Olin työtön: Piti kituutella 7 päivää kuukaudessa ja syödä pelkkää makaronia, nyt työssä:
nyt työssä: Ei tartte kituutella kuin enää 3 päivää ja saan makaronin kaveriksi jopa halvimman jauhelihan!
Jippii s*atana!!!!!
Kommentit (39)
Kerrankin oli positiivinen aloitus, mutta silti haukuttavaa riittää.
kelpaa varmaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina voi kehittää itseään ja hankkia työn, joka maksaa paremmin. Jos ei ole hirveästi taitoja, voi lisätulojen hankkimisen alkaa vaikka lehtien jakamisesta. Niitä tarvitaan aina. Bonuksena kunto kasvaa.
Joo lehtien jaosta saa 15euroa/viikko..
Se on 60€ kuussa. Sillä nuuka hankkii jo viikon ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Kommenttikenttä on täynnä todellisuudesta vieraantuneiden kermaperseiden kommentteja, jotka eivät ymmärrä matalapalkkaisen köyhän elämästä hevonv*ttuakaan
Oletko tullut ajatelleeksi asuvasi hyvinvointivaltiossa jossa jokaisella on mahdollisuus hyvään elintasoon niin halutessaan. Töitähän sen eteen on tietysti tehtävä, laiskoilta se ei onnistu
Minä olen ollut jo useamman vuoden ajan elänyt pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä eikä minulla ole koskaan ollut niin tiukkaa rahan suhteen, että olisin joutunut syömään pelkkää makaronia vaikka ruokaan ei koskaan ole ollut paljon rahaa ja minä kuitenkin olen autistinen ja lievästi kehitysvammainen joten siksi minulle rahan arvo ei ole ehkä niin hyvin selvillä kuin ns. "normaaliälyisillä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttikenttä on täynnä todellisuudesta vieraantuneiden kermaperseiden kommentteja, jotka eivät ymmärrä matalapalkkaisen köyhän elämästä hevonv*ttuakaan
Oletko tullut ajatelleeksi asuvasi hyvinvointivaltiossa jossa jokaisella on mahdollisuus hyvään elintasoon niin halutessaan. Töitähän sen eteen on tietysti tehtävä, laiskoilta se ei onnistu
"Laiskoilta se ei onnistu"? Oletko ju*alauta tosissasi. Mene sanomaan tuo seuraavalle näkemällesi siivoojalle, varastomiehelle, aamun hyllyttäjälle, postinjakajalle, joka sinunkin luukkuusi sen lehden toimittaa, että kermaperse saa luettavaa aamukahvin lomassa. Ai, et sano? Miksi?
Myös työssäkäyvä ja eläkeläinen saa asumistukea ja toimeentulotukea, jos tulot on pienet.
Lehdessä oli juttu eläkeläisestä joka sai toimeentulotukea rintamamiestaloonsa.
Ja oli myös juttu eläkeläisestä joka sai kuukaudessa 1500 netto, koska sai toimeentulotukea lääkkeisiin.
Tämmöisenä vinkkinä vaan, että sen halvimmankin jauhelihan voit vaihtaa soijarouheeseen. Pussi maksaa n. 3 euroa, ja riittää useaan ateriaan, toisin kuin se jauhelihasi joka on pakko käyttää saman tien. Nakkipaketti, jossa on 30 nakkia riittää pitkään, kun siitä käytät vain muutaman nakin kerrallaan (esim. makaroonin tai perunan kanssa jne).
Puolison kanssa asuva työtön ei saa toimeentulotukea.
Vierailija kirjoitti:
Myös työssäkäyvä ja eläkeläinen saa asumistukea ja toimeentulotukea, jos tulot on pienet.
Kaikki työttömätkään ei saa asumistukea tai toimeentulotukea vaikka se työmarkkinatuki ei riitä mihinkään.
Sama, paitsi että olen opiskelija. Opiskelen hammaslääkäriksi joten tulevaisuudessa töitä varmasti riittää, mutta vielä pitää kituuttaa. Yritän nipistää kaikesta mistä pystyn ja ruoasta eniten. Usein mennään makaroni- ja puurolinjalla enkä todellakaan käy missään opiskelijabileissä tms. Ei olisi varaa juoda.
Vierailija kirjoitti:
Ja oli myös juttu eläkeläisestä joka sai kuukaudessa 1500 netto, koska sai toimeentulotukea lääkkeisiin.
Porsaanreikiä on aina. Mä olen saanut asumistukea velattoman omistusasuntoon (vastikkeen osuus) ollessani opiskelija ja puoliso työkyvyttömyyseläkkeellä. Vain tulot ratkaisevat.
Aivan parasta elämässä on terveys ja työ!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut jo useamman vuoden ajan elänyt pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä eikä minulla ole koskaan ollut niin tiukkaa rahan suhteen, että olisin joutunut syömään pelkkää makaronia vaikka ruokaan ei koskaan ole ollut paljon rahaa ja minä kuitenkin olen autistinen ja lievästi kehitysvammainen joten siksi minulle rahan arvo ei ole ehkä niin hyvin selvillä kuin ns. "normaaliälyisillä".
Älä viitsi valehdella. Jos olisit autistinen ja kehitysvammainen niin et todellakaan osaisi käyttää internettiä tai kirjoittaa Vauva-palstalle. Minä olen hoitanut työkseni kehitysvammaisia aikuisia eikä heistä kukaan osannut lukea tai kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porsaanreikiä on aina. Mä olen saanut asumistukea velattoman omistusasuntoon (vastikkeen osuus) ollessani opiskelija ja puoliso työkyvyttömyyseläkkeellä. Vain tulot ratkaisevat.
Vuonna 2019 tuli uudistus, että yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole enää lasku toimeentulotuessa. Eli asumistuessa se hyväksytään laskuksi, mutta ei toimeentulotuessa, jos tarvitsee esim. ruokaa tai lääkkeitä.
Moni eläkeläinen asuu kerrostalossa, mihin tulee putkiremontti ja osalla on puolet asunnon hinnasta yhtiölainaa eli irtisanominen vakava juttu.
Vähän sama tilanne täällä. Sain työpaikan mutta matalapalkka-alan palkka ei riitä mihinkään. Pelkästä työssäkäymisestä jo muodostuu omat kulunsa. Palkkapäivänä maksan lainan, vastikkeen ja muut laskut. Tili meni siinä vaan jollain pitäisi päästä liikkumaan ja vähän tarttis syödäkin. Lisäksi aika on pois siitä ajasta, jolloin hakisin parempia hommia.
Eli sulla jää nyt töissä ollessa joku 3e enemmän käteen kuussa. Se yhden jauhelihan ja parin makaroonipussin verran.
Saatat vielä joutua katumaan noita sanoja!