Ottaisitko apinarokkoon rokotteen, jos semmoinen olisi saatavilla?
Ottaisitko apinarokkoon rokotteen, jos semmoinen olisi saatavilla?
Kommentit (23)
Se on jo olemassa. Ei ole mikään uusi tauti, vaikka nimi on uusi.
Sehän on jo ennen 70-lukua syntyneillä :D
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on syntynyt 73 ja hänellä on isorokkorokotus ja minulla on rokotus 60-luvulta.
Eivät anna täyttä suojaa, mutta jos tartunta tulee, niin immunologinen muisti herää ja saa lievän taudin.
Ottaisin, jos sen avulla voisi muuttua apinaksi.
Onko tämän tehnyt taas joku oman elämänsä "Otan itse selvää" tutkija?
Isorokkorokote tehoaa myös apinarokkoon, ja sitä rokotetta on edelleen saatavana. Ja ihan perinteisen rokotetekniikan tuotos.
Anna mun kaikki kestää...
Aloittaja ei käsitä taudin vakavuutta ollenkaan, rakkulat arpeuttaa ihon.
Ap ei ole koskaan kuullut isorokosta ja siihen kehitetystä rokotteesta.
nää nuoret eivät enää tiedä mistään mitään.
Voisi tuon kyllä käydä ottamassa. Varmaan saa jostain rahalla Suomessakin? En halua tuollaisia arpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapseni on syntynyt 73 ja hänellä on isorokkorokotus ja minulla on rokotus 60-luvulta.
Eivät anna täyttä suojaa, mutta jos tartunta tulee, niin immunologinen muisti herää ja saa lievän taudin.
Kuten hyvin tiedetään, rokotteiden teho laskee. Tämä nähtiin jo koronan kanssa. Typeryyttä luottaa vuosikymmeniä vanhaan aineeseen :)
Itse vastuullisena tietenkin otan rokotuksen. En itseni vaan muiden takia. Toivottavasti rokotus tulee pakolliseksi, niin tauti saadaan kitkettyä. Muuten käy kuten koronan kanssa.
https://santripty.com/articles/monkeypox-virus-causes-monkeypox/
Älkää ihmeessä hakeko rokotetta!
FDA hyväksyi v 2019 apinarokkoon rokotteen. Sopivasti ennen koronaa.
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-…
En lääpi tuntemattomia, pärjään varmaan ihan hyvin ilman. Jos jotenkin mutatoituu niin mietin uudelleen.
Kusetusta koko rokko. Pedon merkki koronarokotteen ottaneet alkavat nyt saada paiseita, juuri niinkuin Ilmestyskirjassa kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Kusetusta koko rokko. Pedon merkki koronarokotteen ottaneet alkavat nyt saada paiseita, juuri niinkuin Ilmestyskirjassa kerrotaan.
Voi ei! Ja mä luulin että noi paiseet tuli 5G säteilystä. Pitää heittää foliohattu roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ei käsitä taudin vakavuutta ollenkaan, rakkulat arpeuttaa ihon.
Arpinen ihminen on vaan se paljon jossakin vaiheessa mainittu "uusi normaali"
Kun suurin osa on arpisia, niin siitä tulee ehkä uusi kauneusihanne.
Ei ainakaan nykyisellä levinneisyydellä ole tarpeen. Sit mietin uusiks jos tulis samanlainen pandemia sen kans kun koronalla.
Ottaisin.