Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luuletko pärjääväsi taloyhtiön hallituksessa?

Vierailija
19.05.2022 |

Kestätkö sen, kun isännöitsijä ja hallituksen vanha kaarti pistävät sinut ensimmäistä kertaa lujille?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh jaa?

Vierailija
2/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut taloyhtiön toiminnantarkastaja ja pistänyt hallituksen ja isännöitsijän (hallituksen renki) koville :D. No problem. Pitää vain tuntea koko asunto-osakeyhtiöitä koskeva lainsäädäntö, kirjanpitolaki ja -asetus, yhtiön talousasiat, ns. 5-vuotissuunnitelma eli kunnossapitotarveselvitys (investointeja sekä vuosittaisia huoltoja ja korjauksia koskeva suunnitelma) ja rahoitussuunnitelma sekä koko toiminnan valvonnan toimivuus.  Nykyisin toiminta on oltava aika määrämuotoista, joten säveltämistä ei tarvita. Palkkio on yleensä pieni vastuuseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko taloyhtiön hallitusjäsenyys uusi korpraali?

Vierailija
4/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, siitä tunnistaa nohevan tyypin

Vierailija
5/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin edellisessä taloyhtiössä hallituksessa yhden ison remontin aikaan ja hyvin meni ilman valtataisteluja mihinkään suuntaan.

Vierailija
6/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, siitä tunnistaa nohevan tyypin

😂 Kyllä näin on.

Vierailija
7/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mua nimenomaan pyydettiin taloyhtiön hallitukseen kun halusivat sinne nuoremman tyypin mukaan kertomaan näkemyksiä. Keski-ikä tosiaan jotain 70v. 

Vierailija
8/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon ollut tilintarkastajana joskus :) Löysin muuten virheitäkin, tarkistin tilit ihan oikeasti. Pikkuvirheitä mutta kuitenkin. 

Vierailija
9/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustelekasta ostin kunnon varusteet näihin kokouksiin. Astelen paikalle aina Majurin natsoissa.

Vierailija
10/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ne käppyrät sulkeisiin.

res. Kapt.

Vierailija
11/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä hihoja heilutellessa. Eipä tuo kummoista näytä olevan.

Vierailija
12/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luule pärjääväni. En siis ole siellä sinkkunaisena. Ja ei tee muutenkaan mieli sinne. Olisi silti kiva, jos jotkut asiat hoituisi taloyhtiössä paremmin.

Vierailija
13/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isännöitsijä pistäisi hallituksen koville? Isännöitsijä on hallituksen renki ja haluaa lähtökohtaisesti päästä mahdollisimman helpolla.

Vierailija
15/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi palstahullu .

Saa kicksejä taloyhtiön hallituksesta😶

Vierailija
16/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, mua nimenomaan pyydettiin taloyhtiön hallitukseen kun halusivat sinne nuoremman tyypin mukaan kertomaan näkemyksiä. Keski-ikä tosiaan jotain 70v. 

Taitaa olla yleistä. Ehdin kämpän omistaa vajaan vuoden kun pyydettiin ja suostuin. Olen n.20 v nuorempi kun poisjäänyt.

Vierailija
17/61 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En luule pärjääväni. En siis ole siellä sinkkunaisena. Ja ei tee muutenkaan mieli sinne. Olisi silti kiva, jos jotkut asiat hoituisi taloyhtiössä paremmin.

Pelko pois, ei ne purematta niele! Itseasiassa saattavat olla jopa helpottuneita, että välillä muutkin ottavat vastuuta.

Vaikeitten ihmisten kanssa on laki, yhtiöjärjestys ja yhtiökokouksen valtuutus tukenasi, joten ei ylitsesi noin vain kävellä jos et itse anna.

Tev. sinkkunainen talon hallituksessa v. 2012 alkaen ja se remonttikin, johon halusin olla vaikuttamassa meni oikein hyvin.

Vierailija
18/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi palstahullu .

Minä  tein ehkä viime viikolla aloituksen esim. "Keksitään taloyhtiön kokouksessa istuvia tyypillisiä tyyppejä" tms, mutta näistä toistuvista spämmäysaloituksista on vastuussa ap itse.

Vierailija
19/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi palstahullu .

Minä  tein ehkä viime viikolla aloituksen esim. "Keksitään taloyhtiön kokouksessa istuvia tyypillisiä tyyppejä" tms, mutta näistä toistuvista spämmäysaloituksista on vastuussa ap itse.

Meillä oli taloyhtiön kokous ja osallistuin monien vuosien jälkeen. Yllätyin, kun mukana olivat vakkarit: joku, joka haukkui hallituksen (oikeasti, ihan huutamalla ja suoraan) ja joku, jonka omaa asiaa vängättiin ja käsiteltiin puoli tuntia. Nämä ihan klassiset 👌

Vierailija
20/61 |
20.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeuduin tänä vuonna ekaa kertaa taloyhtiön hallitukseen. Katsotaan, mitä siitä tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän