Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiukka kysymys: voiko mies ja nainen olla koskaan pelkkiä ystäviä?

Vierailija
22.05.2022 |

Niin, miten on?

Kommentit (555)

Vierailija
21/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Ainakin minä ja miespuolinen ystäväni.

Kun vaihdoin koulua muuton takia ala-asteella toisella luokalla tutustuin tähän poikaan. Hän oli samalla luokalla ja meistä tuli heti ystävät.

Ystävyys jatkoi koko kouluajan ja myöhemmin kuljettiin samassa kaveriporukassa.

Hän on aina ollut  kuin veli minulle. Tuntuisi todella kamalalta ajatella mitään seksuaalista meidän välillemme eikä sitä todellakaan ole ollut. 

Olemme nyt asuneet eri kaupungeissa ja tapaamme vain sattumoisin mutta netissä jatkamme yhteydenpitoa. Hän on naimisissa ja yhden lapsen isä. Hänen vaimonsa tietää minut eikä asiassa ole mitään ongelmaa.

Tämä poika/myöhemmin mies on aina ollut tukenani ja minä hänen. Meillä on kummallakin ollut haastava kasvu ja ymmärrämme toisiamme.  Erittäin fiksu ja hieno tyyppi ollut aina.

Kuinkahan moni voisi ajatella seksiä veljensä tai sisarensa kanssa? Sairas pitäisi olla.

Vaikka emme olekaan biologiset sisarukset olemme sitä henkisesti, ja lujasti.

Vierailija
22/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on jotenkin aina yhtä absurdia, että joidenkin mielestä ei voi. En tiedä onko kyseessä joku ikäpolvijuttu, mutta oma kokemukseni ystäväpiiristä, johon kuuluu pääasiassa 25-35-vuotaita ihmisiä, on että ihan normaalia. Ja siis tapaan miespuolisia kavereitani myös ihan kahdestaan, en pelkästään porukassa. Osa seurustelee, osa ei, mutta ei ole koskaan täytynyt kenenkään kanssa edes keskustella tästä aiheesta, niin normaalia se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homomiehet ja heteronaiset ovat usein ystäviä. Homomiehet ja lesbonaiset harvemmin, syytä tähän en tiedä.

Heteromiehen ystävyys naisen kanssa voi onnistua jos kyseisillä henkilöillä on niin iso ikäero että seksuaalinen suhde ei tule kysymykseen.

Vierailija
24/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esim narsisti hakee pelinappuloita, se ei välttämättä liity mihinkään kemiaan tmv ollenkaan. Riittää että sinua on helppo hyödyntää. Tyhmänkiltti luulee ja uskoo ajatukseen ihastumisesta, ajatukseen siitä että joku oikeasti välittäisi.

Mutta valitettavasti se joku on vaan arvioinut että onpa hölmö tyttö, vedätän niin paljon kuin voin.

Kun tuollaisesta viimein pääsee eroon, vedättäjää harmittaa vaan ettei saanut loisittua vielä enemmän. Erotilanteessa saattavat valehdella rakastavansa, vaikka ainoa syy on ettei halua luopua saavuttamistaan eduista.

Vierailija
25/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on homomies. 

Ei muuten oikein. Ainahan se on lihalliset himot kuitenkin mielessä asteella tai toisella.

Naisista en tiedä kun en ole koskaan naisena ollut, että voiko oikeasti olla ihan kaveri vaan. Mutta kokemukseni mukaan kyllä nainenkin alkaa tuntea lihallisia haluja turvallisena pitämäänsä miestä kohtaan. Ainakin heikkoina hetkinään, jos on esim. surullinen ja kaverimies lohduttaa. Jos mies nyt ei sentään mikään naperosta asti tuttu ole.

Vierailija
26/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homomiehet ja heteronaiset ovat usein ystäviä. Homomiehet ja lesbonaiset harvemmin, syytä tähän en tiedä.

Heteromiehen ystävyys naisen kanssa voi onnistua jos kyseisillä henkilöillä on niin iso ikäero että seksuaalinen suhde ei tule kysymykseen.

Voi kuule. Minulla oli 32-vuotiaana ihan tukevasti seksuaalinen ystävyyssuhde yli 50-vuotiaan naisen kanssa. Ei ollut ikäerosta kiinni.

Vierailija
27/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ja kaunis nainen eivät voi olla ystäviä keskenään. Vaikka kaunis nainen selittäisi, että hänellä on paljon miespuolisia ystäviä, niin suhde ei ole platoninen miehen puolelta.

Platoninen suhde tarkoittaa rakkaussuhdetta, joka ei ole fyysinen.

Vierailija
28/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen tanskalais sarja kolmekymppiset. Yle areenassa, kannattaa katsoa. Mun mielestä se kuvaa mainiosti sitä mitä tapahtuu kun mies on paras kaveri, mutta ei olla parisuhteessa.

Vierailija
29/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voivat. Minulla on ystävinä muutamia naisia, ja tilanne on ollut tämä jo parinkymmenen vuoden ajan. Koskaan meidän välillämme ei ole ollut muuta kuin ystävyyttä ja kaveruutta. Aivan hyvin toimii.

Vierailija
30/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin sanoa, että minä ja mun mies ollaan pitkälti pelkkiä ystäviä nykyään, joten voi.

Vierailija
31/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiukka vastaus: voivat.

Vierailija
32/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on siinä, että miehet usein yrittävät iskeä kiinnostavia naisia ystävystymällä heidän kanssaan. Siinä on siis alun perinkin taka-ajatus, että ehkä tästä tulee jotain muuta... Eihän se yleensä onnistu, koska naiset haluavat ystävikseen nimenomaan niitä miehiä, joista eivät tykkää niin paljon, että kelpuuttaisivat heidät poikaystäväkseen.

Vierailija
33/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi lukioaikainen miespuolinen kaveri, jonka tiesin lukiossa olleen ihastunut minuun, mutta ei koskaan lähtenyt ehdottelemaan mitään.  Hän löysi itselleen kumppanin ja minä löysin myös.  Nykyään meillä ja heilläkin on lapsia ja välillä kyläillään toistemme luona kaikki yhdessä perheinä. 

Että miten tämä nyt sitten tulkitaan?  Itselläni ei ole koskaan ollut sellaisia romanttisia tunteita häntä kohtaan vaan ihan vain nauttinut hänen kaverillisesta seurastaan.

Vierailija
34/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta se vaatii, että suhde on puhtaasti sisarellinen kummankin osalta. Ehkä on tunnettu lapsesta asti, tai sitten se toinen on vain niin kertakaikkiaan seksuaalisesti väärää tyyppiä, vaikka olisi ystävänä mainio. Tai sitten voi pysyä ystävänä exän kanssa, jolloin seksiä on aiemmin ollut.

Yleensä miehen ja naisen suhteeseen kuuluu jonkinlainen seksuaalinen kipinä, että vähintään se toinen olisi utelias tietämään, miltä seksi tämän toisen kanssa tuntuisi. Voi myös syntyä fb-suhde (ei siis facebook, vaan se toinen, mikä lyhennetään noin), jolloin en sanoisi, että kyseessä on vain ystävyys.

Vierailija
35/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö homot ole muka miehiä?

Ainakin minulla on homokavereita, ja he ovat noin 100000 kertaa mukavampia ja lojaalimpia kavereita kuin muut naiset.

Vierailija
36/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ystävystyisin sellaisen naisen kanssa, josta en ole kiinnostunut muuten kuin ystävänä, niin on hyvin epätodennäköistä, että ystävyys saisi minut kiinnostumaan hänestä. Paitsi tietysti sitten, jos paremmin tutustuttaessa selviäisi, että hän onkin jotenkin erilainen ja kiinnostavampi kuin olen luullut, mutta se olisi epätodennäköistä.

Miksei naiset kiinnosta ystävinä?

Vierailija
37/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Vierailija
38/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö homot ole muka miehiä?

Ainakin minulla on homokavereita, ja he ovat noin 100000 kertaa mukavampia ja lojaalimpia kavereita kuin muut naiset.

Faghag, taidat itse olla epämiellyttävä jos muut naiset eivät tule toimeen kanssasi

Vierailija
39/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, jos molemmat on aseksuaaleja, tai tosi rumia.

Vierailija
40/555 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole koskaan ollut kaveria, joka ei olisi jotenkin yrittänyt iskeä, suudella humalassa..

Ja minua ei kukaan miespuolinen kaveri ole yrittänyt iskeä. Ja miehiä ollut läheisinäkin ystävinä 25 vuoden ajan. On juotu alkoholiakin ja nukuttukin yhdessä, yksi myös asui luonani yksiössä kun oli asuntojen välillä. Ei ole koskaan ollut epäselviä tilanteita.

Eli oman kokemukseni mukaan - kyllä voi. (en ole vastuussa siitä mitä kukakin omassa mielessään ajattelee, jos teot ja puheet on vuosikausia ystävällisiä, saan olettaa että mitään sen syvempiä ihastuksia tms ei ole)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän