Kesämökille ujuttautujat
Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?
Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!
Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.
Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.
Kommentit (2108)
Vierailija kirjoitti:
Minun on todella vaikea ymmärtää, että jotkut ihmiset ylipäätään jaksavat viettää aikaansa jollakin alkeellisella mökillä. Voisin ehkä päiväseltään käväistä semmoisessa, jos olisi pakko. Yöksi en jäisi vaikka aseella uhattaisiin! Saati sitten, että lähtisin palloilemaan jonkun puolitutun reviirille... ?!
Halpa loma
Semmoisia varten tein työvuorolistan, laadin kaupassakäyntivuorot, lukitsin saunan, upotin veneen, latasin haulikon ja miinoitin uimapaikan.
Vierailija kirjoitti:
Semmoisia varten tein työvuorolistan, laadin kaupassakäyntivuorot, lukitsin saunan, upotin veneen, latasin haulikon ja miinoitin uimapaikan.
Mistä sait miinoja? Ottawan sopimusta ei ole vielä virallisesti peruttu.
Jos haluaa omaa rauhaa, kannattaa hommata saarimökki. Sinne ei ihmislokit niin helposti liihottele.
Vierailija kirjoitti:
Onnistuin torpedoimaan pari mökille kutsua valehtelemalla, että olen sairaana. Ei huvita olla piikana isäntäväelle. Skumppa jäähtymässä, sauna lämpiämään ja hyvä leffa. Jaksamista sinne pöpelikköihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat tavarat, juomat ja ruoat mukaan ja lähtöpäivänä loppusiivous. Ei vastaväitteitä.
Mitäs teet kun lokkipesueella ei ole mitään mukana?
Sanon että lähdettekö hyvällä vai poliisin saattamana? Mökillä ja mökkitontilla on Suomessa samat yksityisyyden suojat ja lakipykälät kuin pihatontilla ja asunnon sisällä.
Onkohan tämä oikeasti totta, että ihmiset tunkeutuisivat toisten mökeille kutsumatta ja ilman ruokia? En tiedä ketään, kenelle olisi käynyt näin. En myöskään tunne ketään, joka tekisi näin. Eiköhän tämä ole näitä legendoja, joita kerrotaan vuodesta toiseen. Tylsä legenda, jonka voisi jo lopettaa. Ihmisillä alkaa olla useampiakin perintömökkejä, niin, ettei niissä ole mitään hohtoa enää, eikä ainakaan tarvetta kuvitella toisten kadehtivan mökkielämän viettäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat tavarat, juomat ja ruoat mukaan ja lähtöpäivänä loppusiivous. Ei vastaväitteitä.
Mitäs teet kun lokkipesueella ei ole mitään mukana?
Sanon että lähdettekö hyvällä vai poliisin saattamana? Mökillä ja mökkitontilla on Suomessa samat yksityisyyden suojat ja lakipykälät kuin pihatontilla ja asunnon sisällä.
Siis ihan oikeasti? Kuinka monen mökille oikeasti tunkeutuu niin vastenmielisiä tuttavia, että niitä täytyy oikein poliisivoimin poistaa paikalta? Ja niin, että nämä on jäämässä oikein yöksi ja vaatii kaikenlaista palvelua, vaikka ovat tulleet kutsumatta?
Ihmeellisiä tuttavia/ystäviä teillä .
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata myöskään kertoa jos on auto koska silloin joutuu kuskiksi tai jos on rahaa niin joutuu lainaamaan jne. Kaikki haluavat vain hyötyä muista ihmisistä.
Tää on kyllä todella omituisten ihmisten ketju, tai siis ihmisten, joilla on todella omituisia tuttavia.
Minulla on auto, mutta koskaan en ole joutunut kuskiksi ja minulla on rahaa, mutta koskaan kukaan ei ole pyytänyt sitä lainaamaan ja minulla on myös mökki, mutta koskaan sinne ei ole kukaan työntynyt yllättäen ilman kutsua ja vaatinut täyttä palvelua.
Ihminen yleensä hakeutuu samanlaiseen seuraan, kuin mitä itse on, tai siis ystävät valitaan sen mukaan, joiden kanssa on hyvaä olla ja he ovat samanalaisia, kuin mitä itse on.
Valitakaa hyvät ihmiset seuranne tarkaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on iso suku ja siihen kuuluu yhteensä 4 perhettä (suurin osa samaa sukuhaaraa), jotka ovat mökkilokkeja. Käyttävät muiden mökkejä ihan kuin se olisi oletus, että heille lainataan. Nykyään eivät enää joka mökille pääse mutta röyhkeitä ovat kaikessa muussakin.
Pahin lokki on "harras uskovainen", joka kävelee törkeästi "meidän pakanoiden" yli joka tilanteessa.
Tekisi mieli lyödä raamatulla päähän ja pyytää lukemaan sieltä muiden ihmisten kohtelusta, varastamisesta, kymmenestä käskystä ym ym...
Muiden mökkilomiakin voi varastaa vaikka ei edes omista mökkiä. Menee vaan toisen antamalla vara-avaimella lomalle ja olettaa että omistajan jälkeläinen väistyy. Minä en väistä, jos omalle kohdalle osuu niin soitan poliisin paikalle kotirauhahäirikköä häätämään.
Avaimet Annettu Etukäteen Ja HAUKUTAAN lokeiksi.
Liimatkaa ulko-oveen tekemättömien töiden lista ja tekijät. Paljon aukkoja tekijöiden rivissä. Kun vieraita tulee, pyydätte nimiä listaan. Voi olla, että jää vierailu lyhyeksi.
Kertokaa, että teillä alkaa nyt illalla ryhmäseksipileet useiden parien kanssa ja kesken. Jos kiinnostaa voi jäädä sekstailemaan porukan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen KUTSUU mökille työkavereitaan, eikä varaa näille mitään muuta tarjottavaa, kuin pelkän kahvin?
Ja sitten paheksuu näitä vieraita, kun eivät tuoneet eväitä mukanaan ja ruokkineet niillä emäntääkin🙄
Oudoksi on mennyt ihmisten vieraan vastaisuus.
Kutsutaan ihmisiä mökille ja odotetaan, että nämä tuo kaiken tarjottavan.
Olisi edes sanonut näille kutsutuille, että kyseessä on NYYTTIKESTIT ja hän tarjoaa vain kahvit.
Kuules, kirjoituksesi osoittaa, että olet itse pahemman luokan lokkeilija, joka menee kotiin tai mökeille kädet kahta puolta heiluen. Et vie edes sitä kahvipakettia. Et tiedä taustoja, mutta haukut meikäläisen. Kerronpa mikä on totuus tässä, että lakkaat haukkumasta. Ensinnäkin työkaverit kinusivat, että koska kutsut saunomaan. En ollut hirveän innokas kutsumaan, koska itselläkin on sinne ajomatkaa. Olin vain
No voi voi mikä martyyri liikenteessä :D
Ketään ei tarvii kutsuu mökille vasten tahtoaan vaikka ne työkaverit kuinka kyselee. Ketään tuskin oikeasti edes kiinnostaa mennä jonkun kesätyöntekijän mökille, mitä nyt ovat kohtelijaisuuttaan kyselleet.
Todella typerää pyytää ketään käymään jos se on noin vaikeata sitten , että pitää marttyyrinä kantaa saunaan vesiä ja lämmittää saunaa ja kuvitella, ettö siitä saa sädekehän päänsä päälle :D
Ja kerroit , että olit tarjonnut vain kahvit, etkä mitään muuta.
Ja itse teet typeriä päätelmiä tietämättä toisesta kommentoijasta yhtään mitään:D Minä EN ole koskaan käynyt kenenkään mökillä, en lokkeilemassa enkä muutenkaan:D
Minulla on oma mökki, en tarvitse muiden mökkejä, mutta, JOS KUTSUN ihmisiä mökille, tarjoilen heille muutakin, kuin pelkkää kahvia, enkä oleta, että he tuovat tarjottavat tullessaan. Minulla on kyllä vara tarjota kutsutuille vieraille ruuat ja juomat.
Eikä meille kukaan koskaan ole tunkenut ilman kutsua.
Meillä on vain fiksuja ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Liimatkaa ulko-oveen tekemättömien töiden lista ja tekijät. Paljon aukkoja tekijöiden rivissä. Kun vieraita tulee, pyydätte nimiä listaan. Voi olla, että jää vierailu lyhyeksi.
Vai pitäisikö vaan valita seuransa paremmin? Kukaan normaali ihminen ei työnny toisen mökille kutsumatta ja kukaan normaali ihminen ei laita vieraitaan töihin .
Ihme sekoboltsien ketju tämä. Yhtä hulluja sekä mökin omistajat, että vieraat :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata myöskään kertoa jos on auto koska silloin joutuu kuskiksi tai jos on rahaa niin joutuu lainaamaan jne. Kaikki haluavat vain hyötyä muista ihmisistä.
Mä erehdyin mainitsemaan (kun kysyttiin), että mun mies on laivalla töissä. Se oli virhe. Jopas alkoi tulla pyyntöjä mitä hänen pitäisi sieltä tuoda, ja tietenkin jollain ihmehinnalla, osa jopa ilmaiseksikin oletti saavansa. Oli karkkia, suklaata ja tupakkaa, ja entäs se vapaalippujen ruinaus, se oli ihan huippua.
En voinut muuta kuin pyytää ottamaan yhteyttä mieheeni, koska minä en välitä mitään. Siihen onneksi loppui. Mutta toinen juttu oli se, kun kaikki luulevat, että heillä palkat ovat jotain ruhtinaallista, joten "kyllähän sulla nyt on tarjota, lainata" jne...loputtomiin. Ja nämä eivät siis olleet mitään hyviä ystä
Ei tarvita kuin peräkoukku.
Vaikea uskoa, että on noin pösilöitä väkeä, jotka tunkee toisten mökeille.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa, että on noin pösilöitä väkeä, jotka tunkee toisten mökeille.
Kyllä näitä riittää.
Kyllä tuo pummi löytää sinutkin vielä. Ole silloin valppaana ja pysy kovana!
Täällä ystävä, joka joutuu majoittamaan kaverin joka hiivatin kesä. Hän ilmoittaa hyvissä ajoin, milloin tulee moikkaamaan. Viipyy usein 3-4 viikkoa.
Olen kusessa!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ystävä, joka joutuu majoittamaan kaverin joka hiivatin kesä. Hän ilmoittaa hyvissä ajoin, milloin tulee moikkaamaan. Viipyy usein 3-4 viikkoa.
Olen kusessa!
Onko ihan oikea kaveri? Vai lokki?
Minun on todella vaikea ymmärtää, että jotkut ihmiset ylipäätään jaksavat viettää aikaansa jollakin alkeellisella mökillä. Voisin ehkä päiväseltään käväistä semmoisessa, jos olisi pakko. Yöksi en jäisi vaikka aseella uhattaisiin! Saati sitten, että lähtisin palloilemaan jonkun puolitutun reviirille... ?!