Sain kutsun kertaamaan, 20 v sitte viimeeksii :O
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Meikäläinen on yli nelikymppinen ja ei ole pyydetty kertaamaan vielä koskaan. Sitä olen odotellut, että koska tulee. Ei minusta ole nykykunnossani eläessään kenttäkelpoiseksi. Paino noussut armeija-ajoista lähes 40 kg, tullut astmaa ym.
No nyt on loistava tilaisuus alkaa pudottamaan pikkuhiljaa sitä painoa ja ehkäistä uniapneaa ja rasvamaksaa samalla. Astma ei painonpudotuksella häviä mutta kunnon parantuessa saatat hengittää paremmin silti.
Vierailija kirjoitti:
Viis kertaa on tullut käytyä...ikää 51v.
Viellä vois käydä kohdistamassa rynkkyä..
Kuinka vanha olit viime kerralla?
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v. enkä ole ollut kertaamassa.
B:n porukkaa?
En ole minäkään kerrannut, syksyllä tuli 50 mittariin.
Vahva likinäkö ja astma, joten tukevasti B:n ukko...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleisesti ottaen on jännä, miten epätasaisesti nuo jakautuvat. Itse ollut kahdesti, kun taas tunnen monia, jotka eivät ole olleet kertaakaan. Ikää 37, saapa nähdä tuleeko piakkoin taas käsky.
Ei se ole jännää vaan suunniteltua ja osin pakotettua. Aiottuja kertauksia on takavuosina peruttu mm. säästösyistä, mutta henkilötasolla aika sattumanvaraista ketä ei kertauteta. Joukkotasolla takana on suunnitelma siitä mitkä joukot tarvitsevat jostain muutossyystä kertausta tai mitkä halutaan pitää hyvässä suorituskyvyssä tärkeimpinä. Joukon jäsenten ikää ei katso kukaan vaan joukon osaamispäivityksen tarvetta. Joukon ikäjakauma voi olla laaja eri syistä johtuen.
Jaa että suunniteltua. Mä olin viddu kuski, ja silti ne on raahannu mut sinne kahdesti, vaikka en alokaskauden jälkeen oo pitäny rynkkyä kädessä 😁
Kuskit on tärkeitä henkilöitä armeijalle. Ei mikään joukko voi tehdä mitään ilman kuskeja.
Ehkä niin, mutta kun mä en kummallakaan kerralla kajonnut yhteenkään ajoneuvoon 😂
Assburger kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 49v. enkä ole ollut kertaamassa.
B:n porukkaa?
En ole minäkään kerrannut, syksyllä tuli 50 mittariin.
Vahva likinäkö ja astma, joten tukevasti B:n ukko...
A luokka aikoinaan. No nykyään varmaan B niskan ja selän välilevyjuttujen puolesta.
Vuonna 1939 Suomen sotamarsalkka Mannerheim määräsi ylimääräiset kertausharjoitukset (todellista nimeä eli liikekannallepanoa ei kerrottu) koska sodan uhka oli suuri. Hetkeä myöhemmin Neuvostoliitto iski Suomeen.
Nyt kun Venäjä uhkaa Suomea sotilaallisella yllätyksellä niin sinut lähetetään ylimääräisiin kertausharjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
En usko sanaakaan aloituksesta.
Oli tuossa kk sitten Iltalehdessä juttua, että kutsu voi tulla vuosikymmentenkin tauon jälkeen nyt.
Eikö osalle yli 40 vuotiaista miehistä sopisi paremmin sohva-armeija ja tietokoneosasto. Vaikka kaipa se sitten on fyysistäkin, jos on strategiat ja niksit.