Nyt on minunkin pakko kysyä että mikä hitto osaa pyöräilijöistä vaivaa?!
Kyykistyin alikulkutunnelissa solmimaan kengän nauhaa ,en ollut keskellä tunnelia vaan sivussa. Pyörä pysähtyi viereeni ja nainen alkoi saarnata että oli törmätä minuun.
Kommentit (172)
Jostain syystä pyöräilijät tulevat haastamaan riitaa, kun ajavat takanani ja kävelen kävelytiellä. Eli en olisi kerran saanut kävellä liian lähellä keskiviivaa kävelytien puolelle, sillä sain läksytyksen ja huudot selkäni takana tulevalta pyöräilijältä. Ei ole minulla silmiä selässä ja heidän velvollisuutensa on myös seurata liikennetta. Yleensä ne trikoopyöräilijät ovat niitä pahimpia. En tiedä, miksi juuri sellaiset ovat niin aggressiivisia, varsinkin ne miehet. Kiristävätkö kenties spandexit munaskuisia vai mikä mättää?
Vierailija kirjoitti:
Alikulkutunneli on kyllä huono paikka pysähtä, ne on pimeitä ja jos kääntyy vaikka alamäestä sinne, niin pitää olla todella varovainen ja toivoa ettei kukaan kävele missä sattuu.
Siksipä lapsiakin yleensä neuvotaan hidastamaan ennen tunnelia. Pyörässä on jarrut, käytä niitä jos on epävarmuutta voiko tunnelissa olla joku.
Niin autoilijatkin joutuvat usein hidastamaan mutkissa ja huonoilla näkyvyysalueilla.
Pyörä on ajoneuvo.
Vierailija kirjoitti:
Olet tyhymä tai ajattelematon. Tunneli on kapeikko, näkyvyys rajoittunut valaistuksenkin suhteen. Oikein teki kun neuvoin, toivottavasti upposi kaaliin.
Päätti ihan oikein tukkia sitten sen toisenkin kaistan pysähtymällä voidakseen valittaa?
Vierailija kirjoitti:
On muuten etovia nuo 40+spandexinsinöörit, kuola valuu ja valuu ja tuuli heittää sen vielä vastaantulijan kasvoille, mutta spandexukko ei pysähdy, spandexukko on katujen kingi vauhdinhuumassaan.
Ketju on 50v av-mammasta
Osa pyöräilijöistä on hulluja. Yhtenä aamuna työmatkalla pyöräillessäni vastaantuleva miespyöräilijä videokamera kypärässään melkein ajoi päälleni, aivan tahallaan.
Mulla oli tasaisella ihan hiljainen vauhti ja hän katsoi asiakseen yrittää tyrmätä minut. Eli jotkut pyöräilijät ovat aggressiivisia myös muita pyöräilijöitä kohtaan. Ehkä naissukupuoleni ärsytti tätä teiden kuningasta.
Muutenkin olen huomannut, että jotkut miehet eivät kävellessäänkään väistä yhtään. Kokeilin tätä eilen, kaksi miestä tuli minua vastaan, en väistänyt. Näin vähän tyrmistyneet ilmeet, kun joutuivat väistämään minua. Tarkoitus ei ole jatkossa tahallaan kävellä ketään päin, kunhan tein sellaisen sosiaalisen experimentin.
Vierailija kirjoitti:
Turha puolustella mulkkupyöräilijöitä. Kävelijä solmii kengännauhat, kun on tarpeen. Jos haluatte kävelijän oikeudet, kävelkää!
Maalaisjärki jo sanoo, että ennen tunnelia hidastetaan, kuten muutenkin aina, kun on huono näkyvyys. En itse ainakaan halua ajaa kenenkään päälle.
T. Pyöräilijä
Niin ja voi siellä ajaa toinen pyöräilijäkin! Ketäs sitten syytetään kun puuttuu jalankulkija tilanteesta. Huonoa tunnelia?
Tätä se tiesi kun pyöräilyn suosiota alettiin lisäämään "syytesuojalla". Eli aika kun pyöräilijä teloi itsensä niin syyllinen kaivettiin jostain muualta. Nyt sitten niitetään mitä on kylvetty.
Jossain tunneleissa on auringonpaisteella tosi heikko näkyvyys, jos ei ole valoja päällä tunnelissa. Saa katsoa tosi tarkasti, ettei mahdollisesti osu kehenkään siinä tilanteessa. Kuitenkin, ei kannattaisi sellaisessa paikassa alkaa solmimaan, jos ei ole kunnolla tilaa. Yleensä kevyenliikenteen tunnelit kai on aika ahtaita.
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö kun sama kysyä mikä kaikkia vaivaa. Ajan töihin ja kauppaan pyörällä, välillä teinijätkät heittäytyy mun pyörän eteen ja sitten muka juoksee pois alta. Suomalaisista yhä useampi sietämättömiä. Jättäisi vaan muut rauhaan.
Tuu itse pois sieltä jalkakäytävältä, se ei ole oikea paikka pyöräilijöille!
Onko se polkupyörä mikromunan jatke? Sitten ego-ongelmissa raivotaan liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis siellä sivussahan siellä pyörätkin kulkee ja alikuluissa on usein aika pimeää. Saattaisin itsekin nähdä vasta viime hetkillä ja ehtisin ehkä säikähtää. En ole saarnaajatyyppiä mutta mielessäni varmaan kyllä miettisin että eikö voinut tehdä sitä jossain muualla kuin tunnelissa.
Tämä. Jos tulee fillarilla kirkkaasta auringonpaisteesta hämäärään tunneliin voi vauhdissa olla oikeasti vaikea havaita kumartelevaa kenkien solmijaa.
Kävelijät eivät tajua että hämärässä tunnelissä ei näy. Silmät eivät edes ehdi kunnolla palautua js usein tunneliin alamäki joten vauhtia väkisinkin.
Kukaan jarrupohjassa koko ajan aja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska näiden joidenkin pyöräilijöiden mielestä heillä on aina etuoikeus tehdä ja mennä, muiden velvollisuus heidän mielestään on varoa ja väistää.
Heidän mielestään on ihan ok ajaa vain niin kovaa kuin he itse haluavat. Mitä siitä, vaikka siellä tunnelissa kävelisi yhdistetyllä pyörä- ja kävelytiellä äiti lastenvaunujen kanssa. Totta kai sinne tunneliin pitää saada ajaa pyörällä viittäkymppiä, vaikkei edes näkisi itse, mihin on menossa. Kaikki on aina muiden tienkäyttäjien syytä.
Yksikään kirjoittaja ei ole sanonut, että tunneliin saisi ajaa pyörällä kovaa vauhtia. Fakta kuitenkin on, että tätä tapahtuu. Jäämällä tunneliin tientulpaksi, ap otti turhan riskin siihen, että jonkilainen vaaratilanne voisi mudostua. Tunneliin ei ole syytä jäädä tulpaksi, kengännauhan ehtii sitoa muutaman askeleenkin kuluttua paikassa, jossa näkyvyys on parempi ja tilaa enemmän.
Fakta on, että tunneleissa voi tapahtua kaikenlaista. Se, että pyöräilijä saisi varmuuden ettei kukaan sido kenkiään siellä ei poista niitä satoja muita syitä, miksi sinne voi syntyä tukos tai este. Joten kyllä se on pyöräiljöiden aika oppia miten tunneleihin mennään ja siellä ajetaan. Hidastamalla vauhtia ja varautumalla.
Tunnelit ovat usein myös jäisiä ja niissö kulkee esim. lapsilaumoja, joten siksikin hidastaminen fiksua. Joku on voinut liukastuakin sinne.
Lisäksi ne voivat olla aivan täynnä vettä jolloin kävelijä voi joutua kulkemaan yllättävästä kohdasta. Esim. meilläpäin tunneillessa usein niin paljon vettä ettei pysty kuin toiselta laidalta kulkemaan ellei halua kahlata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha puolustella mulkkupyöräilijöitä. Kävelijä solmii kengännauhat, kun on tarpeen. Jos haluatte kävelijän oikeudet, kävelkää!
Maalaisjärki jo sanoo, että ennen tunnelia hidastetaan, kuten muutenkin aina, kun on huono näkyvyys. En itse ainakaan halua ajaa kenenkään päälle.
T. Pyöräilijä
Vatun spandex-pelle, toivottavasti sä jäät kakkoseksi autolle.
HOMO"!
???
Kai tää on samantyyppinen juttu kuin koiranomistajat, jotka ei kerää jätöksiä. Pilaavat kaikkien koiranomistajien maineen.
aP ON VAARAKSI ITSELLEEN JA MUILLE ;-(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis siellä sivussahan siellä pyörätkin kulkee ja alikuluissa on usein aika pimeää. Saattaisin itsekin nähdä vasta viime hetkillä ja ehtisin ehkä säikähtää. En ole saarnaajatyyppiä mutta mielessäni varmaan kyllä miettisin että eikö voinut tehdä sitä jossain muualla kuin tunnelissa.
Tämä. Jos tulee fillarilla kirkkaasta auringonpaisteesta hämäärään tunneliin voi vauhdissa olla oikeasti vaikea havaita kumartelevaa kenkien solmijaa.
Kävelijät eivät tajua että hämärässä tunnelissä ei näy. Silmät eivät edes ehdi kunnolla palautua js usein tunneliin alamäki joten vauhtia väkisinkin.
Jätä pyörä kotiin, jos on liian vaikeaa. Luulet, ettei muutkaan meistä käytä jarrua. Kyllä käyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luehan spandex sitä tieliikennelakia ennen kuin lähdet seuraavan kerran runkkaamaan tien päälle niissä sukkahousuissasi. Mikä tahansa ajoneuvo on kyettävä hallitsemaan kaikissa tilanteissa ja saatava pysäytettyä tien näkyvällä osalla ennalta arvattavissa tilanteissa. Koska kevyen liikenteen tunnelissa on täysin arvattavaa, että siellä voi olla kulkijoita, sinne pitää ajaa vaikka kävelyvauhtia, jos ei näe. Esimerkiksi siinä tilanteessa, jossa kirkas auringonpaiste sokaisee tunneliin ajettaessa. Tämä tuntuu jostain syystä olevan pyöräilijöille täysin käsittämätön ajatus, että jossain tilanteessa jossa ei ole näkyvyyttä pitää hidastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinunkaltaisten paskojen pitäisi kävellä. Jos ei näe, niin sitten käytetätään sitä jarrua tai mennään vaikka julkisilla. Hemmetti mikä kusiperse.
oOT AIKAS NUIJA, mUUTAMAN ASKELEEN VOI OTTAA ULOS VAIKKA ÄITEEN SOLMIMA KENGÄNNAUHA AUKI ;-)
Näiden ketjujen takia mä nautin tänäkin kesänä kun saan lukea mopojonnejen kuolemista.
Lentäkää kauas ja kuoltaa vereenne tukehtuen.
T. Pyöräilijä