Kätilöopiston vierailukäytännöistä?
Kysyin tätä jo odotus- ja vauvapuolellakin, mutta koska on niin kiire saada vastaus, niin kokeilen täälläkin:
Tietääkö joku ketkä Kätilöopistolla lasketaan " vieraiksi" ? Tarkoitan siis että saako vauvan isän lisäksi myös sisarus vierailla sairaalassa varsinaisten vierailuaikojen ulkopuolella?
Olen menossa kohta synnyttämään toista lastamme, ja haluaisin että esikoinen voi tulla katsomaan vauvaa ja minua rauhassa, ilman että huoneessa on useita kavereitani hössöttämässä uutta vauvaa. Vierailuaika on kuitenkin vain 17-19 (muistaakseni) ja olisi kiva tietää etukäteen että rajaanko tuosta vielä tunnin vain esikoisen käyttöön, vai saakohan esikoinen tulla johonkin muuhunkin aikaan? (Perhehuoneessahan noita aikoja ei ole, mutta sellaista emme ota, siksi että esikoinen on vielä hurjan pieni ja haluan isän olevan hänen kanssaan kotona.)
Kommentit (7)
kyllä vain, myös sisarukset saavat vierailla vierailuaikojen ulkopuolella. Tieto tämän vuoden tammikuulta!
Osaatteko vastata vielä tähän, onko kokemusta? Meillä kun on mummo hoitamassa esikoista sairaalassaoloajan, jotta isä voisi kuitenkin olla vauvan ja minun kanssa vähän enemmänkin sairaalassa (vaikkei perhehuonetta otetakaan) niin saakohan mummokin tulla esikoisen kanssa muihin aikoihin katsomaan? (Taidan vaatia jo liikoja...)
Kohteliainta taitaisi olla kysyä sitten aikanaan vierailuista kämppikseltä. Jos hän on ihan rikki poikki hajalla synnytyksen jälkeen, niin on kovin raskasta jos naapurissa on kokoajan vieraita.
Mutta jos molemmat äidit ovat ns. elämänsä kunnossa, niin miksi ei vieraitakin voisi käydä hieman enemmän.
Ainahan vieraita voi tavata myös vierailutilassa, kait kättärilläkin sellainen on? Taaperokin viihtyi sellaisessa pidemmän aikaa kun oli paljon leluja. :-)
Lila75 (esikoisesta rikkipoikkihajalla ja pikkukakkosesta elämänsä kunnossa vierihoidossa) ja tytöt 2v ja 7kk
Ja voihan sitä mennä sinne osaston päässä olevaan ruokailutilaan / tv-tilaan niin ei häiritse kämppistä.
Hei,
Sinuna en pyytäisi mummoa huoneeseen. Mielestäni ei myöskään ole mukavaa alkaa kyselemään asiaa huonetoverilta, monien kun on kuitenkin vaikea kieltää, vaikka eivät ylimääräisiä vieraita haluaisikaan (harvat haluavat).
Sisrukset ja lapsen isä ovat mielestäni ok. Muut pitäytykööt vierasajoissa.
Nokko
Täytyy varmaan tosiaan nähdä niissä yleisissä tiloissa, jos mummokin mukana. Ei ole kiva häiritä huonekaveria. Kiitos vinkeistä!
myös vierailuaikojen ulkopuolella. Eli isä ja sisarukset suomeksi sanottuna. Näin ainakin vielä tammikuussa 2005 jolloin itse siellä viimeksi synnytin.