Miten alle 30 vuotiaan kannattaa hoitaa otsan lieviä juonteita?
Pari lievää juonnetta otsassa häiritsee itseä. Onko nuorena vielä mahdollista saada ne pois/häivytettyä? Elintavat on hyvät, juon paljon vettä, urheilen, syön terveellisesti, en tupakoi, olen hoikka jne. Iho on hyvässä kunnossa noin muuten.
Monet seerumit tarkoitettu vanhemmille, en ole oikein löytänyt nuorelle iholle tuohon tarkoitukseen.
Vinkkejä?
Kommentit (58)
Lopeta otsan rypistely niin ei ainakaan mene pahemmaksi. Tosi moni näyttää koko ajan rypistävän otsaansa (kai sillä yritetään saada silmät näyttämään isommilta? 😳 ilme siis), ei ihmekään jos tulee ryppyjä. Ja tietysti aina aurinkosuojaus!
Jotain kasvohierontoja, joogaa tms voisi kokeilla. Eikös sillä Mari Sainiolla ole jokin kasvojumppa minkä pitäisi auttaa ikääntymisen merkkeihin. (En ole hän, tuli vain mieleen kun näin lehdessä artikkelin ja ennen-jälkeen kuvia).
Pienet, mutta toistuvat valinnat antavat sinulle pitkässä juoksussa uuden, freshimmän ilmeen.
Kasvohieronta, guasha-hieronta tai kasvojooga auttavat. Katso youtubesta sellainen esimerkki, josta voit omaksua itsellesi iltarutiinin, kun levität kasvovoidetta.
Voit myös tehdä hierontaa kasvoöljyllä esim saunoessa, mutta jos teet pienen rutiinin useammin, se tuo parempia tuloksia.
Panosta yöuniin! Syö paljon lehtivihreää, kasviksia ja hyviä rasvoja. Ehkä jo syötkin hyvin, koska mainitsit että liikut ja nesteytät hyvin.
Mitä ne haittaa? Mullakin on aika näkyvät pari juonnetta ja täytin vasta 22. Ohut kuiva ihotyyppi ja suvussa on rypistytty aikaisin, niin näkyy jo tässä iässä, mutta ei ne mua haittaa. Ihan normaalia yli 20-vuotiailla. Itselläni on myös sen mallinen otsa että ryppyjä tulee siihen helposti vaikkei juuri ilmeilisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta auringossa oleilu. Kun menet ulos, lierihattu tai korkeat suojakertoimet. Aurinko vanhentaa ihoa ennenaikaisesti tehokkaammin kuin mikään muu.
Hyvä esimerkki siitä, että kannattaa miettiä mikä on itselle tärkeää.
Minä valitsen paljon mieluummin auringon ja elämästä nauttimisen, kuin rypyttömän ihon. Mikä itse kullekin on tärkeää.
No mulle auringon välttely on osa sitä nautintoa, kun en nimittäin kauheasti nauti palaneesta ihosta ja huonon tuurin sattuessa ihosyövästä. Rypyttömyys ja nuoremman näköisenä pysyminen on vain kirsikkana kakun päällä.
Täällä on ollut viime aikoina normaalia aggressiivisempia vastauksia heti aloituksen perään. Miksi te jotka heti raivoatte että on pinnallista / tyhmää kysyä jotain, edes ylipäätään viitsitte vastata? Menkää te itse tekemään jotain tärkeämpää.
On totta kuten joku jo sanoikin että preventatiivinen botuliinitoksiini auttaa. Jos päädyt kokeilemaan sitä niin aloita pienellä määrällä. Itse en käytä enää b:a koska sen teho on itselläni niin lyhytaikainen (vaihtelee ihmisen aineenvaihdunnan mukaan).
Kaikista tärkeintä on tästä eteenpäin jatkuva ympäri vuoden spf:n käyttäminen. On hyvä jos käytät talvisin edes jotain spf:n sisältämää kosteusvoidetta tai primeria. (Älä usko tuota huutelijaa joka väitti korkeiden suojien aiheuttavan syöpää. Sitä ei ole todistettu ja syöpää se aurinko aiheuttaa helpommin ja todistetusti)
Jos et jo käytä jotain essence/toner tyyppistä tuotetta niin kannattaa hankkia joku hyvä kosteuttava (halvat myös tosi ok) mitä voit kerrostaa iholle ennen mahdollista seerumia ja kosteusvoidetta.
Mutta pienelläkin pärjäät vielä noin nuorena. Spf kaikkein tärkein.
Tiedän useampia joilla on otsassa syvempiä poimuja joko synnynnäisenä tai viimeistään parikymppisenä pieniä juonteita, joten sinänsä ne ovat normaaleja.
Itselleni kuitenkin tuli pieniä juonteita otsaan vasta 25-vuotiaana, joten en jotenkin osaa tottua niihin kun ne vain putkahtivat yhtäkkiä jostain. Ihoni alkoi niihin aikoihin olla todella kuiva ja vaikka se ongelma korjattiin, juonteet pysyivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopeta auringossa oleilu. Kun menet ulos, lierihattu tai korkeat suojakertoimet. Aurinko vanhentaa ihoa ennenaikaisesti tehokkaammin kuin mikään muu.
Minä valitsen paljon mieluummin auringon ja elämästä nauttimisen, kuin rypyttömän ihon. Mikä itse kullekin on tärkeää.Onneksi en ole koskaan välittänyt auringossa paahtumisesta, siitä kun voi olla pahempiakin seurauksia kuin vain rypyt. Varsinkaan todella vaaleaihoisille ei ole suositeltavaa, ihosyöpäriski on hyvin korkea. Minä en oikeastaan edes rusketu.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ollut viime aikoina normaalia aggressiivisempia vastauksia heti aloituksen perään. Miksi te jotka heti raivoatte että on pinnallista / tyhmää kysyä jotain, edes ylipäätään viitsitte vastata? Menkää te itse tekemään jotain tärkeämpää.
On totta kuten joku jo sanoikin että preventatiivinen botuliinitoksiini auttaa. Jos päädyt kokeilemaan sitä niin aloita pienellä määrällä. Itse en käytä enää b:a koska sen teho on itselläni niin lyhytaikainen (vaihtelee ihmisen aineenvaihdunnan mukaan).
Kaikista tärkeintä on tästä eteenpäin jatkuva ympäri vuoden spf:n käyttäminen. On hyvä jos käytät talvisin edes jotain spf:n sisältämää kosteusvoidetta tai primeria. (Älä usko tuota huutelijaa joka väitti korkeiden suojien aiheuttavan syöpää. Sitä ei ole todistettu ja syöpää se aurinko aiheuttaa helpommin ja todistetusti)
Jos et jo käytä jotain essence/toner tyyppistä tuotetta niin kannattaa hankkia joku hyvä kosteuttava (halvat myös tosi ok) mitä voit kerrostaa iholle ennen mahdollista seerumia ja kosteusvoidetta.
Mutta pienelläkin pärjäät vielä noin nuorena. Spf kaikkein tärkein.
Yritetään tässä luoda vähemmän (botuliini)toksista tulevaisuutta tyttärillemme. Mutta hyvää botox-vinkkien vaihtoa teille, kukin keskittyköön siihen minkä tärkeäksi kokee.
Ei ihonhoitoon tepsi kalliit voiteet sen paremmin kuin perusvoide. Kosmetiikkateollisuus on bluffia. Nauti elämästä äläkä juutu turhaan.
Itselläni on myös joitain pieniä juonteita ja kyllä ne välillä ärsyttää, vaikka itse vanheneminen ei sinänsä ahdista. Omassa elämässä on kyllä myös paljon isompiakin murheita, mutta eipä se poista näiden pienten murehtimista.
En itse kuitenkaan halua ottaa täyteaineita, joten asian kanssa täytyy vain elää. Kyllähän kaikki ryppyvoiteet ym. on aivopesua. Vanheneminen ja rypyt ovat luonnollisia, mutta ihmisille, erityisesti naisille, täytyy saada myytyä kaikkea mahdollista.
Kasvohierontaa, ja välttää rypistelyä, ja pinnistelyä (jossa usein rypistellään kasvoja). Rentoudu, päivittäin. Syö terveellisesti ja riittävästi. Juo nestettä riittävästi. Nuku riittävästi riittävän pimeässä.
Retinoli- tai bakuchiolseerumi voivat auttaa, tai sitten jokin c-vitamiiniseerumi. Näitä voi kyllä hyvin jo parinkympin jälkeen alkaa käyttämään.
Kiinteyttävät laserhoidot, mutta niiden hinta liikkuu tonneissa. Jos kyse on pintajuonteista, siihen tepsii kosteutus. Jos taas syvemmistä juonteista, ei siihen ole halpaa ja hyvää kikkaa. Botox on toinen toimiva vaihtoehto.
Laser hionta.
Botox jähmeyttää, ja vähentää ilmeikkyyttä.
Laser maksaa noin tonnin, mutta samalla voit poistaa myös muita ryppyjä kasvoilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä valitsen paljon mieluummin auringon ja elämästä nauttimisen, kuin rypyttömän ihon. Mikä itse kullekin on tärkeää.No mulle auringon välttely on osa sitä nautintoa, kun en nimittäin kauheasti nauti palaneesta ihosta ja huonon tuurin sattuessa ihosyövästä. Rypyttömyys ja nuoremman näköisenä pysyminen on vain kirsikkana kakun päällä.
Niin, tietysti ihmiset on erilaisia eikä auringossa oleminen ole kaikille niin suuri nautinto kuin toisille, eikä kaikkien iho edes kestä sitä niin hyvin, vaan palaa herkästi.
Minulle se on yksi elämän suurimpia nautintoja ja tekee kokonaisvaltaisesti niin hyvää etenkin mielelleni, että välttelen sitä vain keskipäivän tunteina.
Itselleni rypyttömyys ja ikäistään nuoremmalta näyttäminen ei ole tärkeätä - päinvastoin, vastustan sitä maailmaa jossa rypyt ja ikääntymisen merkit ovat sallittuja vain miehille, ja nuoruuden palvominen kosmetiikkateollisuuden airue.
Otsajuonteet ja oikeastaan muutkin juonteet on niin tavallisia, etten itse ainakaan kiinnitä niihin edes huomiota ellei ole jotenkin todella syvät, suorastaan silmiinpistävät juonteet.