Eräs tuttavaperhe on mielenkiintoinen. Äiti kotona vauvan kanssa
ja 2v ja 4v kokopäivähoidossa päiväkodissa. Isä vie illat poikia pyöräilemään, uimaan, kirjastoon joka paikkaan, että äiti saa vapaa-iltoja.Kaikki lapset ovat terveitä, rauhallisia, itsekseen viihtyviä tapauksia, ei siis mitään adhd-lapsosia. Äiti harrastaa sisustusta ja kotona vaihtuu verhot ja sohvatyynyt harva se viikko, puutarhassa mennään takapuoli pystyssä, käydään jumpassa ja shoppailemassa.......
Molemmat vanhemmat ovat opettajia. Perhe on ihan onnellisen oloinen ja lapset mukavia ja tasapainoisia. Tämä tyyli sopii heille, eivätkä he millään lailla häpäile tai salaile esim sitä että isommat lapset ovat päiväkodissa. Se on heistä ikäänkuin itsestäänselvää. Itse ihmettelen, mutta en paheksu. Ei ole minun elämäni.
Kommentit (35)
mutta äärimmäisen itsekäs!!! That´s the fucking problem.
Oon samaa mieltä kuin edellä, että on todella itsekästä pitää päiväkodissa lapsia, joilla olisi hoitaja kotonakin. Jokaiselle päivähoitopaikalle on joku toinen lapsi, joka tarvitsee sitä enemmän. Jotenkin vielä se, että kyseiset vanhemmat ovat ns. pehmeällä alalle, tekee siitä tökerömpää. Kyllähän sen tietää, että uravanhemmat, joilla on kovat arvot, vähät välittää kunnan päivähoitotilanteesta jne. Mutta että ihan "fiksutkin" ihmiset on noin itsekkäitä.
terv. nimim. Kiva työntää kahta lasta aamulla bussiin, kun naapurissa kaksi äitiä jää aamulla kahvilaan istumaan vauvojen kanssa vietyään isommat päiväkotiin...
koko päiväkoti olisi jo suljettu ja kaikki olisivat jääneet ilman...
Minä en ymmärrä tuota ajattelua, että lähin on paras. Eikö sua kiinnosta se hoidon laatu yhtään, riittää että homma on sulle helppoa, niinkö?
Puhun nyt vain omasta tilanteestani, kun meillä se lähin on MYÖS PARAS. Oman päivähoitoalueen päiväkodit on kyllä käyty läpi ja useammissa vierailtukin, Eli kyse on siitä, että ei saatu hyviä JA lähellä olevia paikkoja.
Minulla on kyllä myös reumasairaus, joten lasten kuskaaminen on ongelma kaupungissa, ilman autoa. Eli lähin olisi ehdottomasti äidille paras. No joo... tämä nyt on ihan triviaalia.
24/25
Kauasko heidät nyt sitten pitää viedä?
koko päiväkoti olisi jo suljettu ja kaikki olisivat jääneet ilman...
Tuota sontaa te virikehoidon puolustelijat aina yritätte, vaikka varsin hyvin tiedätte, että ei pidä paikkaansa. Kun kerran teidän puolustelijoiden mukaan virikelapsia on niin vähän, että sillä ei käytännössä ole merkitystä, niin miten hitossa he ylläpitävät (ja rasittavat) käytännössä koko Suomen päiväkotijärjestelmää.
Omat lapseni eivät sitten ole koskaan olleet virikehoidossa. Nyt meni nuorin hoitoon 4-vuotiaana puolipäiväiseksi. Eli minun lapseni eivät ole ketään rasittaneet.
Omat lapseni eivät sitten ole koskaan olleet virikehoidossa. Nyt meni nuorin hoitoon 4-vuotiaana puolipäiväiseksi. Eli minun lapseni eivät ole ketään rasittaneet.
Että kyllä se nyt näin vain on... ei voisi huonompaa perustelua olla.
Kerroin vain, miten asiat ovat. Ihme jankkaaja.
Sua taitaa ottaa enemmään päähän se, että ne mammat voi mennä kahville kun sun pitää mennä töihin ja miettiä siinä matkalla, että just NUO lapset vie sinun lastesi päivähoitopaikan. Onko pikkasen lapsellinen ajattelutapa, onko?
Kerroin vain, miten asiat ovat. Ihme jankkaaja.
kun perustelut ovat vähän niin ja näin tyyliin "miten asiat ovat". Mene töihin, niin ehkä opit uudelleen kriittistä ajattelua.
Ensin jankkaat ja sitten solvaat.
Ensin jankkaat ja sitten solvaat.
Eikös tuo ole solvausta mitä tuolla harrastit? Katso netistä solvauksen määrittely.
Eikös tuo ole solvausta mitä tuolla harrastit? Katso netistä solvauksen määrittely.
jolle ei riittänyt paikkoja siinä lähimmässä päiväkodissa.
24