Ennen 1970 syntyneillä on suoja apinarokkoa vastaan!
Kuulitko tuohon joukkoon?
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Jestas olen vanha.
Samoin! Biologinen kello käy kaikilla ihmisillä!
Isorokkorokotus? Minäkin olen sen saanut ihan pienenä 1970-luvun alussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Niin, ap, mistä tuon tiedon nappasit?
Apinarokko on sukua isorokolle. Rokotus isorokkoa vastaan antaa 85% suojan. 60-luvulla syntyneet on rokotettu isorokkoa vastaan. Rokote poistui yleisestä rokotusohjelmasta 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Iltasanomie sivuilta THL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde?
Apinarokko on sukua isorokolle. Rokotus isorokkoa vastaan antaa 85% suojan. 60-luvulla syntyneet on rokotettu isorokkoa vastaan. Rokote poistui yleisestä rokotusohjelmasta 80-luvulla.
Aivan oikein! Ap
Ohessa linkki :
Harvinaista apinarokkoa havaittu nyt myös Ruotsissa – onko Suomessa syytä huoleen?
Ennen vuotta 1970 syntyneistä suomalaisista enemmistöllä on suoja apinarokkoa vastaan.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008832335.html
- ei Ap-
Vierailija kirjoitti:
Älä Ap missään tapauksessa vaan laita linkkiä lähteeseen!
Ei hän laittanutkaan.
Lainaus IS tänään:
"Suomessa käytännössä kaikki ennen 70-lukua syntyneet ja osa 70-luvulla syntyneistä on rokotettu isorokkoa vastaan. Vapalahden mukaan rokote suojaa kohtuullisesti myös apinarokolta. Isorokkoon liittyen on ollut myös kohtuullisesti lääkekehitystä.
Isorokkorokotukset lopetettiin Suomessa vuonna 1980. THL:n mukaan rokotetta on kuitenkin varastoituna myös Suomessa. Vapalahden mielestä perinteisen rokotteen sivuvaikutukset voivat olla haitallisia riskiryhmiin kuuluville."
Vierailija kirjoitti:
Älä Ap missään tapauksessa vaan laita linkkiä lähteeseen!
Viestin kirjoittamiseen kuluvan ajan puitteissa olisit löytänyt hakukonetta käyttämällä itsekin lähteen.
Kuulun. Jestas olen vanha.