Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen kaikesta muistisääntöjä

Vierailija
19.05.2022 |

En esimerkiksi osaa ilmansuuntia, mutta olen tehnyt itselleni hölmöjä sanalyhenteitä, esim itä on oikealla (vokaalit ekat kirjain) ja länsi vasemmalla, koska konsonantti eka kirjain. Niistä väli-ilman suunnista ei mitään hajua, ellen ois tehnyt taas jotain sanalyhenteitä itselleni.

Lippuja en muista, olen tehnyt niistäkin ihmeellisiä sanamuunnoksia, esimerkiksi Venäjän lipun muistan siitä, että siinä on valkoinen-sininen-punainen. Va-si-pu, josta tulee mieleen venäläinen tuttavani Vasily, josta muistan, että lippu on Venäjän. Ja sama juttu muissa lipuissa.

En siis muista ulkoa juuri mitään, mun pitää päntätä jotkut helpot asiat, että kehittelen niistä itselleni runoja, loruja.

Töissäkin en meinaa lääkkeistä muistaa mitään, mutta pänttään tai saatan keksiä jopa kuvitellun laulun mieleeni, johon tulee joku muistisääntö.

Harakkaakaan en osaa varmaan edes tunnistaa, mutta muistan siitäkin jonkun lorun, että harakassa ei ole harmaata, niin sitten just ja just tunnistan jonkun harakan.

Taidan olla jälkeenjäänyt, mutta tyhmän täytyy keksiä itselleen jotain, mistä muistaa jotain.

Sama koskee muunmuassa kaikkea.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi