Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömänä minun piti valita maksanko laskut vai ostanko ruokaa, työssä olessani saan kyllä laskut maksettua, mutta

Vierailija
23.05.2022 |

Nyt mietin ostanko ruokaa vai bensaa, että pääsen sinne töihin :)

Tämä elo on PASKAA.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se elo siitä paremmaksi ole muuttumassa, joten syytä niellä se asia. Samassa veneessä tässä ollaan, mutta minkäs teet.

Vierailija
2/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samassa veneessä tässä ollaan. Parasta vain hyväksyä, että tilanne on nyt tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkä työmatka sinulla on?

Vierailija
4/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne. Palkka ei riitä enää, kun työmatka 35km suuntaansa ja kaikkeen muuhunkin liikkumiseen tarvitaan auto (ei julkista liikennettä).

Oon ollut ajoittain saikulla et saa ruokaa.

Vierailija
5/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tyrkytettiin työpaikkaa 75 km päästä. Se pis 150 km päivässä ajoa.

Vierailija
6/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verotuksessa voi vähentää työmatkakulut. Sitten vaan ne rahat säästöön ja ostat niillä myöhemmin sitä ruokaa. Hyvin edullisella ja yksipuolisella ruoallakin pärjää tarvittaessa yllättävän kauan, vaikka eihän se niin mukavaa ole.

Vierailija
7/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verotuksessa voi vähentää työmatkakulut. Sitten vaan ne rahat säästöön ja ostat niillä myöhemmin sitä ruokaa. Hyvin edullisella ja yksipuolisella ruoallakin pärjää tarvittaessa yllättävän kauan, vaikka eihän se niin mukavaa ole.

Ohis verotuksessa työmatkakulut voi vähentää, mutta todelliset polttoainekulut on paljon suuremmat. Verovähennys on kannustin.

Vierailija
8/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin keikkatyön rinnalle tuon takia kun matalapalkka-alalla, lapseni asuu vakituisesti toisella vanhemmallaan. Kivaa...

Vierailija
9/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia kannattaisi asua paikassa, josta pääsee tarvittaessa julkisilla kuljeksimaan. Tarvittaessa on esimerkiksi silloin, kun pensiini on liian kallista ja pitäisi silti päästä johonkin. Autoa voi seisottaa pari kuukautta vuodessa. Kyllähän se v....ttaa, mutta joskus on pakko miettiä aivojen kera.

Vierailija
10/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakko ottaa firman auto työmatkoja varten, verotusarvo vähennetään nettopalkasta. Kilometrikorvaus on 10 snt/km joka ei riitä polttoaineisiin (käyttöetu, ne pitää ostaa itse). Ihan mahtavaa ajaa firman ajoja omalla kustannuksella. 

Vierailija
11/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on tosi vaikea nauttia elämästä ilman autoa, rakastan ajamista ja sitä miten se helpottaa elämää ja tuo ihanan vapauden. Mutta kyllä minä olen tälläkin hetkellä vielä noin viikon verran ilman autoa, vaikka v....ttaa. Koko ajan on levoton olo ja tekisi mieli ajaa.

Vierailija
12/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on tosi vaikea nauttia elämästä ilman autoa, rakastan ajamista ja sitä miten se helpottaa elämää ja tuo ihanan vapauden. Mutta kyllä minä olen tälläkin hetkellä vielä noin viikon verran ilman autoa, vaikka v....ttaa. Koko ajan on levoton olo ja tekisi mieli ajaa.

Kirjoittaja number 9

Vierailija
13/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on pakko ottaa firman auto työmatkoja varten, verotusarvo vähennetään nettopalkasta. Kilometrikorvaus on 10 snt/km joka ei riitä polttoaineisiin (käyttöetu, ne pitää ostaa itse). Ihan mahtavaa ajaa firman ajoja omalla kustannuksella. 

Itse taisit ottaa työn vastaan 🤦🏼 En minä ainakaan suostuisi tuollaiseen.

Vierailija
14/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että tietenkään autoa ei kannata seisottaa pitkiä aikoja putkeen, koska se voi aiheuttaa vain isoja korjaustarpeita. Mutta tarkoitinkin, että vaikka pari viikkoa kerrallaan kahdessa tai kolmessa erässä pitkin vuotta. Silloin auto on kuitenkin suurimman osan ajasta käytössä eikä kärsi seisomisesta.

Vierailija
15/15 |
23.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taisit ottaa työn vastaan 🤦🏼 En minä ainakaan suostuisi tuollaiseen.

Sinä olisit mieluummin työttömänä kuin ottaisit viiden tonnin palkan vaikka tuo asia on pielessä? Ok. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme