Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
1561/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jokakeväiset kirjoittelut ovat taas alkaneet mökkilokkeilijoista..Kyllä osasin jo odotella. Sellaiset ihmiset valittelevat ,joilla ei ole edes omaa mökkiä, eikä ehkä koskaan ollutkaan. Mikähän on kirjoittelun motiivit... luulen että kateus, sehän se.

Perheellämme on tällähetkellä 2 mökkiä, toinen levillä ja se toinen merenrannalla, meillä ei viimeisten 45v aikana ole ollut yhtään ikävää vierailulle tuppautujaa, ei ainoatakaan. hyvät tuttavat ja sukulaiset ovat vierailleet pyydettäessä. Aina on nautittu puolin ja toisin vierailuista... Niin ja olihan se aikanaan myös keiteleellä mökki 10v...ei sielläkään lokkeilijoita tavattu...

Minä ihmettelen..

Minäkin ihmettelen mökkiä monen tunnin ajomatkan päässä. Kuinka monta viikkoa siellä

Veikkasit sitten väärin...Ei kävisi mielenvieressäkään vuokrata tuntemattomille omaa mökkiä, ei ja ei.. Tupa täynnä itselle tärkeitä juttuja, pedissä omat lakanat aina valmiina odottamassa. En tosiaan ole ötökkäkammoinen, mutta tiedostan riskit: täit, punkit, syyhypunkit, torakat jne... Sitä kaikenlisäksi joutuisi vielä noidankehään...rahaa tulisi ikkunoista ja ovista, miten nekin jaksaisi kuluttaa, kun ei niitä taskuja kuolinpuvussa..!

Vierailija
1562/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta, että minua ja poikakaveria luultiin mökille ujuttautujiksi. Yhdellä enollani oli lomaosake Kittilässä. Minulla ja poikakaverillani on tapana tehdä kesäisin lomareissu Lappiin. Kerran satuin tapaamaan enon, joka alkoi selittää miten heidän mökillään saa lomailla vain heidän perheensä eikä kukaan muu. En ollut ikinä kysynyt tai edes ajatellut, että tunkisimme hänen mökilleen, joka ei ollut sillä alueella, jossa tykkäämme lomailla. Hänen ilmoituksestaan huolimatta hän oli tarjonnut veljelleni mökkiä lainaan. Mökkiä käytti useamman kerran perheineen serkkumme, joka ei kuulunut enon perheeseen. Yhden kerran saimme tuolle ihmeelliselle mökille kutsun. Olimme lähdössä häämatkalle pohjoiseen ja enon miniä soitti, että voisimme käydä saunomassa mökillä. Oletin miniän olleen mökillä miehensä kanssa. Olimme varanneet toisaalta mökin itsellemme, eikä pätkääkään huvittanut lähteä saunomisen takia tekemään pitkää mutkaa. Ei pidä olettaa kaikkien haluavan vierailla mökillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1563/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mökkini sijaintia ei tiedä kukaan, paitsi minä itse. Ostin mökin kolme vuotta sitten ja se on mun oma piilopaikka. 

Täällä saan rentoutua ja olla ihan rauhassa. Olen pimittänyt asian jopa uudelta miesystävältä. 😊

Hyvä, jatka sijaintitiedon pimittämistä!

Siskoni vei uuden lipevän miesystävänsä heti alkuhuumassa sukumme mökille. Parin kuukauden päästä mies paljastui huijariksi, ihan käräjillä käyntikin tarvittiin. Ei ollut mukava tunne mökkeillä prosessin aikana... No onneksi tyyppiä ei mökin liepeillä kuitenkaan näkynyt. 

Vierailija
1564/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään tajua, että miksi lähtökohtaisesti joku olettaa, että mökille kutsutaan vaikkei ole omaa mökkiä. Vuokraa mökki jos et omista. Tää lokkeilu on samaa kun olettaa, että mulle kuuluu kaikki palvelut vaikken viitsi itse töissä käydä ja maksa veroja. 

Vierailija
1565/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja omalle mökillesikö ei kukaan kysy? Sinun ystäväsi? 

Tyttäreni sitä käyttää pääasiassa. Suvulla on alueella paljon mökkikantaa, niin ei ole tarvetta ja tuossa lähistöllä on satojen mökkien alue, mistä on helppo vuokrata. Kesällä saunojia niinkin on - iso sauna ja maauima-allas vetävät, mutta he ovat lähinnä samassa kylässä asuvia sukulaisia.

Vierailija
1566/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanottakoon tämä nyt vielä kerran: meitä e i  todellakaan  k i i n o s t a  r u - p i -  s e t  m ö k k i n n e. On täysin käsittämätöntä kuvitella, että tulisin kutsuttuna, saati itse itseäni tyrkyttäen, hah...

a) alkeelliset olosuhteet 80%

b) vaikeakulkuinen polku haisevalle ulkohyyskälle

c) hyttysmagneetti

d) ahtaat tilat

e) huonon tien päässä 

f) joko liian kuuma tai kylmä...

g) leväinen järvi..

h) työleiri( juuh, cant wait)

Mutta huvinsa kullakin. Itsellämme ei todellakaan tarvetta mökkeillä, vaan vietämme kesämme villassa, jossa kaikki mukavuudet.

Vieläkin naurattaa (puistattaa) ajatus siitä, että lähtisimme jonkun mökille.

Lopettakaa jo tämä naiivi ajausleikki, pliis..

Vierailija
1567/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset kutsut mökille on jo tulleet ihan päivämäärän kera. Toivon että kutsuja ei muista kutsuneensa meitä mökkeilemään, mut varmuuden vuoksi buukkaan kalenteriin jotain tuolle viikonlopulle ja kerron että unohdin.

Vierailija
1568/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et itse omista mökkiä (nykyisin enimmäkseen huvila/kakkosasunto), niin älä tule tänne huutelemaan, että keksittyä valitusta.

Noita ujuttautujia on, tietty härski ihmistyyppi, joista kannattaa vähitellen irrottautua. Ovat myös aina lainailemasa jotakin, tarvitsevat talkoolaisia ja järjestävät nyyttäreitä. 

Vierailija
1569/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittäkää suvulle sanaa, että mökillä on nyt paljon punkkeja. Sisälläkin on melkein päivittäin havaittu ja saatu nyppiä irti.

Vierailija
1570/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo punkkiriesa on nyt ihan totta siellä missä kauriiden /valkohäntäisten peurojen on annettu hallitsemattomasti lisääntyä. Sukumökillä, 50 v. omistuksessa, ei koskaan aiemmin ollut punkkeja, mutta nyt on kun tienoo vilisee kauriita. Kumisaappaat ja jatkuva punkkisyyni nykyisin. 

Vierailija
1571/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintö mökeillä paljon muistoja. Joltain peritty, kenenkään ei ole pakko jättää perintöä. Jos mökillä useampi perijä niin haltija on ykkönen ja muut menee viikkolista varauksien mukaan sovussa. 

Vierailija
1572/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanottakoon tämä nyt vielä kerran: meitä e i  todellakaan  k i i n o s t a  r u - p i -  s e t  m ö k k i n n e. On täysin käsittämätöntä kuvitella, että tulisin kutsuttuna, saati itse itseäni tyrkyttäen, hah...

a) alkeelliset olosuhteet 80%

b) vaikeakulkuinen polku haisevalle ulkohyyskälle

c) hyttysmagneetti

d) ahtaat tilat

e) huonon tien päässä 

f) joko liian kuuma tai kylmä...

g) leväinen järvi..

h) työleiri( juuh, cant wait)

Mutta huvinsa kullakin. Itsellämme ei todellakaan tarvetta mökkeillä, vaan vietämme kesämme villassa, jossa kaikki mukavuudet.

Vieläkin naurattaa (puistattaa) ajatus siitä, että lähtisimme jonkun mökille.

Lopettakaa jo tämä naiivi ajausleikki, pliis..

En tunne ketään, jolla olisi kuvaamasilainen alkeellinen mökki. Itsellänikin on mökki, jossa on sähköt ja juokseva vesi, jokaisella oma makuuhuone, telkkarit, netit, välkkyvä merenranta, tosin matalaa pitkälti mutta ei haittaa. Hyvä tie. Töitä kyllä riittää, mutta puita varten on klapikone, ja puutarhatyöt ja ruohonleikkuu ovat mieluisia. Autotie perille asti. Vieraita ei töihin panna, vaan lomaillaan yhdessä täysillä. Tuttavillani pn vastaanvantasoinen mökki, mukava, mutta ei mikään prameileva. 

Vierailija
1573/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mökkini sijaintia ei tiedä kukaan, paitsi minä itse. Ostin mökin kolme vuotta sitten ja se on mun oma piilopaikka. 

Täällä saan rentoutua ja olla ihan rauhassa. Olen pimittänyt asian jopa uudelta miesystävältä. 😊

Ettet ole se kapteeni joka otti niitä ihmisiä kellariin? 

Vierailija
1574/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko aika opetella puhumaan ja viestittelenään tätä äidinkieltämme sujuvasti ja selkokielellä? Esim. Emme halua mökille yllätysvieraita. Otamme yhteyttä, laitamme viestiä ja kutsumme kyläilemään, jos meille sopii. Laitamme myös teille listan, mitä tuotte mukaanne, jos jotakin on tarve tuoda. Laitamme myös listan töistä, mihin voitte ja saatte osallistua. Jos meistä ei kuulu mitään, silloin lomailemne ihan vaan oman porukan kanssa. Hyvää kesää meille kaikille

Ei ole tässä ketjussa kyse yllätysvieraista vaan ujuttautujista. Huomaa ero äidinkielen hienovivahteessa.  Nuo sanomasi asiat eivät toimi kun vastapuolella on toinen joka on päättänyt tulla mökille, sanot sitten mitä tahansa, ethän halua sentään ruveta aggressiiviseksi? 

On olemassa oikeasti ihmisiä jotka ajattelevat vain omaa etuaan. Ei heihin mikään tehoa. 

Vierailija
1575/2108 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintö mökeillä paljon muistoja. Joltain peritty, kenenkään ei ole pakko jättää perintöä. Jos mökillä useampi perijä niin haltija on ykkönen ja muut menee viikkolista varauksien mukaan sovussa. 

Tai sitten sukulaiset joilla ei osuutta haahuilevat pihalle mutisten lapsuusmuistoista ja kyselevät erinäisiä tavaroita itselleen muistoksi.

Vierailija
1576/2108 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ciionert kirjoitti:

Ei kerro et on mökillä.Sama meil tulee lisääkin väkeä autolasti.Eräs nainen sanoi kerran kutsutaan syömään * ja* ,onhan tässä ruokaa.No sanoin ei taijeta,on niil ruokaa varmaan omasta takaa.Syömäänkö ne meille tulee,oikeesti??kyllä me grillataan on pöperöt,juomat,tarjotaan kahvii nisuu...Nyt oikeesti riitti.Itse kun mentiin kylään oli niin tarkkaan laskettu perunat,pihvit..tarjoilut.Vietiin vielä dyömisii mennessä,ne pistettiin kerrankin komeroon eikä tarjottu.Nyt tein saman,ruoka kun oli tehty kun vieraat saapui.Jäi tuomiset kana,jne itelle.

Jo ekassa lauseessa huomaa, että kirjoittaja on jäänyt kansakoulun ala-asteelle. Jälkeenjääneen kirjoitusta.

Vierailija
1577/2108 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian se taas alkaa. Onneksi meillä sen verran alkeelliset olot vierailijoille, että kerran käytyään ovat pysyneet poissa.

Vierailija
1578/2108 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet ole se kapteeni joka otti niitä ihmisiä kellariin?     _ 

_Ai arvasit oikein. Mulla on tosiaan miehiä kellarihommissa. Juovat viskiä työn lomassa. Akkoja en suostu millään ottamaan joukkoon mukaan, kun ovat niin ahnaita ja vievät, vaikka ovat rumia, miehet. Täytyyhän niitä miehiä komentaa rappaushommiinkin vintille, mutta sielläkin niillä on viskijömma, argh, mitä teen. Valitsen hommiin aina komeita, pitkiä hauskoja miehiä, jotka tykkää kellarihommista. Ja minä lonkerosta

Vierailija
1579/2108 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tajuta ujuttautujia. Itse en jaksa olla tiiviisti yhdessä kauhean kauan kenenkään muun kuin oman perheen kanssa, en vieraana, enkä emäntänä. Kaikenlaiset yökyläilyt on todella rasittavia.

Vierailija
1580/2108 |
07.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin nuorena itselleni aika vaatimattoman mökin, pieni hirsimökki sähköillä ja porakaivolla.

Ei kauheasti tilaa edes majoittaa muita, ja varmaan sen takia saadaan olla aika rauhassa. Vaunuilevat tutut käy kyllä.