Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kesämökille ujuttautujat

Mökkimörkö
20.05.2022 |

Nyt on taas se aika alkukesästä kun kaverit alkavat innokkaasti kysellä koska olemme mökillä ja ettei vain mikään viikonlopuista x sopisi tulla kylään?

Miten torpedoitte ovelimmin kavereiden kyselyt? Ap kaipaa nasevia vastauksia "kesäkavereille", sekä tarinoita siitä miten teidän kesäkaverinne toimivat muutenkin!

Pahimpia ovat tietysti ne täyhoitoa odottavat, mutta tarkoitan nyt kaikkia jotka yrittävät ujuttautua vieraiksi muiden mökeille ihan vain minkä tahansa tekosyyn nojalla.

Ystäviä kutsumme tietysti, mutta heistä kukaan ei yritäkään väkisin tunkea kylään.

Kommentit (2108)

Vierailija
261/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon että se oli vuokramökki eikä me vuokrata sitä enää.

Vierailija
262/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole montaakaan kuukautta kun tämä sama aihealue oli Vauva-palstoilla jatkuen keväälle 2022, mutta oli vuodelta 2021.  Samaa tympeää valitusta , miksi IS:n toimittaja ei vain kopioinut edellisen vuoden tyhjänpäiväisyydet tälle vuodelle ? Samaa roskaa kuten aina.

Pakottaako joku aseen kanssa sinua lukemaan näitä juttuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko oikeassa jos arvelen että vierailuongelmaiset ovat Länsi-Suomesta? Onko joku Itä- tai Kaakkois-Suomesta jolla on hirveä ongelma siitä että miten saisi vieraat pysymään poissa mökiltä?  

Vierailija
264/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitsi kun kiinnostavia ja omituisiakin nämä tällaiset aloitukset ovat. Minulla ei ole koskaan koko 30-vuotisen mökinomistajuuden aikana kukaan tunkenut kylään. Se, että joku ehdottaa vierailua on aina ollut ilahduttavaa, ehkä siksi että vierailuja on hyvin kohtuullinen määrä. Tunnen myös paljon muita mökkiläisiä ja kukaan ei ole koskaan vihjannut tällaisesta ongelmasta.

Minulle tulee mieleen että voisiko tämä olla niin että jossakin muualla päin Suomea kuin Etelä-Karjala - Helsinki -akselilla ihmiset ovat erilaisia tai kulttuuri on erilaista, vai onko vain niin että minun "kuplassani" ihmisillä on isompi halu lomailla ihan omilla ehdoilla? Vai onko niin että jollekulle on siunaantunut tuttavapiiriin harvinaisen paljon rajattomia ihmisiä?

Mistä päin Suomea ap on?

On ihmisiä, joiden rauhaa häiritsee suuresti se että he joutuvat käyttäytymään. Esimerkiksi oma rajaton ja narsistinen sukulaiseni meni mieluummin piiloon kuin keitti täysin normaaleille vieraille kahvit mökillä, koska niin paljon otti luonnolle kun olisi joutunut olemaan hetken ihmisiksi ja huutamatta. Edes tunnin.

Vierailija
265/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin miehen vanhempien kuoltua heidän kesämökkinsä muutama vuosi sitten. Mökillä käyneet miehen sisarukset kävivät tästä huolimatta siellä edelleen ja olivat kuin kotonaan. Päädyttiin myymään mökki ja ostettiin toisaalta uusi mökki. Emme ole kertoneet sukulaisille tai kavereille tämän uuden mökin olemassaolosta mitään.

Vierailija
266/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ystävä joka suunnitteli mökin hankkimista ja jaksoi jo silloin paasata siitä että hän ei sitten siedä sellaisia vieraita jotka eivät osallistu töihin ja eivät tuo itse ruokia mukana. Hänellä on juuret Hämeen suunnassa. minulla on mökki Kymenlaaksossa ja minusta on ihan paskan hailea mitä vieraat tuovat ja minusta ei ole mitenkään ihanteellista että vieraat osallistuvat talon töihin. Olen pari kertaa käväissyt tämän kaverini mökillä ja aina on ollut epämukava olo.   Olen huomattavasti suurpiirteisempi luonne, saattaa johtua siitä.

Vierailija
267/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti on hellepäivinä alkanut viime kesinä olla meidänkin mökkirähjälle tulijaa.

"Kun on teillä niin ihana ranta." Ja onhan se. Ja hellepäivinä olen mieluiten rennosti yksin ja lepään.

Meillä on oikeasti hirveästi töitä, remonttia ja laittoa. Eipä kestä hermot puolituttuja lokkeilemaan ja loisimaan.

Meillä ei ole vierasvaroja ruokaa, ostetaan vaan, mitä ite syödään.

Pullaa leivon, kun molemmat tykätään kahvin / teen kanssa. Myös mökin naapureissa olevat vakiasukkaat ovat tervetulleita piipahtamaan kahvilla tai teellä.

Ollaan aikuisia ihmisiä. Emme me näitä kutsumattomia ala mielistellä.

Eikä ole välttämättä sitä kahviakaan tarjota, kun ite juodaan teetä.

Eikä mahdu meille alkoholia kylmään. Parempi vaan, että törpöt pysyvät ajokunnossa, että pääsevät jatkamaan matkaa.

Ystävät soittavat ja heidän kanssa sovitaan etukäteen, milloin sopii tulla ja mitä voisivat tuoda.

Ei ketään tarvitse kenenkään passata.

En oikeastaan ymmärrä, että minkälaiset ihmiset jäävät, jos heille sanoo, että nyt ei vaan käy.

Enkä osaa kuvitella, että itse menisin minnekään kutsumattamona ja ilmoittamatta.

Vierailija
268/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä kutsuu yksi tuttavapariskunta joka kesä mökille. Ei ole menty. Etukäteen voin kuvitella pistävän homeen hajun ja ulkovessan. Ei kiitos. Meillä on rivitalo, jossa on omaa pihaa ja yhteisellä pihalla grillikota ja iso ulkogrilli. Mökkien omistajat vähän yliarvioivat mökkejään. Kun halutaan vaihtelua, lennetään etelän aurinkoon.

No ne kaikkien mökit mitään homeisia mörskiä ole. Meille on käynyt joidenkin kans niin, että eivät tule käymään vaikka kutsumme. Jotenkin se ystävyys muuttui, kun aikanaan näkivät mökkimme ;)

Vierailija
269/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla merenrantahuvila.Ei mikä homemökki.Svenskatalande ympäristösä.Helan gåååååååååår,sumfvarallalei,sumfvarallallaaaaa!Ottaa snapsia!

Muuten hyvä mutta mereltä vaan tuppaa tuulemaan ikävästi. Mieluummin siis suuri maaalue sopivan kokoisen järven rannalta. Oma saarikin isommasta järvestä hiekkarannalla suojaisessa poukamassa voisi olla kiva.

Järvissä on nykyään hirveästi sinilevää.

Ja Itämeri on yksi saakelin kuollut paskalammikko. Sinilevää on yleensä hetken, paskalammikko on aina, ryssykät laskee kaikki myrkkynsä siihen,, uimsinä siellä, et mätäne haudassaan.

Ollaanpas sitä niin aggressiivisia 😅

Vierailija
270/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla merenrantahuvila.Ei mikä homemökki.Svenskatalande ympäristösä.Helan gåååååååååår,sumfvarallalei,sumfvarallallaaaaa!Ottaa snapsia!

Muuten hyvä mutta mereltä vaan tuppaa tuulemaan ikävästi. Mieluummin siis suuri maaalue sopivan kokoisen järven rannalta. Oma saarikin isommasta järvestä hiekkarannalla suojaisessa poukamassa voisi olla kiva.

Järvissä on nykyään hirveästi sinilevää.

Ja Itämeri on yksi saakelin kuollut paskalammikko. Sinilevää on yleensä hetken, paskalammikko on aina, ryssykät laskee kaikki myrkkynsä siihen,, uimsinä siellä, et mätäne haudassaan.

Ollaanpas sitä niin aggressiivisia 😅

Pikemminkin kateellisia.

Vierailija
271/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ystävä joka suunnitteli mökin hankkimista ja jaksoi jo silloin paasata siitä että hän ei sitten siedä sellaisia vieraita jotka eivät osallistu töihin ja eivät tuo itse ruokia mukana. Hänellä on juuret Hämeen suunnassa. minulla on mökki Kymenlaaksossa ja minusta on ihan paskan hailea mitä vieraat tuovat ja minusta ei ole mitenkään ihanteellista että vieraat osallistuvat talon töihin. Olen pari kertaa käväissyt tämän kaverini mökillä ja aina on ollut epämukava olo.   Olen huomattavasti suurpiirteisempi luonne, saattaa johtua siitä.

Sinusta asia on näin, ystäväsi näkee asian toisin. Joku tykkää ostaa kaiken ja passata vieraitaan, itse en tähän lähde, loma on lomailua varten.

Vierailija
272/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ja kun joku kutsuu mökilleen , yritän kaikin keinoin keksiä jotain muuta , ettei tarvitsisi mennä. Ainakaan jos kyse on ulkohuussi/ mutaranta/ punkkipiha/ kantovesi / kynttilävalaistus systeemistä. Huh. Olen kaupunki-ihminen., joka nauttii kuuman asfaltin tuoksusta.

Vierailija
273/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan asua maalla. Piha, kukkapenkit, omenapuut, järvikin kimmeltää vaikkakaan omaa rantaa ei ole. Eipä ole monella mökilläkään. Hanasta tulee vettä, vessa on vesivessa, on sähköt, telkkari, pyykkikoneet ja kaikki. Tämä on vähän niinkuin luksusmökki, tällainen maaseututalo. Toki sitten on pitkä matka joka paikkaan, mutta on se sen arvoistakin.

Vierailija
274/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanonut että en halua ketään mökille ja haluan olla siellä yksin. Vuosi vuodelta kyselijät ja ihmettelijät vähenevät.

Vierailija
275/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kesämökillemme ujuttautui miniä prheineen vuosikausia ja sai raivarit kun varsinaiset omistajasuvun jäsenet tulivat uimaan. Eivät maksaneet mitään mökin käytöstä vuosikymmeniin!

Poikasi perhe vai miten tämä menee? Suomalainen sukurakkauden puute on kyllä jo ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
276/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisivatko he, joilla ei ole mökkiä, ymmärtää, että meillä mökin omistajilla työpäivä mökillä on yleensä n. 10h pituinen, joskus pitempikin. Mökkipäiviä on vuodessa niin vähän, että rempat ja pihanhoito vie kaiken ajan. Ehkä sitä on vaikea uskoa, mutta niin se on.

Ei ole mitään aikaa kestitä vieraita.

Minkä ihmeen takia sulla on mökki, jos et ehdi ikinä nauttimaan siitä vaan se on pelkkä työleiri?

Vierailija
277/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan voi reilusti sanoa että me pidämme nyt mökkimme pelkästään oman perheen rentoutumispaikkana. Ei siihen mitään tekosyitä tarvinne?

Sitt voi pyytää isompaa porukkaa paikalle jos tarvitsee talkooväkeä. Senkin voi sanoa suoraan, että me tarvittais nyt apuvoimia mökillä siihen ja siihen hommaan, jos haluaisitte tulla auttamaan ihan ruoka- ja saunapalkalla viikonlopuksi.

Nää on näitä "liian kilttien" ihmisten ongelmia kun pelätään mitä toiset sanoo tai ajattelee tai suuttuukohan ne peräti jos oikean syyn sanoo.

Ihmeellistä!

Mutta pieniruokaisena sinkkuna mua kyllä ärsyttää jos puhutaan yleistäen "lokkeilusta" jos menisi vähin eväin kyläilemään. Mulle on tullut useamman kerran tosi kalliiksi mennä mihinkään sukulaisiin yökylään, kun pitää ostaa syömistä muillekin kuin itselle. Onhan täällä monessa keskustelussa nähty, mitä kyläpaikassa tuumataan jos vien mukanani yhden hengen ruokatarpeet. Nuukana ja saitana minua pidettäisiin.

Enpä juuri käy missään, mutta minusta on kiva jos joku joskus tulee mun luokse. Kaapista aina jotain löytyy, ettei nälkään kukaan kuole. Perusruokaa tosin, ei hienouksia ellei ole joku juhlajuttu.

Olet käänteisen mökkilokin perikuva. Vieraita kutsutaan vain hyötymistarkoituksessa.

Vierailija
278/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä mökkikeskusteluja on täällä nyt jo liikaa. Tuntuu että osa keksimällä keksii näitä aloituksia.

Vierailija
279/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaan autoon vaatteet ja kuljen koko kesän tuttujen mökeillä. Syön ja juon ja yövyn ja saunon. Aah.

Vierailija
280/2108 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä tullaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan