Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annika Saarikko varoittaa lämmön ja leivän loppumisesta

Vierailija
21.05.2022 |

Valtiovarainministeri kehottaa kansalaisia varautumaan viimeistään nyt siihen, että lompsassa on lyöntiä elinkustannusten kallistumisen jatkuessa. Huhtikuussa inflaatio kipusi jo 5,7 prosenttiin.

En voi luvata, että asumiskustannukset, korkokehitys, ruuan ja energian hinta ovat menossa parempaan suuntaan. Jokaisen kansalaisen tehtävä on varmistaa oman arjen mitoitus niin, että perusasiat maksavat nyt enemmän ja tekevät isomman loven lompakkoon.

Minulla ei ole näköpiirissä luvata sen loppua nyt. Se tarkoittaa sopeutumista. Suomi sopeutuu uuteen ja jokaisen kansalaisen on sopeuduttava uuteen.

Kallistuneet hinnat ovat aito ongelma pienituloisille, mutta vielä suurempi ongelma on se, jos leipä ja lämpö loppuisivat.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008827836.html

Leipämellakat tulossa

Kommentit (268)

Vierailija
121/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eu tukiin ja afrikkaan varmaan piisaa silti valuuttaa?

Tottakai, eihän me voida vain itseämme ajatella. Se on nääs itsekästä! 

PS: Täällä riittää lämpöä ja läheisyyttä jos joku nuori nainen kaipaa sitä. ;) 

Vierailija
122/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi verotusta ei kevennetä reilusti kun hinnat nousevat? Nyt yhteiskunnan pitäisi pitää huolta omista ja verotusta pitäisi keventää reilusti.

Mä olen huomannut tämän hintojen nousun jo koska tilini on nyt jo lähes tyhjillään ja palkka tulee vasta tämän kuun vika päivä, ennen mulla jäi kuukaudessa jopa hiukan säästöön rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta sensuuri iskee kun totta puhutaan.

Vierailija
124/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi verotusta ei kevennetä reilusti kun hinnat nousevat? Nyt yhteiskunnan pitäisi pitää huolta omista ja verotusta pitäisi keventää reilusti.

Mä olen huomannut tämän hintojen nousun jo koska tilini on nyt jo lähes tyhjillään ja palkka tulee vasta tämän kuun vika päivä, ennen mulla jäi kuukaudessa jopa hiukan säästöön rahaa.

Jos verotusta kevennetään, se koskee kakkia miljoonatuloisiakin ja Kelan luukulta loppuu raha. Siellä luukulla piipahtavia on aina vaan enemmän. Nythän ei edes kannata mennä töihin, kun tukien keräämisellä pärjää paremmin.  Harmittaa,  kävin töissä yli 50-vuotta ja nyt tuntuu ettei työeläkkeellä pärjää.

Vierailija
125/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta sensuuri iskee kun totta puhutaan.

Ihmeen kauan tätä on saanut seurata, ovatko jo sunnuntailevolla.

Toisaalta tämä kaikki on niin totta kuin olla voi, jokainen  tämän tietää.

Vierailija
126/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku ministeri esittäisi tuollaista Italiassa, Espanjassa, Kreikassa tai Ranskassa, hän olisi entinen ministeri, ja kansa olisi kadulla.

Meillä aletaan heti nöyränä kiristämään vyötä ja kasvatetaan uhrimieltä samalla kun uusia etelän tukipaketteja punotaan täyttä höyryä.

Maailman tyhmin kansa.

Vierailija
127/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mokkapaloja vai pakka m**oja?

Vierailija
128/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, mutta mistään elinkustannuksia suoraan ja väillisesti nostavista ilmastohumppaan liittyvistä päätöksistä ei tingitä. Muutakuin turpeen keräämisestä kun se sopii kepulle paremmin kuin hyvin.

Vierailija
129/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppo syyttää venäjää, vaikka tässä tilanteessa voidi meidän hallitus tehdä jitain helpottaakseen OMIEN kansalsisten oloja.

Bensaveton alennus esim. Siinä samassa voisi nostaa alkoholi- ja tupakkaveroa, niin ruoan hintaa voisi laskea.

Voisin hyvin kuvitella, että työssäkäyvät saisivat jotain alennusta esim. juuri bensaverossa. Kannustaisi se vähäkin.

Vierailija
130/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helppo syyttää venäjää, vaikka tässä tilanteessa voidi meidän hallitus tehdä jitain helpottaakseen OMIEN kansalsisten oloja.

Bensaveton alennus esim. Siinä samassa voisi nostaa alkoholi- ja tupakkaveroa, niin ruoan hintaa voisi laskea.

Voisin hyvin kuvitella, että työssäkäyvät saisivat jotain alennusta esim. juuri bensaverossa. Kannustaisi se vähäkin.

Vaatikaa työssäkäyvät, eihän tästä tule mitään jos ihmiset joutuvat jättämään työnsä kun ei ole varaa autoon, jolla mennä töihin. Itse eläkkeellä en autoa toki tarvitse.

Ei kaikilla ole varaa ostaa Teslaa. Hallitus huseeraa niinkuin tämä maa olisi tosiaan kympin maa,  kaikki on  ajettu alas. Suomi on tällä menolla vuoden kuluttua kehitysmaan tasolla. Mitä mitä tämä tekee meidän lapsille ja nuorisolle, vanhuksista puhumattakaan. No vanhusten tilanne ratkeaa oitis, kun otetaan eutanasia läki käyttöön.

Vierailija
131/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI hätää kyllä ministerit ja kansanedustajat tulevat saamaan vähintään 25% palkankorotukset heti kun ne ensi kevään eduskuntavaalit on pidetty.

Vierailija
132/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim työttömillä ja matalapalkka duunareilla ei ole kohta varaa senkään vertaa mihinkään elämän "perusasioihin"? En ihmettelisi, jos itse*ur.ha tilastot nousisivat.

Sitähän Annika juuri haluaa.

Vierailija
133/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska valtio tykkää kun inflaatio jyllää. Inflaation noustessa valtion lisätulot kasvavat samalla.

Vierailija
134/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI hätää kyllä ministerit ja kansanedustajat tulevat saamaan vähintään 25% palkankorotukset heti kun ne ensi kevään eduskuntavaalit on pidetty.

Pelkästään Annikan kokousviineireihin menee omaisuus. Miten muka noin kiireisessä työssä ehtii syödä itsensä tohon kuntoon? Tohon kyllä tarvitaan koko päiväistä mussutusta.

Vierailija
135/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista matalapalkkatöistä ei saa edes kymppiä tunnilta, palkat eivät nouse. Vaikka tekisi täydet tunnit, kuukausipalkka olisi alle 1600e. Tähän sitten kallistuvat hinnat ja tadaa, mitään ei jää käteen paitsi köyhyys.

Kuka jaksaa tällaista elämää pitkään? Hinnat kallistuvat huimasti, palkat pysyvät samana eli surkeina.

Vierailija
136/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keinoja:

- Bensavero 0 %, ja kas meillä, on kohtuuhintaista polttoainetta

- Ruuan alv pois, nyt 14 %

Jo näillä kahdella keinolla päästään pitkälle. Ja tietysti vihreiden kaavailemille sekoilumenoille täysi stoppi.

Vierailija
137/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos verotusta kevennetään, se koskee kakkia miljoonatuloisiakin ja Kelan luukulta loppuu raha. Siellä luukulla piipahtavia on aina vaan enemmän. Nythän ei edes kannata mennä töihin, kun tukien keräämisellä pärjää paremmin.  Harmittaa,  kävin töissä yli 50-vuotta ja nyt tuntuu ettei työeläkkeellä pärjää.

Ihmekös että käy kun ei palkka riitä elämiseen ilman tukia.

Vierailija
138/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden puoluekokous meneillään juuri nyt Joensuussa ja Vihreiden puheenjohtajan sijaisena toiminut Iiris Suomela pistää töpinäksi. Hän kertoo, että hintojen raju nousu osuu kovaa erityisesti pienituloisiin ihmisiä on sen takia tuettava.

Hän esittää mm. maalla asuville pienituloisille suoraa rahallista tukea eli “energiarahaa”, sekä pienimpien tulojen verotuksen keventämistä ja ylimääräisen indeksikorotuksen lisäämistä sosiaaliturvaan.

https://yle.fi/uutiset/3-12456031

Idiootit. Aina uusia byrokratiatukihimmeleitä samoille tyypeille.

Laskekaa nyt sitä energiaverotusta!

Asun maalla, enkä halua mitään 44 euron säälirahaa. Polttoainevero nollaan, ja nollaveron energiaa ihan kaikille tasapuolisesti. 

Vierailija
139/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Idiootti-persut eivät tajua, ettei bensaveron alennus tule laskemaan bensan hintaa. Markkinat sen määräävät: hinta pysyy ennallaan ja valtion rahoituksesta häviää miljardi. Parempi tukea pienituloisia joiden on pakko käyttää autoa työmatkallaan, kuten hallitus nimenomaan tekeekin.

Haloo pölhö. Nyt ovat keskituloisetkin k-sessa, mistäs sitten pienituloiset saa tukensa, kun keskiluokka kaatuu samaan kastiin?

Vierailija
140/268 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika Saarikko ja nämä kaikki korkeaa palkkaa nauttivat voisivat kokeilla elää alle 1000/kk.

Jos alkuun edes 10 vuotta, kun jotkut joutuu elämään koko elämän köyhyysrajan alapuolella.

Milloin tämä valtio oikein taantui banaanitasolle?

Luulin todella, että sivistys kulkee eteen eikä taaksepäin. Olin väärässä.

Orjatyösuomi 2022