Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako turistina vielä ostettua kertalippuja bussiin Helsingissä? Vai pelkkä hsl-app?

Vierailija
22.05.2022 |

Eli vieläkö kunnon kertalippuja saa hankittua. Kyseessä parille teinille yhdet bussiliput. Hankalaa ja turhaa yhtä matkaa varten ladata appia ja liittää vanhempien pankkikorttia siihen. Käteisellä ei kai enää bussissa voi maksaa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

R-kioskit myyvät kertalippuja ja hsl:n toimisto siinä Rautatieaseman alla tunnelissa. 

Vierailija
2/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/kertaliput

Kuskilta ei saa lippuja, kartalta saat katsottua lippuautomaattien sijainteja. R-kioskilta ostaessa tulee jonkinnäköinen palvelumaksu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain metroon kertalipun hankittua, kun piti käydä Hesassa Lahdesta. Ongelma oli, että käytettyä ja käyttämätöntä lippua ei eroita. 

Vierailija
4/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kioskilta se täytyy ostaa.

Vierailija
5/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lipunmyyntiautomaateista vielä.

Vierailija
6/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Minä sain metroon kertalipun hankittua, kun piti käydä Hesassa Lahdesta. Ongelma oli, että käytettyä ja käyttämätöntä lippua ei eroita. 

Siinähän on voimassaoloaika. Kun se umpeutuu, ei lippu enää käy.

Vierailija
7/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varata kolikkoja. Automaatti ei huolinut kortteja. En tiedä onko yleinenkin vika.

Vierailija
8/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä on? Terveisin: Helsinkiläinen

Tosi on, että R-kioskilla lippuun tulee palvelumaksu lisäksi, luulen, että se on euron?

Vierailija
9/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Se kertalippu on voimassa oston jälkeen 80110 minuuttia, ja voit vaihtaa sillä liikennevälineestä toiseen. Siinä lipussa on kellonaika, josta tietää käykö vielä vai ei.

Vierailija
10/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Se kertalippu on voimassa oston jälkeen 80110 minuuttia, ja voit vaihtaa sillä liikennevälineestä toiseen. Siinä lipussa on kellonaika, josta tietää käykö vielä vai ei.

80-110 min, ajatusviiva näköjään katosi.

Vierailija
11/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärrältä

Vierailija
13/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap ei uskalla ladata sovellusta?

Vierailija
14/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi että on kahdelle teinille ihan turha yhtä matkaa varten. En ole itse matkassa mukana, vaan teinit tarvisivat molemmat omansa

Vierailija
15/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi että on kahdelle teinille ihan turha yhtä matkaa varten. En ole itse matkassa mukana, vaan teinit tarvisivat molemmat omansa

Kyllä sillä yhdellä sovelluksella maksaa vaik kuinka monta matkaa, lue hsl sivuilta lipusta ja lipun ostosta.

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/hsl-sovellus

Vierailija
16/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä näitä on? Terveisin: Helsinkiläinen

Tosi on, että R-kioskilla lippuun tulee palvelumaksu lisäksi, luulen, että se on euron?

Automaatteja on juna- ja metroasemilla sekä joillain ratikkapysäkeillä.

Tuli muuten tällainen uutinen vastaan - näköjään myyntipisteitä vähennetään edelleen: https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/k-palvelee/lataa-hsl-kortti-helposti-…

Vierailija
17/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sillä yhdellä sovelluksella maksaa vaik kuinka monta matkaa, lue hsl sivuilta lipusta ja lipun ostosta.

https://www.hsl.fi/liput-ja-hinnat/hsl-sovellus

Joo, ymmärrän toki, mutta kun tarve on vaan yksi matka, muuten tällä reissulla on oma auto käytössä. Koska lippua siis tarvitaan yhteen 20 min matkaa, koen, että apin lataaminen on ihan turhaa hommaa. Mielummin ostaisin nuorille liput etukäteen ja he käyttävät ne, ilman että olen mukana.

Vierailija
18/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Helsinki noin takapajula? Turun Fölissä (bussissa) voi maksaa kortilla. Siis samalle laitteelle kun näytät vaikka kuukausikortin tms, voit näyttää pankkikorttia ja saat lähimaksulla kertamatkan maksettua. Jos vaihdat 2 tunnin sisällä bussia, tililtäsi ei veloiteta enempää kuin yksi maksu.

Vierailija
19/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Helsinki noin takapajula? Turun Fölissä (bussissa) voi maksaa kortilla. Siis samalle laitteelle kun näytät vaikka kuukausikortin tms, voit näyttää pankkikorttia ja saat lähimaksulla kertamatkan maksettua. Jos vaihdat 2 tunnin sisällä bussia, tililtäsi ei veloiteta enempää kuin yksi maksu.

Samaten Oulussa on ollut syksystä lähtien käytössä lähimaksua tukevat maksupäätteet.

Vierailija
20/55 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lippuja saa Ärrältä ja useista keskustan automaateista ja sen voi ostaa etukäteen koska haluaa. Lippu on voimassa siitä hetkestä eteenpäin kun se leimataan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän