä, niin ei ole kiinnostunut?
Jep. Jos ap olisi todella ihana upea nainen miehen mielestä, niin mies härräisi hänen ympärillään ihan koko ajan. Nyt ap ei ole selkeästi sellainen, vaan mies pitää häntä vanhana ja kuluneena tylsänä tyyppinä, jonka kanssa voi olla silloin, kun reikää tekee mieli.
Ai jos nainen on ihana, mies lopettaa työnteon, nukkumisen, muiden ihmisten tapaamisen jne? No ei. Ongelmahan ei tuossa ollut se, ettei mies viestittelisi, vaan se, ettei tämä ole aina ja välittömästi aloittajan saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tttuako se kenellekään kuuluu, mihin kellonaikaan viestini luen.Joku WA sovellus nyt muutenkin jättää välillä ilmoittamatta uudesta viestistä, siellä se saattaa roikkua pitkäänkin jos et erikseen käy katsomassa.
Mulla on lukukuittaukset päällä. Sielläpähän joku päivänsä siihen kuluttaa ihan vapaasti, miettien miksi olen ollut paikalla mutten vastannut viestiin. Vastaan kun vastaan. Joskus se on heti, joskus seuraavana päivänä, joskus ei ikinä. En vastaa soittoonkaan jos ajan autoa tai olen asioilla tai en rehellisesti halua käyttää seuraavaa tuntia puhelimessa notkumiseen. Kyllä sitten jotain elonmerkkejä taas ilmenee joskus. En kyllä jokapäiväistä viestittelyä jaksaisi edes rakastetultani.
Lähdin aamulla lapseni kanssa puistoon. Sain viestin. Tuli toinen ja kolmaskin.
En lukenut viestejä, enkä avannut koska olin lapseni kanssa puistossa.
Kotona otin puhelimen käteen. 3 viestiä lukiessa alkoi ärsyttää. Vastasin kuitenkin ja taas tuli viesti ja sen perään uusi.
Hyvien päivänjatkojen jälkeen se sama paska jatkui.
Nii.. Mitäpä jos hankkisit elämän kun ei sitä voi koko ajan puhelimen kanssa olla naimisissa kukaan
Vierailija kirjoitti:
Tämä viestittely on ilmeisesti nykyään pakollista jos haluaa parisuhteen.
Yleensä kannattaa tutustua ja ihastua ennenkuin aloittaa parisuhteen.
Kaipaan aikaa ennen älypuhelimia, kun viestejä ei voinut edes lähettää jos toinen oli offline. Tekstarit ja puhelut oli toki keksitty, mutta tapana oli antaa numero vain oikeasti luotettavan tuntuisille ja kiinnostaville ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Lähdin aamulla lapseni kanssa puistoon. Sain viestin. Tuli toinen ja kolmaskin.
En lukenut viestejä, enkä avannut koska olin lapseni kanssa puistossa.
Kotona otin puhelimen käteen. 3 viestiä lukiessa alkoi ärsyttää. Vastasin kuitenkin ja taas tuli viesti ja sen perään uusi.
Hyvien päivänjatkojen jälkeen se sama paska jatkui.Nii.. Mitäpä jos hankkisit elämän kun ei sitä voi koko ajan puhelimen kanssa olla naimisissa kukaan
Juuri näin. Osa ihmisistä on oppinut jo, että ei tarvitse olla puhelimen orja, vaan sen käyttöä voi ihan itse hallita ja hillitä.
Viestittelyssä saattaa tulla myös Pekka ja susi -ilmiö, eli mitä enemmän Pekka turhanpäiväisiä viestejä laittaa, niin sitä vähemmän hänen viestit kiinnostavat. Jos Pekalla tuleekin sadan joutavan viestin jälkeen joku tärkeä asia, niin se saattaa jäädä joutavien jalkoihin ja jopa lukematta. Vähemmän on enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaan aikaa ennen älypuhelimia, kun viestejä ei voinut edes lähettää jos toinen oli offline. Tekstarit ja puhelut oli toki keksitty, mutta tapana oli antaa numero vain oikeasti luotettavan tuntuisille ja kiinnostaville ihmisille.
Minä en kaipaa, koska en ole napanuotalla kiinni puhelimessani. Voin oikein hyvin olla ilman puhelintani pitkiäkin aikoja, mutta tottakai otan sen mukaan aina jos tilanne sitä vaatii.
Itsestä se on kiinni miten toimii, ei mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä viestittely on ilmeisesti nykyään pakollista jos haluaa parisuhteen.
Yleensä kannattaa tutustua ja ihastua ennenkuin aloittaa parisuhteen.
Näin, mutta ap haluaa omistaa toisen ja lukitä tämän ikuiseksi ajaksi itseensä, olivat he sitten yhdessä tai ei.
Ap:lla on varmasti mielestään omistusoikeus kaikkiin miehiin, joiden kanssa on ollut ja esimerkiksi ap:n kaverit eivät saa ikimaailmassa edes ajatella seurustelevansa ap:n jämien kanssa.
Kiinnostunut mies vastaa about heti. Motivoituneella löytyy aina aikaa vastata.
Anna olla, mies ei ole kiinnostunut. Viestittelyssä pätee ihan samat säännöt kuin muussakin keskustelussa. Jos keskustelu on käynnissä, siitä ei vain kadota vuorokaudeksi. Vie 2 sekuntia aikaa sanoa, että nyt on kiirettä, jutellaan myöhemmin.
Tähän on tultu. Ihmiset ei vastaa viesteihin, eivätkä vastaa puheluihin... no ihmetelkää sitten, kun ei kukaan kohta enää ota yhteyttä... kyllä se jossain kohtaa kolahtaa, että sitä saa mitä tilaa. Kukaan ei ole korvaamaton.