Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Ei kannata myöskään kertoa jos on auto koska silloin joutuu kuskiksi tai jos on rahaa niin joutuu lainaamaan jne. Kaikki haluavat vain hyötyä muista ihmisistä.
Äläkä ikinä kerro jos sinulla on lomahuoneisto jossain hiihtokeskuksessa. Et pääse koskaan itse käyttämään sitä koska lokit tunkevat ovista ja ikkunoista sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yleensä mökkivieraat tuovat jotain mukanaan. Eivät ole lokkeja.
Kyllä emännälle kahvipaketti, isännälle kossupullo ja lenkkimakkara riittävät viikon ylöspitoon.
Ei kuule noilla pärjää. Ainakin 4 pulloa viinaa, 4 laatikkoa olutta ja 10 pakettia makkaraa niin sitten riittää aluksi. Voihan sitten hankkia lisää jos loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole kiva kun mökillä käy vieraita? Voidaan grillata ja saunoa yhdessä. Käydä kalassa ja marjastamassa.
Kivaa yhdessäoloa.
Juu ,kiva jos ovat touhukkaita iloisia ihmisiä , petaavat omilla lakanoillaan makuupaikat , tuovat oikeata ruokaa ja juomaa riittävästi jne. Mehän tarjoamme puitteet vieraille. Fifti/fifti
Vierailija kirjoitti:
Eikös ole kiva kun mökillä käy vieraita? Voidaan grillata ja saunoa yhdessä. Käydä kalassa ja marjastamassa.
Kivaa yhdessäoloa.
😬
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä emännälle kahvipaketti, isännälle kossupullo ja lenkkimakkara riittävät viikon ylöspitoon.Ei kuule noilla pärjää. Ainakin 4 pulloa viinaa, 4 laatikkoa olutta ja 10 pakettia makkaraa niin sitten riittää aluksi. Voihan sitten hankkia lisää jos loppuu.
Lokkiko muka ostaisi noita määriä?
Vielä palaan tuohon haukkujaani. Hän keksii itse kaikkea ja pitää sitä totena, että muka odotin, että tuovat minullekin syötävää ja että tarjosin pelkkää kahvia. Voi ple. Mitä useamman kerran luen tuon ihmisen tekstiä, sitä isommaksi kasvaa sarvi päässäni, kun joku näkee vaivaa keksiä omiaan ja vetää sen perusteella johtopäätöksiä. Minä näin todella vaivaa näiden vieraiden eteen, eikä se ilmaistakaan ollut, bensakulut, puut, kahvit ja syötävät. Plus tekemäni tuntien työ. No sehän ei tietysti ole tuollaisen tollon mielestä mitään, vaan lankeaa kuin manulle illallinen vieraille. Uskon, että tuolla ihmisellä ei ole mitään omaa, vaan elää Kelan tuilla jossakin vuokrakaksiossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökkilokit voi aina laittaa töihin. Huussin tyhjennys on aina hyvä homma lokille.
Mee töihin (!)huutelija ei siis pääse maneeristaan lomallakaan, aina kärttynen! Teettää mielellään ilmaista työtä muilla. Ihme vankileirejä nuo kesämökit, sitten palataan naama happamana töihin.
Miksi mennä kyläilemään sellaisen ihmisen luokse, joka ei kaipaa lokkeja?
Vierailija kirjoitti:
Kivaa yhdessäoloa.
Parhaimmat vieraat käyvät kutsuttuna päiväseltään ja yöpyvät sitten jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä emännälle kahvipaketti, isännälle kossupullo ja lenkkimakkara riittävät viikon ylöspitoon.Ei kuule noilla pärjää. Ainakin 4 pulloa viinaa, 4 laatikkoa olutta ja 10 pakettia makkaraa niin sitten riittää aluksi. Voihan sitten hankkia lisää jos loppuu.
Lokkiko muka ostaisi noita määriä?
Lokki tuo tuliaisiksi olutsalkun, jonka juo itse ja makkarapaketin, jonka syö itse itse ja josjotakin jää, hän ottaa sen lähtiessään mukaansa.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata myöskään kertoa jos on auto koska silloin joutuu kuskiksi tai jos on rahaa niin joutuu lainaamaan jne. Kaikki haluavat vain hyötyä muista ihmisistä.
Jos kuljet autolla töihin tai harrastuksiin, kai sen auton nyt jokainen näkee muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Äläkä ikinä kerro jos sinulla on lomahuoneisto jossain hiihtokeskuksessa. Et pääse koskaan itse käyttämään sitä koska lokit tunkevat ovista ja ikkunoista sisään.
Lokit pöllii huoneiston avaimen? Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lokit pöllii huoneiston avaimen? Miten se on mahdollista?
Jos et ole huoneistossa niin yrittävät kerjätä avainta itselleen. Koska eihän se huoneisto kulu et ole paikalla niin voidaan mennä sinne jne.
Jos olet paikalla niin silloinhan lokit soittavat 100m päästä että täällä ollaan ja tultiin vierailemaan. Eivätkä lähde viikkoon.
Lokkeihin ei mitkään normaalit käytössäännöt päde.
Meillä on puomi tiellä muutaman kilometrin päässä. Ei tule kutsumattomat lokit paikalle.
Meillä on aidattu tontti. Portin taakse jäävät. Turha luullakaan, että otamme riemusta reveten kutsumattomia sukulaisia ja tuttuja täysihoitoon.
Yksi sitkeä sukulainen jo ehti sanomaan, että voi tulla käymään. Sanoin, että ei voi. Kerroin lähimmän majoitusyrityksen, ja sanoin, että mene sinne.
Hän ei voi ymmärtää, miksi hänen seuraansa ei haluta. Ei vaan kiinnosta tyypin seura. Mikä minä olen ruokkimaan ja majoittamaan sukulaista puolisoineen.
Vierailija kirjoitti:
Tai asuntoauto tai -vaunu.
Tosin minä en lainaa kenellekään vaikka kysyjiä ollut.
Vierailija kirjoitti:
Mä erehdyin mainitsemaan (kun kysyttiin), että mun mies on laivalla töissä. Se oli virhe. Jopas alkoi tulla pyyntöjä mitä hänen pitäisi sieltä tuoda, ja tietenkin jollain ihmehinnalla, osa jopa ilmaiseksikin oletti saavansa. Oli karkkia, suklaata ja tupakkaa, ja entäs se vapaalippujen ruinaus, se oli ihan huippua.
En voinut muuta kuin pyytää ottamaan yhteyttä mieheeni, koska minä en välitä mitään. Siihen onneksi loppui. Mutta toinen juttu oli se, kun kaikki luulevat, että heillä palkat ovat jotain ruhtinaallista, joten "kyllähän sulla nyt on tarjota, lainata" jne...loputtomiin. Ja nämä eivät siis olleet mitään hyviä ystäviä, vaan naapureita ja työkavereita jokunen.
Ja ei tarvita kuin iso farmariauto pihassa, niin kuskin hommia saisi tehdä omalla kustannuksella vaikka joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä erehdyin mainitsemaan (kun kysyttiin), että mun mies on laivalla töissä. Se oli virhe. Jopas alkoi tulla pyyntöjä mitä hänen pitäisi sieltä tuoda, ja tietenkin jollain ihmehinnalla, osa jopa ilmaiseksikin oletti saavansa. Oli karkkia, suklaata ja tupakkaa, ja entäs se vapaalippujen ruinaus, se oli ihan huippua.
En voinut muuta kuin pyytää ottamaan yhteyttä mieheeni, koska minä en välitä mitään. Siihen onneksi loppui. Mutta toinen juttu oli se, kun kaikki luulevat, että heillä palkat ovat jotain ruhtinaallista, joten "kyllähän sulla nyt on tarjota, lainata" jne...loputtomiin. Ja nämä eivät siis olleet mitään hyviä ystäviä, vaan naapureita ja työkavereita jokunen.
Pakettiauto on vielä pahempi lokkihoukutin.
Paku on pahin, ja senpä takia "ei tarvita edes kuin se onneton farkku", niin "pääset" jopa sillä kuskaamaan, ilmaiseksi tietenkin... :D
Olit kiltti että tarjosit jotain.
Mutta mitä tästä opimme? Älä ikinä kerro kenellekään että sinulla on mökki