Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten unille ilman rintaa - aamuimetysmaratonit väsyttävät

12.10.2006 |

En ole ihan asappina vierottamassa, mutta kyllä sekin on käynyt mielessä, kun en tunnu tulevan uudelleen raskaaksi. Poika 1 v 1 kk.

Meillä poika menee kaikille unille rinnan kautta eli saa imeä niin kauan kuin haluaa, on aina saanut. Siksipä onkin joskus aika työlästä, kun imee loputtomiin. Tuttia ei ole käytössä. Jos koetan irrottaa, nappaa nopeasti kiinni tai alkaa huutaa epämukavuudesta. Muuten päästää itse jossain vaiheessa irti vetämällä pään taakse ihan rivakasti tai nukkuu niin sikeästi, että rinta vain putoaa suusta. Olen lukenut, että taaperon pitäisi tajuta siirtyvänsä sänkyyn, mutta minkä ikäisenä tuo olisi aiheellista? Jos siis irrotan rinnan ja nostan pojan sänkyyn, varma huuto ja pystyyn singahtaminen ja eikun alusta toiselle rinnalle.

Poika nukkuu unensa aina sisällä nykyään, mitä nyt autossa nukahtaa ja siirretään siitä joskus jatkamaan unia kärryihin. Ihan muutaman kerran on nukahtanut ilman rintaa meidän vanhempien väliin pitkän nukuttamissession jälkeen yliväsyneenä tai isänsä viereen pari kertaa, kun minulta on loppunut imetyskantti muutaman tunnin jälkeen.

Yleensä siis unilleimetys kestää 10-15 min.

Toinen probleema on aamuimetys, joka kestää usein puoli tuntia, mutta venyy joskus tuntiin. Joskus nukun siinä itsekin aivan hyvin, mutta joskus rasittaa lojua loputtomiin. Pitäisikö joskus alkaa vain herätä ja imettää vasta, kun on hereillä ja on tehty jo aamutoimia? Toisaalta näin jäisi nukkumatta paljon unta, kun usein poika aamumaidon jälkeen nukkuu vielä puoltoista - kaksi tuntia. Joskus jää siitä imetyksestä hereillekin.

Hyviä ideoita?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet näin rattaisiin työnnellen. Nukkuvana voit kenties sitten siirtää toisaalle, jos haluat itse käydä nukkumaan vaikka samaan aikaan, etkä halua kävellä tai muuten ulkoilla koko päiväuniaikaa. Tai voi pukea jotenkin helposti riisuttavaksi ja jättää rattaisiin sisälläkin nukkumaan.

Ja sitten tuohon aamumaratoniin sanoisin, että keskeytä se, älä anna. Jos pystyt nukkumaan päivällä unia, niin sitten korvaa silloin. Ja usein meillä on pojalla aamulla niin täysi pissavaippakin, että se häiritsee, ja hädissään imee vaan rintaa (ja pissii lisää)...

Vierailija
2/2 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tottunut katselemaan ympärilleen loputtomiin. Hirmu mielellään myös on pyörän kyydissä, eikä nukahda koskaan, mikä on kyllä mukava juttu.

Eilen nukkui rattaissa, mutta vain imetyksen kautta sinne nostettuna umpiunessa. Ja unet olivat täsmälleen yhtä pitkät kuin sisälläkin eli 45 min. Heh, kai se ei tarvitse enempää unta sitten. Isosisko vain nukkui semmoisia kolmen tunnin unia, jopa neljän, joten tuntuu oudolta.

Olisi mukava kuulla lisää kommentteja ja kokemuksia aamumaitoilusta!

Päiväunia en itse kaipaa, mutta aikaa keskittyä johonkin ja puuhailla isosiskon kanssa kahden välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla