Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat!

Epä tainnut huhtiksille vielä olla torstain pinoa, joten perustetaanpa sit sellainen. Täällä on ollut ihan mielenkiintoista keskustelua noista ruokajutuista, mä olen ainakin syönyt pastöroidusta maidosta tehtyjä juustoja (mm. feta) ihan huoletta, vakuumipakattua kalaa olen vältellyt, mutta esim. katkarapuja ym. olen syönyt salatissa silloin kun mieli on tehnyt. Joku tuossa mainitsi, että graavattua kalaakin voisi syödä, jos se on tuoretta/itse tehtyä? Mun mielestä hyvä uutinen ainakin joulua ajatellen :).

Kävin eilen neuvolassa ja kaikki oli ok, paino oli noussut jo melkein 3 kg (hui!) ja sydänäänet kuuluivat lopulta oikein hyvin. Pikkuisen kyllä meinasi verenpaine nousta, kun harjoittelija ei saanut sydänääniä kuuluviin n. 10 minuuttiin, mutta onneksi vakkaritäti löysi ne sitten saman tien. Syke oli 150, joten liekö siellä tyttönen tulossa?

Tässä kuulumiset lyhykäisyydessään, nyt täytyy jatkaa töitä.

Hyvää päivän jatkoa huhtiksille!

T: Mysteria 16+3

Vierailija
2/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika samaan aikaan onnistuttiin aloittaan torstai-pino:). Kokeilen, josko saan kopsattua ton edellisen tekstini tähän pinoon.

Senny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tossa just alkuviikon pinot. Mukavaa, et monella tuntuu jo helpottaneen alkuraskauden oireet! Tsemppiä väsymyksestä ja pahoinvoinnista vielä kärsiville!! Kiva myös kuulla, et valtaosa on vissiin käynyt np-ultrassa ja kaikki ollut hyvin.

ON: Viikonlopun kirjoittelin hätääntyneenä vuodostani. Sunnuntaina alko taas alkuillasta tuleen uudelleen kirkasta vuotoa. Sitä tuli yöside kaupalla, joten soitin taas synnärille (täällä synnäri ja naistentaudit samalla os:tolla). Perjantaina mun käskettiin mennä suoraan os:tolle, jos vuotoa uudelleen tulee. No, sieltä käskivät mennä ekaksi ensiapuun. Menin sinne ja selitin asiani luukulla. Soitti suoraan os:tolle ja sain mennä suoraan sit sinne. Ottivat mut sisälle ja vasta eilen pääsin kotia.

Sunnuntaina illalla sielä ultrasivat. Ei näkynyt vuotokohtaa, ei hematoomia. Olivat siis edelleen hakusalla, et mistä vuotaa. Määräsivät leopa. Vauvalla onneksi kaikki hyvin!

Eilen ennen kotiinlähtöä ultrasivat uudelleen. Nyt oli näkyvissä hematoomaa ja lääkäri sanoi, et näyttäisi siltä, et istukan reunasta on vuotanut. Kahden viikon päästä kontrolliultra. Jos sitä ennen alkaa tulla runsaasti kirkasta vuotoa, niin sit yhteys äitipolille tai os:tolle.

Nyt saan pikkuhiljaa alkaa liikkumaan,mut äkkinäiset liikkeet ja nostelut on kielletty. Mies sai sairaslomalapullani olla pois töistä, kun olin sairaalassa. Kurja puoli on se, et hänen työpaikka ei maksa niiltä päiviltä sairaslomarahaa:(. Jotku kuulemma maksavat. Mies ois aloittanut tiistaina aamuvuorot, joten on nyt sit ollut 3pv palkattomasti kotona. Sovittiin, et huomenna menee töihin ja isomummi (eli mun mummi) tulee autteleen mua aamupäiväksi tähän pojan kans. Poikamme on 1v8kk, joten väliin tarvii nostella eli ei ihan kahdestaan kotona pärjätä. Onneksi oma tukiverkkomme osoittautui toimivaksi ja auttavaksi, joten eiköhän tästä selvitä!!

Mies tuli juuri pojan kanssa kaupasta, joten nyt syömään. Palailen myähemmin!

Senny ja Lilliputti rv 12+5

Vierailija
4/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole pitkään aikaan kirjotellu..

eli np ultrassa käyty kaikki ok, la pysy samana 14.4 , samanlainen rauhallinen vaavi siellä kun esikoinen piti vähän painella mahaa että suostu liikkumaan..olo ihan jees kun on mahassa muruja mutta jos pikkasenki pidempi tauko tulee ni tulee paha olo. oksu on tullu muutaman kerran aamulla..mulla on suuri ongelma en pysty oikeen syömään mitään lihoja eikä kanaa tosi vaikee keksii syötävää vaikka kokkiki oon mutta kun ei vaan voi kuvitellakaan laittavansa suuhun mitään lihoja..söin purkkihernekeittoa ja sekin piti siivilöidä...onko muilla samaa ongelmaa...esikosta muistan et ainut joka tökki oli isot jauhis köntit ja hampparipihvit....mä tuun hullux..

ooon ilonen ettei painoa ole vielä tullut kun ei sais juuri nousta...

no pitää mennä taas...morjens..

Vierailija
5/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on ollut taukoa kirjoittelusta. En ole jotenkin jaksanut, vaikka muiden kuulumisia kyllä olen käynyt lukemassa.

Täällä meininki on kummasti ottanut takapakkia. TAas väsyttää ja on paha olo. Tuo huonovointisuus oli jo vähän menemässä minusta ohi, mutta on taas palannut. Huomasin, että pahinta oli nyt kun oli töissä aamuvuorot. Melkein puolille päivin oli tosi huono olo, oksetti ja olin ihan huomattavan kalpea. Vasta lounaan jälkeen olo koheni kohisten, eli ruoka tekee edelleen hyvää.. En edes uskalla ajatella paljon olen lihonnut... Muutenkin on vähän kummaa, kun tässä raskaudessa on kauhea suklaahimo! Ei edellisessä ollut! Nyt tekee mieli suklaata joka päivä, mutta ei oikein muuta makeaa.

Neuvola olisi ensi viikon maanantaina. Silloin onkin sitten jo 16vk kasassa. Kiva mennä kuuntelemaan sydänääniä, kun ultrasta on jo monta viikkoa aikaa ja edellinen neuvola oli rv 8. Minä olen muuten jo aika varmasti tuntenut vauvan potkuja. En siis tientenkään kovin paljoa, usein tai säännöllisesti, mutta esim. toissapäivänä kun istuin monta tuntia palaverissa, tunsin ihan selvästi, että alavatsassa muljahti muutaman kerran. Ihan selvä töytäisy. ja taisi sellainen olla eilenkin. Tässä raskaudessa varmaan tunnenkin potkut huomattavasti aikaisemmin kuin viimeeksi, silloin oli istukka edessä ja nyt se on takana.

Meillä tietää nyt työporukka vauvasta ja kavereistakin ne, ketä olen nähnyt. En nyt ole ilmoitellut kenellekään varta vasten, mutta kun on törmätty niin olen sitten aina kertonut. Töissä on kyllä toisaalta ihan hyväkin että ihmiset tietää, koska voi tulla tilanteita, joihin en raskauden takia voi mennä. (väkivalta -tilanne tms).

No eipä tässä kummempia. istutin juuri 110 kukkasipulia ja kohta pitäisi lähteä iltavuoroon. Kiinnostus töitä kohtaan on nolla.

t.hannah81 rv 15+5

Vierailija
6/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti ennen kotiin lähtöä.

Sennylle voimia ja jaksamisia vuotojen kanssa. Onneksi teillä on verkosto lähellä ja apua saatavilla.

Meillä kun ei ole minkäänlaista hoitoapua 300km säteellä että yksin on pärjättävä.Mulla vuodot hiukan vähentyny,johtunee siitä että istukka siirtynyt ylöspäin. Ultra ois 20.10 ja siellä nähdään mikä on tilanne.

Syömisestä on ollu puhetta; minä olen syönyt mitä mieli on tehdyt (ja

hedelmäaakkosia ja mandariinejä voisin syödä kilotolkulla), maksalaatikkoa ja maksamakkaraa olen vältelly.

Nyt on myös isovanhemmille tulokkaasta kerrottu. Sanoin että vuotoja on,mutta toivottavasti päästään huhtikuussa synnyttämään :)

Mielissään olivat ja mummoni sanoikin että onpas ihana 80v synttärilahja ( on mainaan laskettu aika hänen syntymäpäivänään)

Nyt pitää rientää. Masun kasvatusta ja auringon paistetta kaikille!

e ja rv 14+5

Vierailija
7/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä juuri uusia kuulumisia eilisen jälkeen, mutta ajattelin kysellä, että oletteko tehneet vielä hankintoja tulevaa vauvaa ajatellen? Mun tekis ihan hirmusti mieli ostaa nyt paikallisesta alennusmyynnistä jo rintapumppu ja jotain pientä sälää (puhdistuspyyhkeitä, rintakumeja yms), mutta jotenkin olen niin taikauskoinen, ettei vielä voisi ostaa. Esikoiselle en ostanut mitään odotusaikana, tai siis viimeisellä viikolla ennen laskettua aikaa hain jotain tarpeita kotiin ja sänkykin ostettiin ihan vasta viime tipassa. Nyt odotukseen suhtautuu jotenkin eri tavalla kuin esikoisen kanssa, joten millään ei malttaisi odottaa kevääseen.

Tällaisia ajatuksia tälla kertaa

Vierailija
8/8 |
12.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joikkuli kyseli hankinnoista. Meillä seikoinen täyttää vasta vuoden, joten ei tälle uudelle tulokkaalle varmaan edes tule hommattua paljoakaan uutta, kaikki vaatteet ym vielä niin hyvässä kunnossa. Koitan ainakin hillitä itseni tuon shoppailun kanssa ;)

Senny 76: onneksi tuo vuotojen syy alkaa selvitä, ei ole ihan niiin epävarma olo, vaikka pelottaa varmasti silti!

Oletteko jo alkaneet käyttää mammavaatteita, vai vieläkö omilla mennään? Odotan niin että saan vetää resorifarkut jalkaan, tuntuu että kaikki normi housut on niin jumalattoman matalia, että koko ajan saa olla kiskomassa ylöspäin! Vatsa kasvaa kova vauhtia, ei oikein pysty enää peitellä, eikä onneksi tarvikaan :)

Nyt palaan opiskelujen pariin kun poju ja isäntä päiväunilla!

Palataan ja masun kasvatusta kaikille ja hyvä vointeja :)