Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Inflaatio syö asuntolainan

Vierailija
20.05.2022 |

Keskustelimme työpaikan kahvipöydässä bensan, ruoan jne. hintojen nousemista. Työkaveri sanoi, että inflaatio on hyvä asia asuntovelalliselle. Voisiko joku selittää rautalangasta vääntäen, että miten se hyödyttää minua ja miten se asuntovelka muka katoaa kuin itsestään.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla palkat nousevat vähintään inflaation tahdissa. Onko noin pahasti jäänyt uutisointi lukematta.

Vierailija
102/106 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla palkat nousevat vähintään inflaation tahdissa. Onko noin pahasti jäänyt uutisointi lukematta.

Useimmilla ei nouse. Onko noin pahasti jäänyt uutisointi lukematta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun anti summattuna: Inflaatio ei syö yhtään mitään pois jos palkat eivät nouse samaa tahtia tai nopeampaa kuin yleinen hintakehitys.

Kyllä inflaatio syö kaikkien valuuttamääräisten objektien arvoa. On se sitten velka tai seteli.

Inflaatio kasvattaa kustannusten valuuttamääräistä arvoa. Tulot voivat suhteessa niihin kasvaa tai laskea, mutta se on eri laskentaa se.

Vierailija
104/106 |
20.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kenellä muka nousee palkka 7 - 10 prosenttia tänä vuonna?

Vierailija
105/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
106/106 |
07.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri... Asuntolainaa yhä 48 000 euroa, milloin se inflaatio pienentää tuota mun asuntolainaa? Palkankorotuksen oon sannu noin 3 vuotta sitten ja nyt tili nollilla... Palkka tulee tän kuun vika päivä.

Palkka kun tulee kuun vika päivä niin siitä sitten lähtee asuntolainan lyhennys,yhtiövastike,sähkölasku,puhelinlasku,nettilasku... Taitaa kesäkuussa myös vakuutusmaksu tulla maksuun...

Odottelen kyllä sitä päivää kun inflaatio nakertaa mun asuntolainan pois =D 

M31

Tulevana talvena moni joutuu varmasti hakemaan lyhennysvapaata asuntolainoihin että saa sähkölaskut maksettua. Isoja lainoja maksavat saavat olla tyytyväisiä jos pystyvät maksamaan edes lainan korot. 

Monessa perheessä on oikeasti se tilanne, että menot kasvaa ja korot nousee. Tuttavista moni on jo kertonut säästävänsä suikussa käymisestä, jotkut valaistuksestakin. 

Itse olen siirtynyt "yövuoroon".

Olen aina ollut yökukkuja ja nyt saan valvoa yöt hyvällä omalla tunnolla. Pesen pyykit ja astiat halpoina tunteina. Olen myös siirtänyt työaikojani yön tunneille. Se onneksi onnistuu helposti kun saa tehdä etätyötä eikä ole asiakaskontakteja.