Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin työhön pienikokoinen sitten soveltuu?

Vierailija
23.05.2022 |

Kun taas haastattelussa tulee esille, että tämä ala on kyllä aika fyysistä. Olen kuunnellut tuota pas kaa jo vuosia, työ toisensa jälkeen. Nyt olen vaihtamassa alaa, mutta uudellakin alalla sai heti tuon kuulla. Ja suurin osa näiden alojen töistä ei kyllä ole sellaista mistä en selviäisi. Joten kertokaa nyt mikä olisi pienelle ihmiselle hyvä työ. En ole lyhyt, kuitenkin 164, mutta siro. Ja sille en mitään voi. Toimistotyöt varmaan, mutta en ole oikein niistä kiinnostunut.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä 154cm ja kirjanpitäjän työura päättyy eläkkeeseen muutaman vuoden kuluttua. Tytär saman kokoinen ja hän meinasi aluksi ensivastehoitajaksi mutta minähän vastustin ankarasti, ei pysty 150kg sydärin saanutta lötköä äijää nostelemaan ilman että toinen on raavas mies. Eikä ojan pohjalla tai auton romussa ole niitä nostovälineitä yleensä. Alkoi lähihoitajaksi ja kun se paskan siivoaminen ja pesemiset alkoi rasittamaan selkää, monimuoto-opiskeli sairaanhoitajaksi. Toinen hoikka pienehkö tytär on lääkäri. Enempi taidetaan pärjätä aivoillamme.

Vierailija
22/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä 154cm ja kirjanpitäjän työura päättyy eläkkeeseen muutaman vuoden kuluttua. Tytär saman kokoinen ja hän meinasi aluksi ensivastehoitajaksi mutta minähän vastustin ankarasti, ei pysty 150kg sydärin saanutta lötköä äijää nostelemaan ilman että toinen on raavas mies. Eikä ojan pohjalla tai auton romussa ole niitä nostovälineitä yleensä. Alkoi lähihoitajaksi ja kun se paskan siivoaminen ja pesemiset alkoi rasittamaan selkää, monimuoto-opiskeli sairaanhoitajaksi. Toinen hoikka pienehkö tytär on lääkäri. Enempi taidetaan pärjätä aivoillamme.

Niin, nuorena olisin halunnut lentoemännäksi koska olin ja olen ihan nätti ja kielitaitoakin on. Pituusmitta lentoemännillä, en tiedä onko virallisesti enää. Hoikat pärjää paremmin kuin lyhyet, mullakin pitäis olla keittiöjakkara selässä koko ajan. Ei vaan yletä ja se on niin prseestä, mutta olen ketterä kuin marakatti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä vähän ärsyttää, kun en edes ole mikään ihan lyhyt. Mutta sirouden takia pidetään pienenä ja kai jotenkin avuttomana. Mutta jos hakeutuisin vaikka hoitoalalle, tuskin sanottaisi mitään, vaikka fyysistä se on sekin. Ja en ole edes mihinkään raskaaseen raksahommaan hakeutumassa. Vaan tyyliin putkimieheksi. Ja pienestä koosta on myös hyötyä, kun mahtuu joka paikkaan. Ja älyllä pärjää pitkälle. Tunnen erään todella pitkän ja ison miehen tuolta alalta. Onhan siitä varmaan hyötyä, mutta on hänellä terveysongelmiakin. Selkä ei kestä yhtään jne.

Ap

Kannattaa varmaan kehitellä joku nasakka vastaus tuohon "työ on aika fyysistä" -kommenttiin, jonka voi sitten heittää haastattelussa. Ennakkoluulot on toki ikäviä, mutta jos niitä haluat päästä rikkomaan niin sellainen setämieshumoristinen vastaus lie paras taktiikka saada joku setämies antamaan mahdollisuus.

Vierailija
24/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 160 cm pitkä nainen ja nuorena painoin alle 50 kg. Ensimmäinen vieraalle tehtävä työ oli maatalouslomitusta. Yllättävän hyvin isännät suhtautuivat kokooni. Yhdessä paikassa isäntä pohti miettivänä että hän tapaa kantaa rehusäkin 40kg kainalossa ja jakaa siitä ruuat että mitenkähän sinä teet. No kannoin säkin selässä ruokintapöydälle ja jaoin siitä lehmille. Toisessa paikassa piti kiinnittää maitoputkiin letkut aika korkealla. No kiipesin aina lehmien parsirautojen päälle niin siitä sain ne kiinni. Ja ilmeisesti olivat työn jälkeen tyytyväisiä kun kysyttiin uudelleen samoihin paikkoihin koostani huolimatta.

Muuten olen tehnyt töitä teollisuudessa esim työnjohtoa ja it alalla tietokone hommia. Itsellä varmaan työhaastattelussa etuna se että olen reippaan ja iloisen kuuloinen. Ja jos joku miettii kokoani niin voin kertoa harrastavani metsänhoitoa raivaussahalla ja moottorisahalla. Viimeistään siinä kohden uskovat että koko ei ole ongelma.

Tsemppiä ap ja pidä huoli että olet haastattelussa reippaan oloinen niin se kompensoi kokoa. Ja sopivasta harrastuksesta mainitseminen on varmasti plussaa.

25/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alahyllyjen täyttäjä

Hävittäjä lentäjä

Formula kuski

Siivooja

Vierailija
26/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Albert Einstein oli 167 cm ja Napoleon Bonaparte oli 157 cm.

Eli kyllä lyhytkin voi olla hyödyllinen olio.

Vierailija
27/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä vähän ärsyttää, kun en edes ole mikään ihan lyhyt. Mutta sirouden takia pidetään pienenä ja kai jotenkin avuttomana. Mutta jos hakeutuisin vaikka hoitoalalle, tuskin sanottaisi mitään, vaikka fyysistä se on sekin. Ja en ole edes mihinkään raskaaseen raksahommaan hakeutumassa. Vaan tyyliin putkimieheksi. Ja pienestä koosta on myös hyötyä, kun mahtuu joka paikkaan. Ja älyllä pärjää pitkälle. Tunnen erään todella pitkän ja ison miehen tuolta alalta. Onhan siitä varmaan hyötyä, mutta on hänellä terveysongelmiakin. Selkä ei kestä yhtään jne.

Ap

Kannattaa varmaan kehitellä joku nasakka vastaus tuohon "työ on aika fyysistä" -kommenttiin, jonka voi sitten heittää haastattelussa. Ennakkoluulot on toki ikäviä, mutta jos niitä haluat päästä rikkomaan niin sellainen setämieshumoristinen vastaus lie paras taktiikka saada joku setämies antamaan mahdollisuus.

Yleensä näihin vastaan, että pärjään kun käytän päätäni. Eli keksin kyllä keinot miten homma hoituu, jos ei raa'alla voimalla. Nyt tuli vaan niin puskista tuo tilanne, en olisi arvannut että tuollakin alalla väitetään noin. Lisäksi yleensä mainitsen että pienemmästä koosta on myös etua, kun mahtuu paremmin joka paikkaan. Olen myös hyvinkin ketterä. Ja sitä voimaakin löytyy enemmän kuin päälle päin näyttää. Mainitsin toki kuntoiluharrastukseni. Ja muut hyvät ominaisuudet alaa varten. Mutta onhan se masentavaa jos torpataan jo opiskelu koon takia. Tai voihan se olla että pelkästään sukupuolen takia, ehkä tyyppi ei halunnut naisia ylipäätään sinne.

Vierailija
28/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jockey. 

Oon miettinyt, että voisin ruveta jollekin innokkaalle puutarhurille/ viljelijälle pihatontuksi tai variksenpelätiksi... 

Vierailija
29/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet ja laihat sopii hyvin ojakepeiksi,

heijastinliivit vaan niskaan.

Vierailija
30/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh? Ethän sinä ole edes lyhyt!

T. 153cm nainen. Itse olen kyllä toimistotöissä.

Vierailija
31/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa ne alat, joihin keskimittainen ja siro EI sovi. Eipä tulee mieleen muuta kuin ammattilaiskuulantyöntäjä.

Sumo-painija

Vierailija
32/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä työtä hait, ap? On aika heikkoa kehittää tuollainen aloitus ja jättää mainitsematta olennainen.

Vierailija
33/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. kauppaan soveltuu. Kassatyöskentelyyn, mutta myös osastolle, palvelutiskeille ja vuorovastaavaksi, jos on kapasitettia ja tahtoa vastuutehtäviin. 

Laitoshuoltajaksi esim. sairaalaan, päiväkotiin. Päiväkodissa myös lastenhoitajaksi, jos opettajaksi asti opiskelu ei innosta. Sijaiseksi pääsee myös ilman koulutusta tutustumaan alaan. 

Moniin myynnin tehtäviin.

Moniin asiakaspalvelutehtäviin. 

T. pienikokoinen nainen 145 cm, näitä kaikkia töitä tehnyt

Vierailija
34/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa oudolta.

Olen aloittajaa lyhyempi ja myös sirokokoinen, eikä koko ole muodostunut missään fyysisessä työssä ongelmaksi.

Toki vähän ovat miehet saattaneet alkuun katsoa mutta palaute on ollut vain positiivista. Olen kyllä hyväkuntoinen ja osaan käyttää kehoani. Itse asiassa kunto loppuu monesti miehiltä ensin varsinkin kesän helteillä. Minulla ei tunnu missään.

Vierailija
35/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hassua. Mä olen 161 cm ja nuorempana kun painoin noin 50 kg, tuota päivittelyä pienuudestani tuli ja epäilyä pärjäänkö duunissa. Milloin vattuiltiin mitasta, milloin pienestä painosta. No, nyt olen 40 v ja painan 100 kg. Kukaan ei epäile ettenkö jaksaisi ja pystyisi, ei edes pituuden takia. Oikeasti olin fyysisesti paljon paremmassa kunnossa silloin nuorena, kävin kuntosalillakin, mutta ihmiset ajattelee toisin.

Vierailija
36/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä työtä hait, ap? On aika heikkoa kehittää tuollainen aloitus ja jättää mainitsematta olennainen.

Jos lukee viestejä, sieltä selviää ihan tarpeeksi. Hain koulutuspaikkaa, sehän se tässä outoa onkin. Alojani en halua kertoa ihan tarkkaan, menee liian tunnistettavaksi. Mutta sanotaan vaikka että hakisin putkiasentajan koulutukseen, vähän vastaava oli. Ja olen kuitenkin tehnyt myös sitä oikeasti fyysistä työtä, tyyliin muuttomies.

Niin, kai se pitäisi lihottaa itseään 20-30kg, että kelpaisi "miesten töihin" Tuskin olisin yhtään sen vahvempi tai paremmassa kunnossa, päinvastoin.

Vierailija
37/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Esim trukkikuskin työ on raavaiden ihmisten työ, laihat käyttäkööt pumppu kärryä. Jne...

:D

Vierailija
38/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Napoleon oli 168cm

Vierailija
39/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkiasentajan työ on kyllä aika raskasta, että aika huono vertauskuva. Ei sillä etteikö siinä(kin) työssä siro nainen pärjäisi.

Vierailija
40/43 |
27.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Napoleon oli 168cm

Hän tarkoittaa äota.

Toi 168 taitaa olla mmä.