mistä johtuu
että miltei heti ruoan syömisen jälkeen iskee kova, kiristävä ylävatsakipu?? Tätä jatkunut jo parisen viikkoa ja ihan sama mitä syön...kasvisruokaa, maitotuotteita, puuroa...
Kommentit (6)
Itselläni oli jossain vaiheessa juuri tuota närästystä. Se tuli aika nopeasti ruoan syömisen jälkeen. Vaihdoin kaikki ärsyttävät ainekset ruokavaliostani. Kun närästys oli päässyt pahaksi, en kyennyt syömään yhtenä aamuna edes puuroa. Eli kävin läpi koko ruokavalioni. Huomasin, että olin vuosikausia juonut aamulla italialaisella keittimellä tehtyä Lavazza-espressokahvia, se todennäköisesti oli vatsaani silloin herkistänyt kauheasti. Kun lopetin sen ja muutenkin puhdistin ruokavalioni, oireet vähitellen hävisivät.
Mahaportin läppä on löysä, jolloin happamat nesteet mahalaukusta pääsevät nousemaan ylös ruokatorveen. Käy lääkärissä. On olemassa tehokkaita lääkkeitä vaivaan.
Usein on ollut närästystä mutenkin.
Mulla auttoi maitohappobakteerit, söin niitä muutaman viikon ja jo helpotti.
" Mahasyövän oireita ovat muun muassa kipu vatsassa, oksentelu, ripuli, ruokahaluttomuus ja laihtuminen." ...sanoo wikipedia. Google varmaankin kertoisi tarkemmin, ja kaipa niitä syöpiä on erilaisia.
Omalla läheisellä oli kaikki nuo mainitut. Kipu nyt ihan ekana ja ruokahaluttomuus ja kaikenlaiset epämääräiset oireet, joita sitten selitettiin ties millä, stressistä alkaen. Mutta aika pianhan valitettavasti tilanne meni sitten niin pahaksi, että tuli aika päivänselväksi, että tosi oli kyseessä :(
4
Vierailija:
että miltei heti ruoan syömisen jälkeen iskee kova, kiristävä ylävatsakipu?? Tätä jatkunut jo parisen viikkoa ja ihan sama mitä syön...kasvisruokaa, maitotuotteita, puuroa...
Toi oli mun läheiselläni eka oire vatsasyövässä. Siis varmasti on olemassa paljon viattomampiakin mahdollisuuksia ja ovat paljon todennäköisempiä, kuin syöpä (ja läheisellenikin niitä tarjottiin selitykseksi melko pitkään, ennen kuin vihdoin otettiin kunnon tutkimuksiin), mutta minä huolestuisin vähän kuitenkin.