Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naurattaa kyllä nyt, kun asun maalämmöllä lämpiävässä omakotitalossa ja moni muu tuskailee lämmityslaskujen kanssa

Vierailija
21.05.2022 |

Perheemme oli kaukoviisas. Miksi sinun ei ollut? Toki olemme vaimo ja minä DI-tutkinnon suorittaneita, jolloin osaamme laskea. Naurattaa kyllä nyt meitä kaikkia, kun tupa lämpiää miltei kustannuksitta. Raha, hyvinvointi ja onni tuppaa lähestymään korkeampaa älykkyyttä. Siitä perheemme on elävä todiste: olemme tehneet oikeita ratkaisuja ja nyt kun ne kantavat satoa, voimme keskittyä hedelmien nautiskeluun.

Mitäs teillä?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naura sinä vain. Sota tulossa Suomeenkin, idiootti.

Vierailija
42/47 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lämpiää puilla kaikki, vedetkin. Putket on myös sellaisia, että vesi kiertää myös ilman kiertopumppuja, jos siis sähköt katkeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22, taisi olla vaan rahastusta.... Meillä kaksi maalämpökaivoa kumpikin noin 100m ja poraus maksoi reilu 2000

Niin, mutta minä puhuinkin maaporauksesta, joka tehdään ennenkuin saavutetaan kallio. En itse kaivon syvyydestä.

Se maaporaus maksaa.

Vierailija
44/47 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan nyt provoon, mutta asunto-ilmoituksia lukiessa tuntuu, että kaikissa ok-taloissa on sähkö- tai öljylämmitys, joka voi jatkossa tietää tähtitieteellisiä lämmityskuluja. Ei oikein rohkaise asuntokaupoille.

1. Niin on sillä lämpöpumputkin toimivat sähköllä.

2. Kaukolämpö on aivan yhtä p*ska. Hinta tulee nousemaan.

3. Kaasu vasta onkin p*ska

4. Puulämmitys ei monella ole realistista ja senkin vihreät ovat kieltämässä

Mistä olet saanut päähäsi, että puulämmitys ollaan kieltämässä?

EU just määritti että puu kuuluu öljyn kanssa samaan fossiilisten luokkaan. Kielto tulossa ja himoverot.

Vierailija
45/47 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalämpö toimii sähköllä.

Vierailija
46/47 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit kaukoviisas. Onnitteluni.

Vierailija
47/47 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on myös maalämpö ja toivon heidän eläköitymisensä puitteissa, ettei hirveästi asuminen kallistuisi. Äiti on ihan perinteinen duunari ilman mitään suurempaa koulutustaustaa ja elää alhaisella eläkkeellä, mutta arkiviisaana hän on kuitenkin opettanut minut kunnioittamaan muita ihmisiä.

Jotenkin ikävää lukea, kuinka ihmiset tutkintoonsa vedoten lällättelevät muille ihmisille. Edes muiden ihmisten kunnioitusta ei pitkät opinnot ole tuoneet. Heille, keiden palkka tulee siitä, että sinulle kuljetetaan ruokaa kauppoihin ja työ-sekä kouluruokalassa joku valmistaa sitä sinulle ja lapsillesi.

Toki onneksi tällaiset arvot tulee yhteiskuntaluokasta huolimatta perheestä ja kasvatuksesta.