Asunto hirveä pätsi kesäisin, vuokranantaja ei asenna kaihtimia
Voi helvetti sentään. Postiluukusta tuli mainos yhteishankintana tehtävistä parvekelasien aurinkosuojakaihtimista. Asun mieheni kanssa vuokralla vuokrafirman asunnossa, ja lähetin kys. puljuun sähköpostikyselyn kaihtimien asennuksesta. Omakustanteisesti saa kuulemma asentaa, vuokrafirma ei maksa.
Asunnossa on kaksi viime kesää ollut lämpötila 32 astetta päivisin, 31 astetta öisin. Kaihtimet estäisivät parvekkeen ja sitä kautta myös asunnon kuumenemista ilmeisen tehokkaasti.
Mitä ihmeen järkeä tässä touhussa on? Eikö vuokranantajan kannattaisi asentaa ne kaihtimet nyt kun niistä saa alennusta? Miksi tällaista helppoa elämänlaadun parantajaa pihdataan?
Jos asennamme kaihtimet omakustanteisesti, otamme ne tietysti mukaamme muuttaessamme.
Hitto että ottaa päähän.
Kommentit (303)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto että mua ottaa päähän ihmisten typeryys. Vuokranantaja on jo hyväksynyt kaihtimien omatoimisen/kustanteiden asentamisen. Mikset ole jo tarttunut toimeen ja tilannut asennusta? Tai kyllähän me syy tiedetään, jonkun muun pitäisi maksaa sun asuminen. Eikö asumistuki riitä muiden veronmaksajien taskuilla käymisestä?
Lopeta valittaminen ja asenna/asennuta ne kaihtimet.
"Jos asennamme kaihtimet omakustanteisesti, otamme ne tietysti mukaamme muuttaessamme.
Hitto että ottaa päähän."
Miksi ihmeessä me asentaisimme pysyvät kaihtimet kun asunto ei ole oma? Eivätkö tällaiset päivitystyöt kuulu vuokranantajalle?
Asumistukea meistä ei nosta kumpikaan, ihan palkkarahoilla maksetaan vuokrat.
Ap
Vi t tu sä olet ap valkoista roskaväk eä! Hyi h e lve tti! Olet oks ettava loin en! 🤮
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma tässä on ap itse. Miksi välität julkisivusta, kerran asunto ei edes ole sinun? Ja jokaisella saa olla ikkunassa sellaiset verhot kuin haluaa, ei ne kaihtimetkaan ole kaikilla samassa asennossa. Äly hoi.
Ei saa olla julkisivulla mitään omia räpellyksiä. Ne voi joutua repimään sieltä irti jos tulee sanomista. En minä siitä sivusta välitä vaan yhtiö.
Ap
Voi hyvänen aika. Pidät niitä räpellyksiä siihen asti, kunnes mahdollisesti tulee sanomista. Sitten, jos tulee, niin kerrot, että asunto on Pätsi ja yrität viilentää sitä niillä keinoilla, millä pystyy. Tätä mahdollista keskustelua voit sitten helpostikin venyttää siihen, että on syksy ja taas viileämpää esim. pyytämällä perusteluja, vaihtoehtoja, hakemalla vuokranalennusta tms. ja sitten asentamalla uusia räpellyksiä.
Joo, aivan timanttinen idea. :D
En ole tuon tyyppinen vuokralainen.
Ap
Tiedetään. Olet mieluummin sellainen, joka hikoilee pirtissään ja valittaa, kuin yrittää parantaa tilannettaan.
Kaikenlaista on yritetty ja yritetään jatkossakin. :)
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ongelma tässä on ap itse. Miksi välität julkisivusta, kerran asunto ei edes ole sinun? Ja jokaisella saa olla ikkunassa sellaiset verhot kuin haluaa, ei ne kaihtimetkaan ole kaikilla samassa asennossa. Äly hoi.
Ei saa olla julkisivulla mitään omia räpellyksiä. Ne voi joutua repimään sieltä irti jos tulee sanomista. En minä siitä sivusta välitä vaan yhtiö.
Ap
Voi hyvänen aika. Pidät niitä räpellyksiä siihen asti, kunnes mahdollisesti tulee sanomista. Sitten, jos tulee, niin kerrot, että asunto on Pätsi ja yrität viilentää sitä niillä keinoilla, millä pystyy. Tätä mahdollista keskustelua voit sitten helpostikin venyttää siihen, että on syksy ja taas viileämpää esim. pyytämällä perusteluja, vaihtoehtoja, hakemalla vuokranalennusta tms. ja sitten asentamalla uusia räpellyksiä.
Ap
Niin. Taidat olla peukalo keskellä kättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kyllä vain. Vaikka en olisikaan, ihan niin tyhmä en ole että alkaisin asennella vuokra-asuntoon luvattomia virityksiä ja sitten repiä niitä sitä mukaa pois kun huomautuksia tulee.
Kukin tyylillään toki.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kyllä vain. Vaikka en olisikaan, ihan niin tyhmä en ole että alkaisin asennella vuokra-asuntoon luvattomia virityksiä ja sitten repiä niitä sitä mukaa pois kun huomautuksia tulee.
Kukin tyylillään toki.
Ap
Sulla ei selkeästi ole mielikuvitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kukin tyylillään toki.
Ap
Eikä parane vuokralaisena liikaa ollakaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hitto että mua ottaa päähän ihmisten typeryys. Vuokranantaja on jo hyväksynyt kaihtimien omatoimisen/kustanteiden asentamisen. Mikset ole jo tarttunut toimeen ja tilannut asennusta? Tai kyllähän me syy tiedetään, jonkun muun pitäisi maksaa sun asuminen. Eikö asumistuki riitä muiden veronmaksajien taskuilla käymisestä?
Lopeta valittaminen ja asenna/asennuta ne kaihtimet.
"Jos asennamme kaihtimet omakustanteisesti, otamme ne tietysti mukaamme muuttaessamme.
Hitto että ottaa päähän."
Miksi ihmeessä me asentaisimme pysyvät kaihtimet kun asunto ei ole oma? Eivätkö tällaiset päivitystyöt kuulu vuokranantajalle?
Asumistukea meistä ei nosta kumpikaan, ihan palkkarahoilla maksetaan vuokrat.
Ap
Vi t tu sä olet ap valkoista roskaväk eä! Hyi h e lve tti! Olet oks ettava loin en! 🤮
Sinä se oksettava olet. Et edes tiedä mikä on loinen. Tyhmyyskö sua vaivaa?
T. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat itse ne kaihtimet et silti saa viedä niitä mukanasi kun muutat.
Minä vien tästä asunnosta kaiken omistamani mukanani kun muutan.
Ap
Kyllä saa viedä koska tämän selvittänyt jo muutamaan otteeseen mutta jälkiä ei saa jäädä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni jos asunnossa on yli 32 astetta lämmintä niin saa tehdä valituksen, hyi kamalaa jos olis niin kuuma sisällä😝
Joo, tänäkesänä teen valituksen jokaikisestä päivästä kun lämpötila on 32 tai yli. Viime kesänä ei tehty kertaakaan, mutta nyt on kamelin selkä katkennut.
Tulisikohan edullisemmaksi firmalle maksaa ne kaihtimet...
Ap
Taisit tehdä mokan, kun menit kysymään kaihtimista vuokranantajalta. Vuokaralaisen on pitänyt nimittäin ennen korvauksen saamista tehdä kaikkensa sen eteen, että kämppä pysyy siedettävässä lämpötilassa kesän kuumimman ajan. Sait siihen mahdollisuuden, mutta et itse tee sitä.
Minä maksoin juuri ilmalämpöpumpun omaan asuntooni. En saa sitä matkaani, eikä se nosta mitenkään asunnon arvoa (näin kertoi kiinteistönvälittäjä). Saattaa vaikuttaa asunnon houkuttelevuuteen, jos joskus myyn, mutta noin niin kuin muuten sekin yli 2000 € meni omasta pussistani omaksi ilokseni.
Sälekaihtimet saa muuten otettua mukaan, joten kannattaa nyt vaan asennuttaa ne omaan piikkiin.
Minkä mahdollisuuden olen saanut ja mitä en ole tehnyt?
Ap
Hohhoijaa. Kerrataan vielä, vaikka tiedät vastauksen: sälekaihtimet
Minä kysyin vuokranantajalta luvan, ja asensin omalla kustannuksella vuokra-asunooni kaihtimet.
On muutoin hyvä asunto ja hyvällä paikalla ja tarkoitus on asua tässä pitempään, joten investointi kannatti. On sopiva matka töihin ja rauhallinen alue ja palvelut lähellä.
Onneksi tähän asuntoon etsittiinkin pitkäaikaista vuokralaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat itse ne kaihtimet et silti saa viedä niitä mukanasi kun muutat.
Minä vien tästä asunnosta kaiken omistamani mukanani kun muutan.
Ap
Kyllä saa viedä koska tämän selvittänyt jo muutamaan otteeseen mutta jälkiä ei saa jäädä.
Väkisinhän siitä jälkiä jää, ei kai niitä millään teipillä laseihin kiinnitetä. Mutta onneksi tässä asunnossa on lupa tehdä reikinä seiniin yms. vapaasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni jos asunnossa on yli 32 astetta lämmintä niin saa tehdä valituksen, hyi kamalaa jos olis niin kuuma sisällä😝
Joo, tänäkesänä teen valituksen jokaikisestä päivästä kun lämpötila on 32 tai yli. Viime kesänä ei tehty kertaakaan, mutta nyt on kamelin selkä katkennut.
Tulisikohan edullisemmaksi firmalle maksaa ne kaihtimet...
Ap
Taisit tehdä mokan, kun menit kysymään kaihtimista vuokranantajalta. Vuokaralaisen on pitänyt nimittäin ennen korvauksen saamista tehdä kaikkensa sen eteen, että kämppä pysyy siedettävässä lämpötilassa kesän kuumimman ajan. Sait siihen mahdollisuuden, mutta et itse tee sitä.
Minä maksoin juuri ilmalämpöpumpun omaan asuntooni. En saa sitä matkaani, eikä se nosta mitenkään asunnon arvoa (näin kertoi kiinteistönvälittäjä). Saattaa vaikuttaa asunnon houkuttelevuuteen, jos joskus myyn, mutta noin niin kuin muuten sekin yli 2000 € meni omasta pussistani omaksi ilokseni.
Sälekaihtimet saa muuten otettua mukaan, joten kannattaa nyt vaan asennuttaa ne omaan piikkiin.
Minkä mahdollisuuden olen saanut ja mitä en ole tehnyt?
Ap
Hohhoijaa. Kerrataan vielä, vaikka tiedät vastauksen: sälekaihtimet
Joo. Pitäiskö samalla rempata koko asunto uuteen uskoon, niin on seuraavalla mukavampi sitten nauttia meidän rahojen tuloksista?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä kysyin vuokranantajalta luvan, ja asensin omalla kustannuksella vuokra-asunooni kaihtimet.
On muutoin hyvä asunto ja hyvällä paikalla ja tarkoitus on asua tässä pitempään, joten investointi kannatti. On sopiva matka töihin ja rauhallinen alue ja palvelut lähellä.
Onneksi tähän asuntoon etsittiinkin pitkäaikaista vuokralaista.
Tilanne olisikin eri, jos tiedettäisiin että asutaan tässä vaikka seuraavat 10 vuotta. Se on toki toiveissa, mutta todellisuudessa muutto saattaa tulla ajankohtaiseksi vielä tämän vuoden puolella. Vähän tyyriiksi tulee vaikka tonnin kaihtimet jos niistä saa yhden kesän nauttia.
Ap
Muuttakaa muualle. Tai ostakaa oma asunto, siinä voitte asennella kaihtimia niin paljon kuin haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Muuttakaa muualle. Tai ostakaa oma asunto, siinä voitte asennella kaihtimia niin paljon kuin haluatte.
Jep, jossain vaiheessa pitää muuttaa todennäköisesti. Omaa ei aiota ostaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Kukin tyylillään toki.
Ap
Eikä parane vuokralaisena liikaa ollakaan.
Ap
On sulla vuokralaisena oikeus sisustaa haluamallasi tavalla. Parvekettakin.
Nyt on tullut selväksi, että ap:lle ei käy muu ratkaisu kuin se, että vuokranantaja maksaa kaihtimet. Koska näin ei ole tapahtumassa ja ap on päässyt avautumaan tunnoistaan täällä palstalla, niin mitä mieltä on tämän ketjun jatkamisessa?
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tullut selväksi, että ap:lle ei käy muu ratkaisu kuin se, että vuokranantaja maksaa kaihtimet. Koska näin ei ole tapahtumassa ja ap on päässyt avautumaan tunnoistaan täällä palstalla, niin mitä mieltä on tämän ketjun jatkamisessa?
Ei sun tarvitse jatkaa, voit lukea muita ketjuja. :)
Ap
Tiedetään. Olet mieluummin sellainen, joka hikoilee pirtissään ja valittaa, kuin yrittää parantaa tilannettaan.