Pöytätietokoneiden suosio hiipunut jyrkästi alas?!?
Jos katsotaan että siinä 100e älypuhelimessa on prosessori jossa 8-ydintä. Näytössä ppi +400.
Pöytätietokone kokonaisuudessaan jossa 8-ydintä maksaisi Vähintään 700e. Ja sitten jos haluaisi tietokonenäytön jossa yhtä korkea ppi niin se maksaisi yli 400e.
Mitä mieltä te olette asiasta? Asiallista keskustelua, kiitos.
Niin. ASIALLISTA KESKUSTELUA SAATANA. ETTÄ EI TAAS TEIDÄN TAKIA POISTU. HALUAN VASTAUKSEN JOKA PYSYY TÄÄLLÄ, ETTÄ EI TARVITSE UUDESTAAN KYSYÄ.
Kommentit (41)
ei taida aamulääkkeet kovin äkkiä vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun me palkkaamme suunnittelijan (5000 - 6000 €/kk) tekemään 3D mallinnuksia, niin antaisimme hänelle kännykän kun rahaa parin tonni pöytäkoneeseen ei ole?
Älypuhelimen voi yhdistää tv:seen (paras näyttötyyppi)... Ja älypuhelimeen voi yhdistää hiiren, näppäimistön ja kaikkea muuta... Mutta et tietenkään pöytäkonetroglodyytti tätä ymmärrä... Voi voi... Ei toivoa...
Mutta älypuhelimeen ei saa niitä ohjelmia, joilla töitä tehdään.
No voi oliko pöytäkonetroglolle yllätys, että x86 ja arm toimivat eri lailla? Kyllä löytyy älypuhelimille vastaavat ohjelmat, jos osaat KYÄTTÄÄ SITÄ GOOGLEA.
Ja kyllä minäkin joskus tarvitse x86-arkiteettia. Sen takia minulla onkin HYBRIDI-kannettava. Joka on paras läppäreiden muoto ammattilaisille.
Oikeissa töissä et ole ollut ikinä. Sen verran naurettavia kirjoittelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun me palkkaamme suunnittelijan (5000 - 6000 €/kk) tekemään 3D mallinnuksia, niin antaisimme hänelle kännykän kun rahaa parin tonni pöytäkoneeseen ei ole?
Älypuhelimen voi yhdistää tv:seen (paras näyttötyyppi)... Ja älypuhelimeen voi yhdistää hiiren, näppäimistön ja kaikkea muuta... Mutta et tietenkään pöytäkonetroglodyytti tätä ymmärrä... Voi voi... Ei toivoa...
No voi oliko pöytäkonetroglolle yllätys, että x86 ja arm toimivat eri lailla? Kyllä löytyy älypuhelimille vastaavat ohjelmat, jos osaat KYÄTTÄÄ SITÄ GOOGLEA.
Ja kyllä minäkin joskus tarvitse x86-arkiteettia. Sen takia minulla onkin HYBRIDI-kannettava. Joka on paras läppäreiden muoto ammattilaisille.
Pitää paikkansa. Se hybridikannettava on paras koululaiselle jonka äiti on yh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinten määräkö on se ratkaiseva asia?
Miten se liittyy sinusta väitettyyn pöytäkoneiden suosion laskuun?
Miksi maksaa hitaammasta laitteesta ENEMMÄN?
Pöytäkoneen käynnistys kestänee noin 30sekunttii, miten meinasit tuon ajan hyödyntää?
Mitenkä meinaat tehdä esim videoeditointia luurilla, ja mihin meinasit tiedostot tallentaa? Dataa tulee helposti teroja viikossa.
Jos meinasit cloudiin tallentaa niin sun nettikaista on lataamassa sitä dataa kokoajan, kun voisi vaa antaa olla kovalevyllä.
Maz kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pöytäkoneen käynnistys kestänee noin 30sekunttii, miten meinasit tuon ajan hyödyntää?
Mitenkä meinaat tehdä esim videoeditointia luurilla, ja mihin meinasit tiedostot tallentaa? Dataa tulee helposti teroja viikossa.
Jos meinasit cloudiin tallentaa niin sun nettikaista on lataamassa sitä dataa kokoajan, kun voisi vaa antaa olla kovalevyllä.
Vastasin jo kysymyksiisi joten ole hiljaa. Tietenkin jos vastaus poistuu kuten aina, joudun vastaamaan uudestaan, mutta sen aika ei ole nyt.
Sori vaan sekopää, poistunee kohta.
Vierailija kirjoitti:
Sori vaan sekopää, poistunee kohta.
Aha itse moderaattori saapuikin. Yleensä modet yrittävät nopeasti haukkua aloittajan ja poistaa ennen kuin heidät servataan. Hah, liian hidas. Minun laitteeni on nopeami kuin sun huono pöytäkone.
Ap on trolli, mutta sama keskustelu toistuu usein vähän vakavammin esim. etätyökeskusteluissa, joissa ihmisten on vaikea ymmärtää, että kaikki eivät tee samanlaista työtä kuin he itse. Selitetään, että kyllä puhelimen yhteys mökiltä riittää avain hyvin.
Ammatti- tai vaativassa harrastekäytössä laitteilla ja yhteyksillä on omat vaatimuksensa. Ap nyt ei koskaan ole töissä ollutkaan ja hän taitaa kuvitella, että IT- laitteita käytetään vain pelaamiseen. Tässäkin toki heavy-gamer suosii varmasti pöytäkonetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitää kyllä todeta, ettei kirjoitusvirheistä voi päätellä, onko joku töissä. Minulla esim. on lievä lukihäiriö, mutta olen pärjännyt töissä ja opinnoissa ihan kohtalaisesti. Lyöntivirheiden määrä on valitettavan suuri ja lukeminen on usein hidasta, mutta ei se automaattisesti syrjäytä.
Hyvin kasattu pöytäkone kestää +5vuotta, ja sitte päivität ehkä emolevyn uutee vastaavaan, kun sun hikiluuria uusit kerran vuodessa. Siksi tilastokikkailulla saadaan näyttämään että luurit olisi suosituimpii, koska ovat laaduttomia härpäkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän pitää kyllä todeta, ettei kirjoitusvirheistä voi päätellä, onko joku töissä. Minulla esim. on lievä lukihäiriö, mutta olen pärjännyt töissä ja opinnoissa ihan kohtalaisesti. Lyöntivirheiden määrä on valitettavan suuri ja lukeminen on usein hidasta, mutta ei se automaattisesti syrjäytä.
Päättelinkin sen asiasisällöstä. Erityisesti tuosta, että kaikki ohjelmat löytyy puhelimelle kun vain googlettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta ulosanti kun on muuten täysin luokatonta ja aihe on... sanotaanko vähintäänkin lapsellinen niin siinä onkin voittava arpalippu kun mietitään henkilön työllistymistä.
Ap vaikuttaa Jonnelta joka on iältään n.12 vuotias.
Millaista mahtaa olla ap:n elämä, kun jaksaa tehdä toistuvasti provon pöytäkoneista. Luulisi olevan parempaakin tekemistä.
Mikähän aivovamma tällä pöytätietokonejankkaajalla mahtaa olla. Itse ei ole asiallinen.
Kuule veeti lopeta jo
Ehti just ennen koulun alkua riehua vauvapalstalla, nyt on varmaan miehekäs olo :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen pitää applesta ja toinen pitää tyttärestä.
Maz kirjoitti:
Hyvin kasattu pöytäkone kestää +5vuotta, ja sitte päivität ehkä emolevyn uutee vastaavaan, kun sun hikiluuria uusit kerran vuodessa. Siksi tilastokikkailulla saadaan näyttämään että luurit olisi suosituimpii, koska ovat laaduttomia härpäkkeitä.
Tarkistin juuri ja i5-2500k tuli tammikuussa 2012. Kasasin tämän koneen kun noi prosut olivat uusia joten ikää on jo 10 vuotta. Vieläkään ei ole mitään vikaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista mahtaa olla ap:n elämä, kun jaksaa tehdä toistuvasti provon pöytäkoneista. Luulisi olevan parempaakin tekemistä.
Ap on luultavasti syrjäytynyt ja varaton, ostaisi pöytäkoneen jos rahat riittäisi, mutta kun ei, nii pitää alkaa ulisemaan niitä vastaan.
missähän kuplassa ap oikein on kun kirjoittaa pöytäkoneiden hiipumisesta. keskiverto tietokoneiden käyttäjät on käyttäneet kannettavia jo pitkän aikaa. pöytäkoneita käyttävät ne jotka sitä tarvitsevat, eli pelaajat ja ja jos työpaikalla käyttää konetta, niin käytetään sellaista minkä työnantaja on sattunut antaman olipa kannettava tai pöytäkone.
Linnunpönttö on helpommin korjattavissa, kun vika tulee. KUN tulee, ei jos tulee.