Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten eroon sitkeästä hilseestä?

11.10.2006 |

Mä alan olla jo epätoivoinen!!! Aina mulla on ollut hilseherkkyyttä päänahassa mutta tää on jo ihan kamalaa. Tää hilsekausi on kestänyt jo yli kaksi vuotta, se alkoi/paheni kuopusta odottaessani ja jatkuu ja jatkuu vaan.

" Kaikkea" on kokeiltu; kaupan ja kampaamojen hilseshampoot, Nizoral-kuureja, öljyhoitoja jne...Joltain kuulin että hoitoturve auttais. Miten sitä käytetään?

Lääkärille kai tässä seuraavaksi on mentävä. Kaipa yleislääkäri laittaa lähetteen eteenpäin jos ei osaa hoitoa määrätä. Tää on ihan kauheeta, nytkin päänahka kutisee ihan kamalasti. Stressi tuntuu pahentavan heti tilannetta, samoin hormoniheilahtelut, esim. raskausaikoina hilsettä on ollut poikkeuksetta enemmän kuin muulloin, nyt en kuitenkaan ole raskaana.

Olen kiitollinen kaikista vinkeistä!

Terveisin, epätoivoinen talvipää =/

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole mitään hirveetä kutinaa ollut, mutta tervashampoo on auttanut. Ihan tavallisesta ruokakaupasta ostettu. Hiuksia ei sais myöskään liian usein pestä, se kuivattaa päänahkaa.

Vierailija
2/3 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on auttanut hilseeseen Bio+ -tuotteet, alkuun Active shampoo ja hoitoneste hiuspohjaan, jonka voi laittaa myös muulloin kuin pesun jälkeen, niitä olen käyttänyt kun on oikein alkanut pölisemään, ja kun hiuspohja on rauhoittunut niin käyttänyt Balance-shampoota, se on pitänyt sitten hiuspohjan kuntoa yllä. Myös öljyhoito on tehnyt hyvää, olen hieronut päänahkaan ihan kaupasta saatavaa XZ -öljyä. Olen tässä välillä käyttänyt muita tuotteita ja kesän olikin päänahka kunnossa, mutta nyt alkoi taas pölisemään, ja aloitan taas nuo Bio+; ssat, ostin tänään juuri myös kosteuttavaa geeliä jota laitetaan pesun jälkeen päännahkaan, siitä en vielä osaa sanoa miten toimii mutta sitä on kuulemma kovasti kehuttu...

Mutta jos olet jo noitakin kokeillut ja jo noin pitkään kärsinyt hilseestä, niin varmaan se lääkärissä käyntikin olisi paikallaan, mikäli se ei kotikonsteilla ota parantuakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahtakin niiden shampoota kokeillut. Tuosta hoitonesteestä kuulin kampaajalltani myös, kuulema on tehokasta.

Sain terveyskeskuksesta kuitenkin diprosalic-reseptin (lääkäri määräsi katsomatta päänahkaani). Sitä olen jo muutaman päivän kokeillut ja ehkä hivenen auttaa, en osaa vielä sanoa. Kutina tulee tuurittain, välillä päänahka tuntuu suht normaalilta ja välillä kutisee taas kamalasti. Tuli vaan mieleen että jos siellä esim sieniperäistä vaivaa, eipä sais silloin tuota diprosalicia käyttää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan