Odotettavissa ei ole helteitä
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava uutinen! Viime kesä oli silkkaa kärsimystä. Voin todella huonosti hellepäivinä.
Voi kyynel. Turvonnut tantta voi huonosti.
57-kiloinen "tantta" voi myös huonosti helteellä.
Ei kyllä viime kesänä ollut nitenkään lämmin. En käynyt kertaakaan ees uimarannalla, toisin kuin sitä edellisenä kesänä. Tänä kesänä onneks kk Etelä-Euroopassa.
Hyvä uutinen, kuka nyt hellettä kaipaa.
2018 toukokuussa alkoi pirulliset helteet. Olin häissä ja heinäkuussa oli silloin kesän kuumin päivä. Sinne meni kampaus, meikit ja juhlakolttu liimautui ihoon.
Silloin alkoi myös masennus, joka jatkuu edelleen. Istuin sohvalla märkä pyyhe hartioilla tuulettimen vieressä enkä poistunut kotoani.
Vierailija kirjoitti:
Viljasato käy heikoksi hellekesinä. Mitäpä sitä oikeastaan leipää tarviikaan - kunhan saa kekkuloida perseshortseissa.
Kuule ei sillä helteiden toivomisella ole mitään vaikutusta tuleeko niitä vai ei..... Ei ole itsekästä tykätä jostain säätilasta mihin meillä ei ole kontrollia, siitä kun ei voi äänestää halutaanko tänä kesänä helteet ja perseshortsit :D
Vierailija kirjoitti:
2018 toukokuussa alkoi pirulliset helteet. Olin häissä ja heinäkuussa oli silloin kesän kuumin päivä. Sinne meni kampaus, meikit ja juhlakolttu liimautui ihoon.
Silloin alkoi myös masennus, joka jatkuu edelleen. Istuin sohvalla märkä pyyhe hartioilla tuulettimen vieressä enkä poistunut kotoani.
Syytät sun masennuksesta toukokuun 2018 helteitä? Nyt valoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loistava uutinen! Viime kesä oli silkkaa kärsimystä. Voin todella huonosti hellepäivinä.
Voi kyynel. Turvonnut tantta voi huonosti.
Ja moni ei turvonnut. Kato kun helle tekee pahaa muillekin kuten sairaille yms. Minäkään en kestä eikä lapseni vaikkei olla turvonneita.
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä uutinen!
Oikeasti pitkään aikaan eka hyvä uutinen (siis näissä asioissa joihin itse ei voi vaikuttaa yhtään mitään).
Ja vielä parempi toteutuessaan.
Lasitetulla parvekkeella oli eilen +38°C ja sisällä +27°C (yöllä +24°C) – riittää itselle ihan simuloimaan helteitä 😅
Kesä 2019 oli pirun kylmä. Oltiin heinäkuussa mökillä ja oli 13-16 astetta. Jee jee oli kyllä tosi kivaa tuulipuvussa oleskella ja silti oli kylmä. Uidakaan ei pystynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko samaa mieltä kun porukka valittaa masentuvansa pimeästä ja loskaisesta syksystä tai helteettömästä kesästä..?
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä viime kesänä ollut nitenkään lämmin. En käynyt kertaakaan ees uimarannalla, toisin kuin sitä edellisenä kesänä. Tänä kesänä onneks kk Etelä-Euroopassa.
Missä olet ollut kesän? Täällä oli ennätyshelteet koko kesän. Sitten heinäkuussa tuli yhtäkkiä koko alkukesän kaikki vesi kerralla, yhtenä päivänä, ja kananmunan kokoisia rakeita.
On tosi hienoa. En itse kuitenkaan ole ollut huolissani kesäkuusta, vaan heinä- ja elokuusta jotka ovat olleet Suomessa ne kuumat kuukaudet.
Olisi kiva, jos edes tänä vuonna pitkiltä hellejaksoilta vältyttäisiin. Viime vuosien perusteella pelkään ettei vältytä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Viime kesä oli kyllä persiistä. Liian kuuma ja sitä kesti kaksi kuukautta. Sadot epäonnistui kuivuuden takia. Vanhuksia kuoli ja oli monenlaista vaikeutta. Jos nyt olisi normaali kesä. Lämpö parinkympin hujakoilla ja välillä vettä sataa. Mutta oli millainen kesä tahansa niin vietän sen vapaaherrana. Eläkkeellä kun olen. Koko kesä vapaana edessä
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Tänä kesänä ei pysty pitämään shortseja, t paitoja tai mekkoja kun on niin kylmä kesä :(
Turussa on parina päivänä jo tarjennut oikein hyvin t-paidassa, ja nyt on vasta toukokuu.
Ihanaa. Tänä kesänä saan vihdoin tehtyä asioita mitä piti jo viime kesänä, mutta oli liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon lämpöä oikein pitää olla, että tarkenet mennä uimarannalle? Viime kesänähän oli vaikka kuinka paljon yli 30 asteen lämpötilojakin.
Vierailija kirjoitti:
Kesä 2019 oli pirun kylmä. Oltiin heinäkuussa mökillä ja oli 13-16 astetta. Jee jee oli kyllä tosi kivaa tuulipuvussa oleskella ja silti oli kylmä. Uidakaan ei pystynyt.
No voi kyynel. Suomessa nyt ei ikinä vaan pidä tehdä suunnitelmia ainoastaan sitä silmällä pitäen, että on lämmintä vähintään se +25 astetta koko loman ajan. Jos tahtoo maata vaan biksuissa ja korkeintaan käydä uimassa niin sitten pitää matkustaa välimerelle tai kauemmas. Siellä jatkuvat helteet on normikesä.
Nykyään on ihan vinksahtanut asenne monella _etenkin nuorella_ että Suomessa kuuluisi olla kesäkelien kuin jossain Thaimaassa ja kesä on ihan huono ja pilalla jos ei ole +30 astetta ainakin viikkoa kahta. Ja tämä valitus alkaa jo yleensä huhtikuulla että koska lämpenee ja miksi ei lämpene ja onko milloin helle. Siitä se sitten yltyy vaan kesän lähestyessä/jatkuessa jopa uutisankkurienkin mankumisella helteen perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse valoja, koska on valoisaa. Kyllä minulle tuli tuon hellekesän jälkeen masennus, kun kärsin siitä kuumuudesta niin paljon. Jämähdin sohvan pohjalle ja siihen tilaan oli sitten helppo jäädä. En syytä, mutta uskoisin sen edesauttaneen. Nykyäänkään en halua olla paljon ihmisten ilmoilla.
Tuona vuonna oli tosi lämpimiä kelejä jo toukokuussakin. Kesäkuussa kylmeni hetkellisesti.