Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kissa saa totaalisen raivarin, voiko se tehdä ihmiselle vahinkoa?

Vierailija
21.05.2022 |

Olen menossa kissavahdiksi ja pelkään kissoja.

Jos kysyt miksi niin ystävälle tuli hätätilanne. Kissan kanssahan ei tarvitse tehdä mitään, kunhan annan ruokaa. Mutta kissa voi kuulemma joskus sähistä vieraille.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ilmoitat sille kaverillesi että pelkäät kissoja ja hankkikoon jonkun muun. Sinne ei tarvita ketään hysteeristä kissapelkoista eläinparkaa kiusaamaan.

Vierailija
22/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se niin että Suomessa ihmisiä tapoaneiden eläinten listalla kissakin on. En tiedä miksi. Oisko joku verenmyrkytys, ainakin itse olen tavannut kissoja jotka hyökkäävät kinttuun kiinni.

Joo kissan sylki on käytännössä myrkyllistä. Vähänkään syvempi purema tarkoittaa yleensä IV-antibiootteja.

Taidat sekoittaa nyt kissan ja varaanin.

https://www.potilaanlaakarilehti.fi/uutiset/kissanpurema-voi-vaatia-sai…

En sekoita. Kirjoitin tarkoituksella käytännössä myrkyllistä. Kissan syljessä on ikäviä bakteereja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko se niin että Suomessa ihmisiä tapoaneiden eläinten listalla kissakin on. En tiedä miksi. Oisko joku verenmyrkytys, ainakin itse olen tavannut kissoja jotka hyökkäävät kinttuun kiinni.

Joo kissan sylki on käytännössä myrkyllistä. Vähänkään syvempi purema tarkoittaa yleensä IV-antibiootteja.

Taidat sekoittaa nyt kissan ja varaanin.

Kyllä saa kissan puremaan antibiootit, varsinkin jos on ulkoileva kissa, joka syö hiiriä, myyriä yms. Jos hampaat on mennyt ihon läpi. Naarmutkin kannattaa putsata huolella ja desinfioida.

Vierailija
24/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen kanssa on helppo tulla toimeen.

Jätät sille ruokaa ja vettä, kissa pysyy omissa oloissaan.

Ei tarvii leikittää tai lenkittää.

Vierailija
25/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jo sanottu, harvinaista tuo on että kissa "sekoaa".

Kyllä ne ikävää jälkeä voi tehdä, vaikkei toki henki ole vaarassa. Tämmöinen uutinen oli Ruotsissa. Kissa hyökkäsi seitsemän pitbull-koiran kimppuun.

https://cdn.images.express.co.uk/img/dynamic/128/590x/attack-701625.jpg

Koira sai raapimisjälkiä, omistajan piti käydä sairaalassa. Kissa ei vahingoittunut.

Vierailija
26/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sellaisia kaheleita kissoja on olemassa, jotka yhtäkkiä hyökkäävät jostain piilosta. Mutta kai kaveri olisi sellaisesta maininnut. Sähinä ei ole paha juttu. Pysyt vaan etäällä. Jos kissa itse lähestyy niin voit antaa haistella. Ja sitten koittaa silittää jos kissa vaikuttaa seuralliselta.

Vierailija
27/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat on kuin naisia. Arvaamattomia.

Vierailija
28/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kaverin kissa saattaa jopa pelätä sinua.

Vierailija
29/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tavallinen kotikissa ei olekaan kovinkaan iso niin sillä on kuitenkin terävät hampaat ja kynnet jotka uppoavat ihmisen ihoon/lihaan todella helposti. Jokainen kissojen kanssa ollut tietää, että kissa saa vahingossakin aikaiseksi verisen ja usein myös hiukan kivuliaan naarmun. Siitä voi päätellä minkälaista jälkeä se voi saada aikaseksi kun se ottaa tosissaan kiinni. Eritoten omaa päätä pitää suojella jos kissa käy jostain syystä kimppuun.

Vierailija
30/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi. Eikä siihen tarvita edes raivaria. Kissoilla on terävät kynnet, joilla ne voivat leikkiessäänkin repiä ihmisen ranteet tai kurkun auki.

Vierailija
31/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tainnut katsoa liikaa Kissakuiskaajaa.

Vierailija
32/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä jos kissa raivostuu, niin siitä on leikki kaukana kokeneemmallakin kissaihmisellä. Hyvä ystävä on joutunut raivostuneen oman käytöshäiriöisen kissansa hyökkäyksen kohteeksi ja ei ole kiva kohtalo, kun kissa hyökkää takaapäin täysillä kiinni takareisiin. Ja senkin jälkeen hyökki kimppuun vaikka miten. Pientä perspektiiviä tuohon saa kun miettii kissaa, joka juoksurallipäissään kiipeää aggressiivisesti kiipeilypuuhun. Ei huvittaisi joutua kiipeilypuuksi vaikka paljon omaankin kokemuksia kissojen kanssa elämisestä ja niiden kanssa painimisesta.

M37

Vierailija
33/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä aika pahoja youtubevideoita joissa kissa käy kiusattuna kiinni eikä päästä irti. Sillon voi heittää huovan, peiton, takin kissan päälle ja ottaa kiinni.

Vierailija
34/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan hännän liike kertoo paljon, tuossa oranssin kissan videossa hyvä esimerkki ärsyyntyneen kissan hännän heilutuksesta.

Pitää osata "lukea" kissaa.

Hei Ap, otat vaan rauhassa, älä usko näihin pelotteluihin, kyl se sujuu ihan hyvin.

Vierailija
35/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kissa ärhentelee niin tuijotat sitä tosi läheltä ja osoitat sormella. Sanot päättäväisellä äänellä että "paha kissa!" niin saat kissan tottelemaan.

Vierailija
36/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo kissan sylki on käytännössä myrkyllistä. Vähänkään syvempi purema tarkoittaa yleensä IV-antibiootteja.[/quot

Ja pahat! Mitään ole. Minua on monet kissat purrert ja raapineet. 3 Koraanin purrut että veri lensi ja kämmennes hampaankolot. Ei mitään myrkyllisiä tai antibiootteja vaadi! Kissat on enimmäkseen taatun peruslaiskoja eli tuskin huomaat edes koko kattia. Nukkua löhöää jossain sohvan katveessa...

Vierailija
37/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennustava textin syöttö ihan perheestä... tyyppi 37

Vierailija
38/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kissat ei kyllä hyökkää kenenkään kimppuun vaikka tulisi ihan vieraita ihmisiä kämppään. Toki niitä arempiakin on, mutta vaikka kaverisi kissa olisi arka, niin ei ne yleensä päälle käy ellet itse kiusaa sitä tai ahdista nurkkaan tai ota väkisin syliin.

Vierailija
39/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt tiedä onko yleistä. Mua on useamman kerran kissa purrut ja raapinut, en ole koskaan käynyt lääkärissä eikä ole tullut oireita.

Vierailija
40/48 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissan totaalisekoaminen on aika harvinaista. Olen kuullut tapauksista ja olen itse joutunut kissan hyökkäyksen kohteeksi. Yleensä on kyseessä sairaasta eläimestä. Se ääni jota raivarit saanut kissa päästää on jotain niin karmeaa, että sähinä on sen rinnalla aivan mitätöntä.